  • 51. Data: 2020-08-27 19:18:58
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 19:08, collie pisze:

    > Może być. Taki, przy którym zatrzymują się wte i wewte dalekobieżne,
    > bo o nich tu mowa, jeśliś tego do tej pory nie zauważył. Przystanek
    > jak nie przymierzając we Włoszczowej.

    Włoszczowa jest stacja a nie przystankiem:P

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2020-08-27 19:39:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 27.08.2020 o 19:18, Shrek napisał:

    > Włoszczowa jest stacja a nie przystankiem:P

    A tako rzecze Maciej Dutkiewicz z PKP Polskich Linii Kolejowych:
    "Włoszczowa-Północ sprawdza się jako przystanek kolejowy".

  • 53. Data: 2020-08-27 20:09:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2020 o 17:16, Myjk pisze:

    > Po raz kolejny, to co piszesz to jest nielogiczna jest bzdura. Teraz ceny
    > prądu na ładowarkach są wysokie, bo ładowarka publiczna dużo kosztuje, a
    > która poprzez małą ilość pojazdów przez większość czasu stoi pusta, a więc
    > nie jest rentowna. Zwiększenie ilości EV zmniejszy ceny.

    Nie zmniejszy, tak jak zwiększenie liczby pojazdów spalinowych nie
    zmniejsza kosztów postawienia stacji benzynowych i cen paliw. Ceny tych
    ostatnich zależą głownie od tego ile spekulanci chcą/mogą na nich
    zarobić. Dlaczego z prądem miałoby być inaczej?
    A jeszcze nie ma akcyzy na prąd do pojazdów, która prędzej czy później
    się pojawi, żeby rząd się wyżywił.

  • 54. Data: 2020-08-27 20:26:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Aug 2020 20:09:02 +0200, nadir

> [...]
    > ostatnich zależą głownie od tego ile spekulanci chcą/mogą na nich
    > zarobić. Dlaczego z prądem miałoby być inaczej?

    Jakbyś się zorientował dlaczego jest tak drogi obecnie to byś nie zadawał
    pytań dziwnej treści.

    > A jeszcze nie ma akcyzy na prąd do pojazdów, która prędzej czy później
    > się pojawi, żeby rząd się wyżywił.

    Jesteś kolejnym który nie rozumie po co jest akcyza. Jest do ograniczenia
    konsumpcji danego towaru, bo "spożywany" w nadmiarze szkodzi ludziom i
    potem trzeba ich za coś z tego leczyć. Prąd już dawno (w UE) ludziom nie
    szkodzi. Jedyne czym należy (już) obłożyć EV to podatek drogowy, bo EV
    niszczą drogi tak samo jak samochody z ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2020-08-27 20:35:03
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-27 20:26, Myjk wrote:
> [...]
    > szkodzi. Jedyne czym należy (już) obłożyć EV to podatek drogowy, bo EV
    > niszczą drogi tak samo jak samochody z ICE.

    Podatek od czego? Chyba opłata.

  • 56. Data: 2020-08-27 20:43:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2020 o 20:26, Myjk pisze:

    > Jakbyś się zorientował dlaczego jest tak drogi obecnie to byś nie zadawał
    > pytań dziwnej treści.

    Jakich pytań? Dlaczego w przyszłości nie będzie chętnych do zarabiania
    na prądzie?

> [...]
    Jedyne czym należy (już) obłożyć EV to podatek drogowy, bo EV
    > niszczą drogi tak samo jak samochody z ICE.

    Akcyza, VAT, cło, myto czy cokolwiek sobie wymyślisz, to nadal będzie
    danina. I nikogo nie obchodzi, czy coś komuś szkodzi, czy nie, tylko ile
    z tego można wyciągnąć kasy.

  • 57. Data: 2020-08-28 07:00:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 19:39, collie pisze:

    > A tako rzecze Maciej Dutkiewicz z PKP Polskich Linii Kolejowych:
    > "Włoszczowa-Północ sprawdza się jako przystanek kolejowy".

    Tak naprawdę to nie ma przystanków kolejowych a przystanki osobowe:P

    W (dużym) skrócie - jak na "stacji" pociąg może zaczynać lub kończy bieg
    zmieniać kierunek, i ma więcej niż tory szlakowe główne to jest to
    stacja - jak nie to przystanek osobowy.

    W nomenklaturze kolejowej różne rzeczy się głupio nazywają "pd prąd" -
    "poruszać się torem o kierunku ruchu przeciwnym do zasadniczego";)

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2020-08-28 08:55:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 14:31, K pisze:

    > No wiec wracamy do tej samej dysksji w kolejnym watku.

    To Ty do niej wracasz - całkowicie bez potrzeby.

    a ludzie, ktorzy
    > jezdza w dluzsze trasy, jednym ciurkiem z wieksza srednia predkoscia, z
    > dziecmi, psami, kotami, sprzetem turystycznym itp, itd. i chyba sie
    > zgodzisz ze mna, ze nie kazdy moze chciec/byc gotowy na zmiane
    > przyzwyczajen

    Oczywiście.
    Czy możesz już o to nie pytać w kolejnych wątkach o elektrykach?
    A najlepiej w ogóle się w nich nie udzielać, skoro już sam stwierdziłeś,
    że to nie dla Ciebie?

    Zostaw to tym, którzy mają inne zdanie, chcą się coś dowiedzieć, albo
    się zastanawiają.
    Psiocząc w kolejnym wątku na swój ciężki los, tylko je w ten sposób
    zaśmiecasz i utrudniasz dotarcie do takich informacji.

  • 59. Data: 2020-08-28 08:56:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 20:09, nadir pisze:

    > Nie zmniejszy, tak jak zwiększenie liczby pojazdów spalinowych nie
    > zmniejsza kosztów postawienia stacji benzynowych

    Rozkłądając je na 1 posiadacza spaliniaka, zmniejsza.

  • 60. Data: 2020-08-28 09:54:14
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/08/2020 07:55, Cavallino wrote:

> [...]
    > Czy możesz już o to nie pytać w kolejnych wątkach o elektrykach?
    > A najlepiej w ogóle się w nich nie udzielać, skoro już sam stwierdziłeś,

    Ja o nic nie pytalem, tylko stwierdzilem fakty, ktore ty z kazdym swoim
    postem tylko potwierdzasz.

    > Zostaw to tym, którzy mają inne zdanie, chcą się coś dowiedzieć, albo
    > się zastanawiają.

    Ale tu sie nikt nie zastanawia tylko obala twoje naciagane teorie.

    > Psiocząc w kolejnym wątku na swój ciężki los, tylko je w ten sposób
    > zaśmiecasz i utrudniasz dotarcie do takich informacji.

    Ja tu widze jak probujesz swoje porazki przekuc w sukces dorabiajac
    ideologie, a nie informacje.