    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
    <5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
    <5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
    <5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org> <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5f50bb65$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ez9df0og20xi$.dlg@myjk.org> <5f5378e4$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org> <5f551c8a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <3mvgy419hj2b$.dlg@myjk.org> <5f566128$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5f574f1d$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Date: Tue, 8 Sep 2020 15:59:14 +0200

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Czemu oszukancze - jesli to plug-in co moze w miescie nie smrodzic,
    sie liczy ... nawet jesli polowicznie.

    >nie polowicznie, bateryjke masz na 30-40 km realnej jazdy co oznacza
    >ze posuwasz wiekszosc (jakies 70%) na spalinowym :-)

    A nie uwazasz, ze to zalezy ?
    Mnie by to 30-40km starczylo, i tylko w niektore dni bym smrodzil.
    Albo takie cos - jade w trase, oczywiscie na spalinowym, wjezdzam do
    docelowego miasta, jest ograniczenie do 50 - wiec wylaczam spalinowy i
    dojezdzam w miejskich korkach na elektrycznym.

    Moge tez miec gniazdko pod pracą i miec 30-40 km w jedna strone ...
    kto ma dalej ?

    >-- Ale to dane ze sprzedazy czy ilosci ?
    >98% zarejestrowanych aut to auta spalinowe, 2% to elektryki
    >--W tych 98% to hybrydy sa ujete ?
    >tak o ile posiadaja silnik spalinowy

    No to co sie dziwisz liczbom - majac niemiecki stan posiadania z
    10-20 lat, trudno, zeby tam sie elektryki znalazly w duzym procencie.
    Ba - jesli zalozyc, ze te 2% przybylo w ostatnim roku - to to jest
    bardzo ladny wynik, bo znaczy, ze wsrod nowych samochodow jest
    znaczacy procent elektrycznych.

    Chyba, ze hybrydy wliczaja w obie kategorie - spalinowe i elektryczne
    :-)

    Skonczy sie premia za hybrydy, to zobaczymy co wybiera prawdziwy
    Niemiec :-)

    >ale idzie dobre z UE
    >https://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.autos
    -mit-verbrenner-und-e-motor-lademuffel-sollen-ausgeb
    remst-werden.c0c0d338-91fe-4f8e-a4bf-9c053ad49c72.ht
    ml
    >nowe auta beda przekazywac cykle jazdy na bateryjkach jak bedzie za
    >malo zapraszamy do kasy :-)

    Znaczy sie sa jakies dotacje i/lub ulgi :-)

    Ruch w zasadzie prawidlowy, tylko kwestia wspolczynnikow.
    Jak przez 5 dni zrobie w miescie 100km, a potem pojade 200km na
    weekend - to sie zalapie czy nie ?

    Zreszta widzisz, ze teraz politycy beda to analizowac i ulepszac.

    J.