  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nie gryźć LEDów
    Date: Fri, 18 Feb 2011 08:43:04 +0100

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ijkg8s$1de$1@news.onet.pl...

    > Ale to była troszkę inna sytuacja - związki ołowiu były rozpylane w
    > powietrzu a nie trzymana w formie metalicznej. Ztcw przenikanie ołowiu
    > metalicznego do środowiska (zwłaszcza w stopach) jest b. niskie. Inaczej
    > luty ołowiowe by tak dobrze nie trzymały.

    Czytałem gdzieś/kiedyś (źródła nie potrafię podać), że autor naukowego
    opracowania na temat szkodliwości ołowiu na wysypiskach, które stało się
    inspiracją do ROHS, wycofał się z niektórych wniosków (że jakieś błędy
    spowodowały wielokrotne (może 100x) przeszacowanie ilości ołowiu dostającego
    się do wód gruntowych) jeszcze przed wprowadzeniem ROHS, ale maszyna
    biurokratyczna już nie dała (a może nie chciała) się zatrzymać.
    P.G.