  • Data: 2011-02-17 23:01:43
    Temat: Re: Nie gryźć LEDów
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Ale całe ROHS się opiera o taki debilizm - masz urządzenie 1000g a w nim
    > 0.25g lutu i jest be, bo lut ma 40% ołowiu wagowo. A taki akumulator
    > 15kg w którym jest 12kg ołowiu jest "tymczasowo" ok.

    To właśnie nie jest debilizm. 15 kg ołowiu w akumulatorze to nie problem
    - jedna wielka bryła ołowiu o minimalnej powierzchni w stosunku do masy,
    nawet jak wywalić w krzaki to przenikanie do środowiska jest powolne -
    ale taką bryłę łatwo upilnować i spowodować skierowanie do utylizacji
    (rozbiorą, przetopią, zrobią nowy sprawny akumulator). Problemem są
    właśnie śladowe ilości ołowiu mocno kosztowne w utylizacji przy tak
    niedużych stężeniach a zaśmiecające środowisko - wiesz jak wyglądała
    ciężka marchewka produkowana przez PGR Bródno? A jak smakowało
    najcięższe na świecie masło z mleka krów wypasanych w przydrożnych
    rowach w czasach etylizowanej benzyny?

    --
    Darek