  • Data: 2011-02-17 23:10:23
    Temat: Re: Nie gry?ae LEDów
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik henry1 napisał:

    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Mniej wiecej tam skad zostal wydlubany, czyli do ziemi.

    Wydłubany został z głębi (głębokiej głębi...) ziemi. Trafia do wód
    powierzchniowych. Jak coś leży czterysta metrów pod powierzchnią ziemi
    to mam małą szansę to zjeść. Jak coś leży centymetr pod powierzchnią to
    w pietruszce i marchewce to zjem.

    Tak jak jako technolog elektronowy mam ciężkie wątpliwości czy dyrektywa
    ROHS chroniąc nas przed ołowiem nie powoduje niewspółmiernie większych
    obciążeń środowiska naturalnego z innych powodów (sprzęt lutowany lutem
    bezołowiowym póki co ma znacznie mniejszą niezawodność i średni czas
    życia - te luty są nowością, porządnych jeszcze nie dopracowano) i
    prędzej trafia na śmietnik tak nie mam żadnych wątpliwości że wywalanie
    w krzaki urządzeń lutowanych lutem ołowiowym było złe. Na mój gust
    należało wprowadzić prawo zapewniające powyrywanie nóżek razem z
    płuckami a w razie recydywy także z uszami każdemu kto sprzętu
    elektronicznego nie zda do właściwego punktu/pojemnika w celu
    recyklingu. Podwojenie ceny lutu ołowiowego z tego powodu też bym przeżył.

    --
    Darek