    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Date: Mon, 16 May 2011 16:11:09 +0200
    <iqgnos$e9g$1@node2.news.atman.pl> <iqii6t$c4r$2@inews.gazeta.pl>
    <iqiq00$fnl$1@node2.news.atman.pl> <iqiri7$bd2$1@inews.gazeta.pl>
    <iqiv9j$l34$1@node2.news.atman.pl> <iqj104$125$1@inews.gazeta.pl>
    <iqj1rs$nf0$2@node2.news.atman.pl> <iqj2qp$779$1@inews.gazeta.pl>
    <iqj5d6$r93$1@node2.news.atman.pl>
    <4dcd1c0d$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqjcqi$32r$1@node2.news.atman.pl>
    <4dcd64eb$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqqi7s$57k$1@inews.gazeta.pl>
    <4dd0ce92$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqqmb1$ij7$1@inews.gazeta.pl>
    <4dd0de2c$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqr3ok$5q5$1@inews.gazeta.pl>
    <4dd11434$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqr5kc$cnr$1@inews.gazeta.pl>
    <4dd11f0d$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2011-05-16 14:56, Cavallino pisze:

    > Nie jest.
    > Jak jesteś wyprzedzany - nie możesz wyprzedzać.
    > Jak wyprzedzasz, a ktoś przed Tobą włączy kierunek - nie możesz wyprzedzać.

    Czy jak ktoś, ok. 10 samochodów za mną, rozpoczął wyprzedzanie jakiegoś
    ciągnika to ja już jestem wyprzedzany czy nie?

    > Dokładnie.
    > A to czy zostanie wyprzedzony za 1 sekundę, za 10, czy za 100, to bez
    > znaczenia.
    > Nie wolno mu wyprzedzać i już.

    To nie wynika z przepisów. Dwa podpunkty stanowią całość. Zależność
    pomiędzy nimi jest taka, że dwa mają być spełnione a nie jeden
    wygodniejszy w zależności od sytuacji.

    > Na logikę robi się inaczej - jeśli nie jest w stanie zakończyć swojego
    > wyprzedzania zanim tamten się do niego odpowiednio zbliży, ma nie zaczynać.

    > Nie ma tego w przepisie, więc nie dodawaj.

    Jedzie np. ciągnik ewentualnie totalny kapelusznik. Za nim snuje się
    kolumna pojazdów dajmy na to 100. Idąc Twoim tokiem rozumowania przepisy
    nakazują wyprzedzanie od ostatniego? Czyli samochód bezpośrednio przed
    ciągnikiem nie może wyprzedzić, bo musi go najpierw wyprzedzić cała 100
    pojazdów wlekąca się za nim.

    W praktyce cały czas do kolumny dojeżdżają nowe samochody więc kolejka
    się wydłuża i cały czas wyprzedzamy od końca. Mam poważne wątpliwości
    czy tak to ustawodawca przewidział.

    A.