  • 1. Data: 2009-05-06 06:27:09
    Temat: Niania elektroniczna - antena
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Witam,
    Mam nianie elektroniczna z kamerką.
    Pracuje toto na 2,4GHz. Jest tylko jeden problem
    zasięg jest troche kiepawy. Wystarczy przejsc pomiędzy odbiornikiem
    a nadajnikiem i juz sie pojawiaja zaklocenia.
    Ostatnio zaglądałem do środka i jako antenka robi kawalek kabelka
    dlugosci okolo 2,5cm. Tak sobie pomyślalem czy nie wpakować tam jakies
    lepszej antenki. Tylko teraz pytanie, czy to powinna być jakaś specjalna
    antena
    czy wystarczy cokolwiek. Ewentualnie co przyniesie najlepsze efekty.

    Bogdan Kot

  • 2. Data: 2009-05-06 06:51:53
    Temat: Re: Niania elektroniczna - antena
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Swoją drogą ciekawe czy można gdzieś dostać zestaw podobny do sklepowych
    bramek wyłapujących złodziei i użyć ich np. do pilnowania czy dziecko nie
    weszło tam gdzie nie powinno np. do kuchnii lub wyszło z przeznaczonego
    pomieszczenia.

  • 3. Data: 2009-05-06 06:55:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jan Kowalski napisał:

> [...]
    > bramek wyłapujących złodziei i użyć ich np. do pilnowania czy dziecko nie
    > weszło tam gdzie nie powinno np. do kuchnii lub wyszło z przeznaczonego

    Dostać raczej nie, ale z kupieniem nie ma problemu.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-05-06 07:07:47
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

> [...]
    > bramek wyłapujących złodziei i użyć ich np. do pilnowania czy dziecko nie
    > weszło tam gdzie nie powinno np. do kuchnii lub wyszło z przeznaczonego

    15 miesieczne dziecko zawsze wchodzi tam gdzie nie powinno. Rownie
    dobrze mozna zalożyć syrenkę która wyje cały czas. Efekt podobny,
    a zdecydowanie tansze ;)

    bhk

  • 5. Data: 2009-05-06 07:38:38
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Pracuje toto na 2,4GHz. Tak sobie pomyślalem czy nie wpakować tam jakies
    > lepszej antenki. Tylko teraz pytanie, czy to powinna być jakaś specjalna

    w tym paśmie masz mnufsfo anten do wyboru
    możesz zacząć od wyszabrowania czegoś z jakiegoś uwalonego accesspointa wifi

  • 6. Data: 2009-05-06 11:12:05
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    To ze na 2,4GHz jest od groma anten to akurat
    zdaje sobie sprawe, ale akurat chyba takiej nie posiadam
    zbędnej. Mam za to malutką (po złożeniu) antenke teleskopową
    od jakiegoś radia i zastanawiam się czy zaimplementowanie czegos
    takiego ma jakikolwiek sens.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 7. Data: 2009-05-06 13:39:52
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > antena
    > czy wystarczy cokolwiek. Ewentualnie co przyniesie najlepsze efekty.

    a tego typu samorobki : http://www.digdice.com/tag/yagi/
    po stronie odbiornika i nadajnika ?

    w gazecie opisywali ze takie dwie anteny w kartach sieciowych z wifi daja dobry
    zasieg na 100m

  • 8. Data: 2009-05-06 14:10:55
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    bhk pisze:
> [...]
    > zbędnej. Mam za to malutką (po złożeniu) antenke teleskopową
    > od jakiegoś radia i zastanawiam się czy zaimplementowanie czegos

    Nie ma.
    W antenie od AP też nie ma nic poza "kawałkiem druta" (dipol półfalowy).
    Albo kupisz normalną antenę na 2.4GHz, albo nie masz co kombinować.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 9. Data: 2009-05-06 15:57:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Łukasik napisał:

    > Nie ma.
    > W antenie od AP też nie ma nic poza "kawałkiem druta" (dipol półfalowy).

    Nieprawda. Warto w celach dydaktycznych zajrzeć do plastikowej prętowej
    anteny do AP. Koncentryczny kabel prowadzący ze złącza ma na końcu
    oplot zdjęty z odcinka odpowiadającego ćwierci fali. W tym też miejscu
    oplot łączy się z podobnej długości rurką obejmującą feeder. Tak więc
    jest to półfalowy dipol zasilany w środku. Bez symetryzacji, ale zawsze
    to coś więcej niż "kawał druta".

    > Albo kupisz normalną antenę na 2.4GHz, albo nie masz co kombinować.

    A wtedy zacznie się kombinowanie i dopasowywanie kabla do miejsca,
    gdzie teraz jest ten "kawał druta", aby straty były mniejsze od zysku
    anteny. Ja bym jednak zaczął od eksperymentu a anteną do AP albo
    z samodzielnym odtworzeniem tego wynalazku. Za efekt nie gwarantuję,
    ale ryzyko niewielkie, spróbować warto.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2009-05-06 23:08:01
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    A co napisałem w nawiasie? :)

    > A wtedy zacznie się kombinowanie i dopasowywanie kabla do miejsca,
    > gdzie teraz jest ten "kawał druta", aby straty były mniejsze od zysku
    > anteny.

    Dopasowywać kabel to można do CB ;)
    Kawałek kabla (metr, dwa) nie będzie miał większych strat niż antena o
    zysku np 10dBi...

    m.