  • 1. Data: 2014-06-09 16:40:26
    Temat: Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy ktoś z Was potrafi mi wytłumaczyć o cho chodzi?

    - dwa telefony kupione w sieci Play w abonamencie
    - jeden zaktualizował się do wersji 4.2.3 a drugi nie ma takiej poprawki
    dostępnej

    Nie rozumiem tego...

    Marek

  • 2. Data: 2014-06-09 16:41:34
    Temat: Re: Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
    Od: Marek <p...@s...com>

    Pomyłka, chodzi o 4.4.3

    Marek

  • 3. Data: 2014-06-09 18:12:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 16:40:26 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Nie rozumiem tego...

    Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

  • 4. Data: 2014-06-09 19:04:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-09 18:12, krzysztofsf pisze:

    > Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

    Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to tego
    samego dnia wszyscy go dostają?

    Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki
    a nie producent oprogramowania?

    Marek

  • 5. Data: 2014-06-09 21:08:11
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-06-09 19:04, Marek napisał/a:

    > Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to tego
    > samego dnia wszyscy go dostają?

    Nie. W przypadku WU też tak nie zawsze jest.

    > Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki
    > a nie producent oprogramowania?

    Producent (masz na myśli Google?) decyduje kiedy jego "czyste"
    urządzenia dostaną, operator może wydać daną wersję lub nie a jeśli wyda
    swoją brandowaną wersję, to nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem w
    stosunku do Googla.

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2014-06-09 21:12:13
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Marek wrote:

    > Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to
    > tego samego dnia wszyscy go dostają?

    Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
    moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

    > Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie
    > poprawki a nie producent oprogramowania?

    Roznie.
    Zazwyczaj poprawki udostepnia producent telefonu.
    Chyba, ze - jak w przypadku nexusa - masz 'czysta' wersje Androida.
    Wtedy poprawki udostepnia bezposrednio Google.

    Operatorzy komorkowi juz chyba nie bawia sie w modyfikacje systemow tak
    namietnie, jak kiedys. Zdaje sie ostal sie tylko Orange. W takim
    wypadku trzeba pewnie czekac, az operator laskawie zlituje sie nad
    abonentem i przygotuje nowa wersje systemu ze swoimi 'ulepszeniami'.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2014-06-09 22:07:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-06-09 21:12, Rafał Grzelak napisał/a:

> [...]
    > wypadku trzeba pewnie czekac, az operator laskawie zlituje sie nad
    > abonentem i przygotuje nowa wersje systemu ze swoimi 'ulepszeniami'.

    Między Googlem a operatorem jest jeszcze jeden etap - producent
    urządzenia. Dopóki np. Sony nie wypuści nowej wersji dla danego modelu,
    to taki np. Play też nie wyda swojej brandowanej wersji.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2014-06-09 22:47:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-09 21:08, Czarek pisze:

    > Producent (masz na myśli Google?)

    tak

    > decyduje kiedy jego "czyste"
    > urządzenia dostaną, operator może wydać daną wersję lub nie a jeśli wyda
    > swoją brandowaną wersję, to nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem w
    > stosunku do Googla.

    A Naxus 5 to jakiś brand dla Play'a? Sądziłem, że to smartfon "niezależny".

    Marek

  • 9. Data: 2014-06-09 22:51:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-09 21:12, Rafał Grzelak pisze:

    > Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
    > moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

    Ok, to potrafię zrozumieć. Skąd płynie informacja o tym, że dany Nexus
    ma być odroczonym w czasie co do poprawek? Chodzi o numery seryjne? Bo
    to chyba jedyna informacja jaką Google posiadają.

    Marek

  • 10. Data: 2014-06-09 23:00:10
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-06-09 22:47, Marek napisał/a:

    > tak

    > A Naxus 5 to jakiś brand dla Play'a? Sądziłem, że to smartfon
    > "niezależny".

    Pisałem ogólnie jak to wygląda w innych sprzętach.

    --
    Czarek