  • Data: 2012-04-07 18:06:29
    Temat: Re: Nettop - co sądzicie?
    Od: Atlantis <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-07 17:17, Rafal Lukawski pisze:

    > Hmm. SSD jest własnie po to by nie przymulac, czy to nie jakies
    > uprzedzenie? (sam pracuje na dosć wydajnym ssd, gdzie wczesniej bylo HDD)

    Niestety, najwyraźniej nie w Asusie EeePC 901. :)
    Normalnie komputerek pracuje całkiem sprawnie. Czasem jednak zdarza mu
    się "przymielić" dyskiem. Gdy działo się to po raz pierwszy
    zastanawiałem się co jest grane (ponieważ to SSD, mielenia nie słychać).
    Zorientowałem się dopiero wówczas, gdy spojrzałem na diodę wskaźnika
    pracy HDD. Świeciła ciągłym światłem.

    Niestety co pewien czas trzeba to znosić w tym netbooku. Chociażby
    podczas aktualizacji bazy wirusów potrafi zamierać niemal całkowicie.
    Trzeba przeczekać.

    Coś takiego mogę znieść w netbooku, ale w "głównym" desktopie wolałbym
    tego uniknąć.

    No i jeszcze pozostaje kwestia trwałości pamięci elektronicznych... Coś
    się w tej materii zmieniło, czy wciąż jest określona ilość cykli, po
    których dysk nadaje się do wyrzucenia?

    > Kwestia skali i aplikacji. Jeżeli Twoje dokumenty to setki MB i
    > specjalizowane aplikacje, jakoś nie widze tu miejsca na smartfony i
    > netbooki.

    Nie ta branża. ;) Dropbox spokojnie wystarcza do synchronizacji efektów
    pracy.

    > Ja np. potrzebuje komputera u klienta, nie bede robil prezentacji na
    > smartfonie ;)

    Prezentację akurat można spokojnie przepchnąć przez Dropboxa. Też nie
    bawiłbym się w tworzenie jej pod smartfonem albo tabletem, ale już np.
    przeglądanie efektów pracy na tych urządzeniach całkiem często się przydaje.

    Wszystko oczywiście zależy od materiału nad jakim się pracuje. U mnie
    akurat "w terenie" w zupełności wystarczy netbook. Nie czuję potrzeby
    taszczenia ze sobą "głównego" komputera w postaci laptopa.

    Po pewnym czasie słyszane zewsząd antydesktopowe opinie zaczynają
    zwyczajnie drażnić. :) Wydaje mi się, że ich autorami są ludzie, którzy
    nigdy nie mieli do czynienia z naprawdę mobilnym sprzętem: dobrym
    smartfonem (a niegdyś PDA), netbookiem czy tabletem. Ich jedynym
    mobilnym urządzeniem jest ich jedyny komputer - ciężki i toporny laptop.
    Patrząc z tej perspektywy jest to faktycznie sporym krokiem do przodu w
    stosunku do stacjonarki. Z mojego punktu widzenia wygląda to jednak
    zupełnie inaczej...