  • Data: 2012-04-08 15:29:31
    Temat: Re: Nettop - co sądzicie?
    Od: Atlantis <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-08 10:11, Rafal Lukawski pisze:

    > Ja wciąż używam telefonu, toporne Smartfony jakoś do mnie nie
    > przemawiają.

    A ja wręcz odwrotnie. Smartfonów zacząłem używać jeszcze zanim stały się
    urządzeniami rozpoznawalnymi dla ogółu. Tak gdzieś w okolicach wczesnego
    2008 roku kupiłem używanego HTC Wizarda. Nie było to moje pierwsze
    urządzenie tego rodzaju, gdyż już wcześniej miałem palmtopa od Palma.
    Była to jednak moja pierwsza hybryda telefonu i PDA (nie liczącz
    wcześniej posiadanej Nokii 6630 na Symbianie). Ponieważ w moim otoczeniu
    znajduje się wiele jednostek kompletnie obojętnych względem technicznych
    nowości, reakcje były różne. Jedni próbowali za wszelką cenę przekonać
    mnie, że takie urządzenie nie jest mi potrzebne, bo "komórka jest do
    dzwonienia i pisana SMS-ów" w związku z czym ich Sagem jest najlepszy.
    Inni z kolei mieli mnie za posiadacza "ajfona". ;) Z perspektywy czasu
    jest to zabawne o tyle, że dzisiaj część z nich kupiła w promocji
    telefony z Androidem i dotykowymi ekranami. :)

    W ciągu tych paru lat zmieniałem telefony kilka razy. W większości
    przypadków były to urządzenia na Windowsie Mobile. Jakieś pół roku temu
    w końcu przerzuciłem się na Androida, kupiwszy HTC Desire Z. Parę
    tygodni temu miał awarię i musiałem wyjąć z szuflady starego Samsunga
    i780. Niby też smartfon, niby też z dostępem do sieci, dotykowym ekranem
    i klawiaturą QWERTY, ale jednak różnica była boleśnie odczuwalna.
    Odetchnąłem z ulgą, gdy DZ w końcu wrócił z serwisu. :)
    Czasem okazjonalnie zdarza mi się też przełożyć kartę SIM do
    klasycznego, bardziej solidnego telefonu z małym ekranikiem i
    standardową klawiaturą, bo np. na rower nie odważyłbym się wziąć DZ.
    Niemniej nie wyobrażam sobie, że mógłbym wrócić do zwykłej komórki...

    Smartfon przenosi mobilną komunikację na zupełnie inny poziom. Masz
    zwykły telefon - korzystasz z rozmów przez sieć operatora oraz SMS-ów. W
    smartfonie mam to samo. Jest też cały cza aktywne połączenie
    internetowe, w mieście operujące przez HSDPA. Maile przychodzą do mnie
    natychmiast za pomocą technologii push. Podobnie jak komunikaty na
    GTalku albo Messengerze z Facebooka. Mogę w każdej chwili wykonać
    połączenie za pośrednictwem Skype'a albo mojego SIP.
    Nie będę oczywiście wspominał o dostępie do www, facebooka, kanałów rss
    (w tym podcastów) albo YouTube'a. Nawigacja (choćby piesza) też nieraz
    mi się przydawała.

    I jak tu niby myśleć o powrocie do prostej komórki? Że smartfon niby
    trochę większy? To naprawdę nie przeszkadza, gdy już się człowiek
    przyzwyczai.

    > Zastanawiam się nad czymś tabletopodobnym do podręcznych notatek.
    > Przy prowadzeniu kilkunastu lub kilkudziesięciu wątków informacje
    > trzeba jakoś porządkować i pamiętać, ja nie chce mieć tego w głowie
    > ;)

    Hmm... Chcesz na tym notować czy jedynie mieć dostęp do bazy podręcznych
    tekstów? Jeśli chodzi o notowanie, to zdarzało mi się wpisywać ze słuchu
    nawet dłuższe teksty na HTC Wizardzie i Universalu (kciukowe klawiaturki
    QWERTY) tudzież stylusem na Palmach, korzystając z systemu graffiti. Po
    pewnym treningu nawet się da. Natomiast ekranowa klawiatura, taka jak we
    współczesnych tabletach IMO kompletnie się do tego nie nadaje.

    Natomiast jeśli chodzi o dostęp do treści i wpisywanie jedynie krótszych
    komunikatów, to tablet jak najbardziej się do tego nadaje. Tylko na
    twoim miejscu unikałbym tanich, mniej markowych tabletów za 300-500 zł.
    Naprawdę warto dołożyć do czegoś lepszego. Nawet nie chodzi o to, że
    jakość wykonania sprzętu jest kiepska. Z mojego doświadczenia wynika
    raczej, że często to system jest niedopracowany i potrafi się zawieszać,
    restartować od czasu do czasu itp. Już naprawdę lepiej kupić coś
    droższego i mieć spokój. Nie wspomnę już o tym, że tanie tablety mają
    często kiepski ekran i jedynie możliwość łączenia się po WiFi.