  • Data: 2007-02-22 18:43:35
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > AFAIK czy wiesz ze w de kable musza byc w scianach i sa, ale tylko
    > pary miedziane. Poza tym dtag jako klasyczny telekom nie dostrzegl
    > jeszcze tej technologi.

    > Koszt jest porownywalny, a czesto nawet mniejszy w ethernecie.

    zależy z jakiego punktu patrzysz.
    Dla mnie - taniej jest zbudować ethernet bo rurki, skrzynki i inne - te
    same.
    Kable cenowo podobne, a switche tańsze od koncentratorów ADSL.

    Ale duże telekomy liczą to inaczej, dla nich każdy taki aktywny element
    po drodze to potencjalny problem że się popsuje, braknie zasilania itd.
    Każdy taki element trzeba serwisować, doglądać, mogą ukraść..
    Duże telekomy nie bawią się w gówniane planetki tylko mają duże kontrakty
    z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje się zero do ceny..

    Dla nich nadal ADSL może być znacznie tańszy.

    Marcin