  • Data: 2007-02-22 22:12:30
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >A ilosc krosowan po drodze nie gra roli?

    gra, ale:
    - jakby taki eth miał być zrobiony porządnie, to kabel z góry rozszywamy na
    panelu, potem patchcord do zabezpieczenia potem z zabezpieczenia do
    switcha.
    - wiem, na centrali też są zabezpieczenie
    - krosowania to nie element aktywny
    - krosy potrafi obsłużyć prawie głupek, zasada jest prosta - urządzenia
    aktywne u abonenta i na centrali.
    Pomiędzy goła para którą bardzo łatwo pomierzyć (nawet reflektometrem i
    miernikiem szumów), zdiagnozować i naprawić. I nie potrzeba do tego
    inżyniera tylko wystarczy robotnik.
    Robotnik jest tani, tak więc utrzymanie będzie tanie.

    Wyobrażasz sobie nauczyć tych wszystkich potepsianych monterów diagnozowania
    uszkodzeń w ethernecie ? A wyobrażasz sobie żeby ktoś kto się na tym zna
    pracował za gówniane pieniądze ?
    Uprzedzając - na zachodzie jest podobnie, monteży słabo zarabiają a
    inżynierowie nie łażą po słupach - chyba że mają dobry dzień i chcą się
    rozerwać ;-)

    Marcin