  • Data: 2007-02-23 13:06:45
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: kulek <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > zależy z jakiego punktu patrzysz.
    > Dla mnie - taniej jest zbudować ethernet bo rurki, skrzynki i inne - te
    > same.
    > Kable cenowo podobne, a switche tańsze od koncentratorów ADSL.
    >
    > Ale duże telekomy liczą to inaczej, dla nich każdy taki aktywny element
    > po drodze to potencjalny problem że się popsuje, braknie zasilania itd.
    > Każdy taki element trzeba serwisować, doglądać, mogą ukraść..
    > Duże telekomy nie bawią się w gówniane planetki tylko mają duże kontrakty
    > z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje się zero do ceny..

> [...]

    A nie taniej im by było dostarczać tylko neta lokalnym ISP ?
    Mniej faktur, nie trzeba rozbudowanej biurokracji, jak awaria to w
    znacznie mniejszej ilości miejsc, nakłady na infrastrukturę dużo mniejsze.
    Dlaczego firmy nie obrały takiego modelu ?
    Było by taniej dla nich i podejrzewam, że dużo więcej by zarabiały.

    Dlaczego w Polsce chce się wprowadzać na siłę to co jest dobre na
    zachodzie, ale niekoniecznie musi być dobre u nas? takie uszczęśliwianie
    na siłę...