  • 21. Data: 2010-06-10 17:52:32
    Temat: Re: Netbook ze "stonki"
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 10 czerwca 2010 18:07, zenek pisze:

    > Netbook z zalozenia sluzy do przekladania netu a sa tez modele 10''.

    Tak,
    ale nie powinno się przekraczać granicy szerokości 800pix bo to włąśnie
    drastycznie obniża przeglądanie stron.

    A sprzęcik niczego sobie. Włąściwie to super sprzęcik. Za 300zł phi. I
    maila można odebrać, i napisać coś w Wordzie, itd itd. Lepiej jak
    palmtop. Do damskiej torebki idealny :) Pudzian to by pewnie i do
    wewnętrznej kieszeni marynarki zmieścił bez problemu. Ciekaw jestem, czy
    na tym Win CE można zainstalować modem 3G na USB.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 22. Data: 2010-06-10 18:20:40
    Od: MH <k...@m...pl>

    W dniu 2010-06-10 16:48, zenek pisze:

> [...]
    > na alledrogo sa za 200-300zl nowki sztuki.
    >
    > Jesli nie kreci cie onanizowanie sie napisem HP to warto sie wbic w

    Cena wydaje sie super, pytanie tylko: zauwazylem tam zainstalowany
    Windows CE, a on pewnie wymaga napisanych pod niego aplikacji?
    Wspolczesne srony internetowe nie beda dzialaly zbyt wolno na 300 MHz
    CPU w dodatku VIA? Nie tam zebym mial uprzedzenia, ale Via zapamietalem
    od nienajlepszej strony: plyta glowna z jej chipsetem, sterownikami 4in1
    i .. mnostwem problemow pare dobrych lat temu.

    Pozdrawiam,

    --
    MH

  • 23. Data: 2010-06-10 18:41:02
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > wewnętrznej kieszeni marynarki zmieścił bez problemu. Ciekaw jestem, czy
    > na tym Win CE można zainstalować modem 3G na USB.

    WinCE chzba moyna ale po co ?

  • 24. Data: 2010-06-10 18:44:09
    Od: zenek <z...@o...pl>

    MH pisze:

> [...]
    > od nienajlepszej strony: plyta glowna z jej chipsetem, sterownikami 4in1
    > i .. mnostwem problemow pare dobrych lat temu.

    To jest procesor ARM produkcji VIA, i WindowsCE czyli embedded podobny
    do tego ktory dziala w popularnych palmtopach miedzy innymi. Do netu to
    jest az nadto a zawsze mozna linuxa instalnac.

  • 25. Data: 2010-06-11 06:08:42
    Od: Tomek <...@...z>

    zenek pisze:
> [...]
    > na alledrogo sa za 200-300zl nowki sztuki.
    >
    > Jesli nie kreci cie onanizowanie sie napisem HP to warto sie wbic w

    Ale to jest zupełnie inny segment sprzętu - de facto jest to
    przerośnięty palmtop z klawiaturą. Coś jak stara jornada 720, tylko z
    lepszym wyposażeniem. Zapomnij o uruchamianiu windowsianych programów
    "pecetowych". Do oglądania niezbyt skomplikowanych stron czy napisania
    maila się nada, ale IMHO nie jest to alternatywa dla prawdziwego
    netbooka. Sam jestem zainteresowany tym sprzętem, ale tylko dlatego,
    że mam oprogramowanie dla wince/arm, na którym mi zależy, ale do
    użytku "ogólnocywilnego" raczej tego nie widzę.

    PS. Czy ktoś ma doświadczenia ze stawianiem linuksa na takich zabawkach?

  • 26. Data: 2010-06-11 08:17:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mo toto jakis akcelerator aby filmy wyswietlac?
    Marx

  • 27. Data: 2010-06-11 08:37:21
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 11 czerwca 2010 08:08, Tomek pisze:
    > Do oglądania niezbyt skomplikowanych stron czy napisania maila się
    > nada, ale IMHO nie jest to alternatywa dla prawdziwego netbooka.

    W zasadzie to nie wiedziałem że są takie sprzęty. Super atuty to
    wielkość i waga, na klawiaturze da się pisać, ewentualny internet i
    extra sprawa, no i jaka cena.. A chociażby jako pamiętnik :) albo jak
    ktoś robi jakieś notatki w plenerze, albo gdzieś do jakiejś
    działalności, bazy danych, jakieś stany magazynowe itd itd. (Exel,
    Word). Żeby tak bateria jeszcze trzymała z 10h to by był cud miód.

  • 28. Data: 2010-06-11 09:20:21
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > "ogólnocywilnego" raczej tego nie widzę.
    >
    > PS. Czy ktoś ma doświadczenia ze stawianiem linuksa na takich zabawkach?

    "

    Ale to jest zupełnie inny segment sprzętu"

    To jest wlasnie Netbook z tym ze z ARMem na pokladzie, Linux jak wiadomo
    jest dostepny na kazda platforme

    http://www.arm.com/community/software-enablement/lin
    ux.php?tab=Linux+OS+Downloads

  • 29. Data: 2010-06-11 10:08:50
    Od: Tomek <...@...z>

    zenek pisze:
    > Ale to jest zupełnie inny segment sprzętu"
    >
    > To jest wlasnie Netbook z tym ze z ARMem na pokladzie, Linux jak wiadomo
> [...]

    Tak, wiem, że jest linux dla ARM, ale chodzi o praktyczną możliwość
    instalacji na tym konkretnym sprzęcie - kwestia czy i jak można
    zaprogramować flasha (czy np. trzeba odpalać linuksa z karty pamięci
    jak to się robiło w niektórych urządzeniach z wince), czy jest
    obsługiwany sprzęt tej zabawki (albo ile trzeba spędzic czasu żeby
    zmusić go do współpracy), czy są jakieś obrazy/dystrybucje
    przygotowane pod ten typ urządzenia czy trzeba robić "linux from
    scratch". To nie jest pecet i trzeba sobie zdawać z tego sprawę.

  • 30. Data: 2010-06-11 12:08:36
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > współpracy), czy są jakieś obrazy/dystrybucje przygotowane pod ten typ
    > urządzenia czy trzeba robić "linux from scratch". To nie jest pecet i

    Musialbym poszukac dla tego modelu czy sa gotowe image, za start
    odpowiada boot loader a dla niego to bez roznicy co bootuje.
    Chyba jest android z gotowcow.

    http://www.youtube.com/watch?v=-8ijySHB7Cs&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=CX7mOiM6HBQ&feature=P
    layList&p=BE63D936771F3E91&playnext_from=PL&playnext
    =1&index=21