  • 21. Data: 2003-12-17 11:41:36
    Temat: Re: Neo - nie dzialaja niektore polaczenia
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 17 Dec 2003, Andrzej Bursztynski wrote:

    > Winą TP S.A. jest to, że sprzedaje usługę dostępu do Internetu nie
    > informując, że to jest dostęp do niewielkiej części Internetu. I to
    > zgodnie z polskim prawem stanowi podstawę do reklamacji. Każdy sąd
    > uzna racje konsumenta.

    To, że to tak wygląda, to ja wiem.

    Wytnę zaraz na firewallu Twojego hosta na wszystkich moich maszynach.
    Mogę? Mogę. I co, zgłosisz się do swojego ISP, że nie masz pełnego
    dostępu do jakichśtam hostów w Internecie, i będziesz reklamował
    swój dostęp, bo ja wyciąłem u mnie dany prefiks?
    Skala mniejsza, problem ten sam.

    > ?

    Adresy IP z powietrza się nie biorą, pewne zakresy się wyczerpują,
    sięga się po inne, z oczywistych względów coraz silniej będą
    eksploatowane złoża ;) adresów dotąd zarezerwowanych, a w związku
    z tym użytkownicy tych adresów będą się w Sieci potykali o nie
    aktualizowane firewalle, które ich wycinają.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 22. Data: 2003-12-17 12:05:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <2...@s...zin.lublin.pl>, Paweł Małachowski wrote:

> [...]
    > 1. Kolor farby ustala Ministerstwo Do Spraw Kolorów, przydzielając pewną
    > ilość różnych kolorów, przy czym okazało się, że koloru neutralnego
    > jest za mało w stosunku do liczby pojazdów, zaś następny kolor jaki
    > Ministerstwo podało jest właśnie niedojebano-cytrynowy,
    > 2. Dokładnie, jeśli kogoś nie wpuszczają z powodu niedojebano-cytrynowego,
    > to niech się kłóci z tym kimś.
    > Aczkolwiek, skoro problem ma większą skalę, niech przemalowujący
    > wspomoże posiadaczy w tym kłóceniu się monitując tu i ówdze w sprawie
    > aktualizacji czujników i wpuszczania niedojebano-cytrynowych.

    W innym, fajniejszym niż nasz kraju ;), byłby inny producent, który za taką
    samą lub podobną cenę sprzedawałby podobnej klasy samochody, dając w dodatku
    gwarancję, że jeśli kolor jego samochodu nie będzie się podobał na większej
    liczbie rogatek, to sam to jakoś załatwi, a w najgorszym razie kupi za własną
    kasę farbę i przemaluje samochody. Wtedy ten drugi producent nie
    miałby wyjścia i też by tak robił, bo ludzie nie kupowaliby jego
    samochodów.

    ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 23. Data: 2003-12-17 12:32:07
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > liczbie rogatek, to sam to jakoś załatwi, a w najgorszym razie kupi za własną
    > kasę farbę i przemaluje samochody. Wtedy ten drugi producent nie

    Sugerujesz, że TPSA ma wpływ na to jakie dostaje adresy z RIPE?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 24. Data: 2003-12-17 12:34:07
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Andrzej Bursztynski wrote:

> [...]
    > informując, że to jest dostęp do niewielkiej części Internetu. I to
    > zgodnie z polskim prawem stanowi podstawę do reklamacji. Każdy sąd

    Bzdura.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka,eu,org

  • 25. Data: 2003-12-17 12:43:48
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik Andrzej Bursztynski <_...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@a...pse.dyster...

> [...]
    > informując, że to jest dostęp do niewielkiej części Internetu. I to
    > zgodnie z polskim prawem stanowi podstawę do reklamacji. Każdy sąd

    widze ze jestes bardzo klotliwy i masz za duzo wolnego czasu
    nie prosciej byloby napisac maila (to taki srodek zastepczy) ze sory, ale
    nadajesz z takiej klasy adresowej i jestes wycinany ... zreszta to powinna
    zrobic tez tepsa, wystarczyloby podzwonic troche ... a to ze dostali akurat
    taka klase adresowa to naprawde nie ich wina, taka akurat byla "nastepna" w
    kolejce
    ciekaw jestem czy bedzie podobna dyskusja czy wyzywanie gdy np. nastepne
    polpaki dostana nowa klase albo jakikolwiek inny operator, tez dostanie po
    glowie ze RIPE mu takie przyznal i ze nie wszyscy zdazyli przestawic
    firewalle ?

    Adam

  • 26. Data: 2003-12-17 12:58:47
    Od: Adam Durok <a...@f...com.pl>

    Adam wrote:

    > widze ze jestes bardzo klotliwy i masz za duzo wolnego czasu
    > nie prosciej byloby napisac maila (to taki srodek zastepczy) ze sory, ale

    widze ze dyskusja rozkrecila sie na dobre :)
    ale co ja biedny mam zrobic? poczekac az wszyscy na swoich serwerach
    dodaja ta klase? a czy jest mozliwe ze jakis serwer "zapomni" dodac tej
    klasy i nie bedzie mozna na niego nigdy wejsc, czy jest to raczej
    rutynowa sprawa?

    adam

  • 27. Data: 2003-12-17 12:59:47
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik Adam Durok <a...@f...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:brpk1a$kpb$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > dodaja ta klase? a czy jest mozliwe ze jakis serwer "zapomni" dodac tej
    > klasy i nie bedzie mozna na niego nigdy wejsc, czy jest to raczej

    to powinien zrobic kazdy administrator ....

    Adam

  • 28. Data: 2003-12-17 13:11:07
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > to powinien zrobic kazdy administrator ....

    No wlasnie ale jak widac niektorzy olali sprawe :D
    I tak np dns.pl byl odciety od nowych neostradowiczow dopuki im maila nie
    poslalem o co chodzi ;-) Kumpel ich molestowal ze cos nie dziala, wysylal
    tracerouty etc juz od soboty i co ? Olewka, zglosic awarie do TPSA :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 29. Data: 2003-12-17 13:46:03
    Od: Adam Durok <a...@f...com.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > No wlasnie ale jak widac niektorzy olali sprawe :D
    > I tak np dns.pl byl odciety od nowych neostradowiczow dopuki im maila nie
    > poslalem o co chodzi ;-) Kumpel ich molestowal ze cos nie dziala, wysylal

    bo mi przede wszystkim zalezy zeby neostradowicze (w tym ja) mogli
    odwiedzac stronke ktora lezy na serwerze u providera, i zebym bez
    problemu mogl nia administrowac (ftp, email, www).
    jakiej tresci dokladnie poslac maila adminowi tego serwera?

    adam

  • 30. Data: 2003-12-17 13:52:37
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

> [...]
    > problemu mogl nia administrowac (ftp, email, www).
    > jakiej tresci dokladnie poslac maila adminowi tego serwera?

    Zeby odblokowal na firewallu przynajmniej klase 83/11 ktora dostala TPSA:)
    pozdr.