  • 11. Data: 2012-07-31 20:14:05
    Temat: Re: Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Jej możliwości są dla Ciebie akurat nieznane, a ma ich znacznie
    >więcej niż C6.

    Czyli co ...
    a) jakies skrocone hierarchiczne wybieranie ma, jak chce dojechac np
    do Szczecina na ul Marii Curie-Sklodowskiej ?
    choc nie powiem - nokiowe wyszukiwanie pare zalet tez ma.

    b) trase wyszukal .. moge sobie obejrzec jak zaplanowal ? Ale z
    detalami i zoomem wybranych fragmentow,

    c) jak mi sie nie spodoba - moge przesunac gdzies obok, stuknac palcem
    w punkt z dala od trasy i nakazac "tedy jedz" ?

    d) dodac punkt posredni trasy .... ustawic czas na przesuniecie, bo
    jest maly, moge ?

    e) a po dodaniu punktu moge je przestawic ?

    f) dodac punkt posredni z ulubionych ?

    g) ustawic zeby domyslny widok to byl 2D moge ?

    h) ustawic mniejszy zoom na stale w czasie jazdy - bo lubie miec
    podglad na wiekszy obszar

    i) ale nie calkiem na stale, bo przed manewrami powinien zblizyc .. i
    zmieniac to w czasie jazdy.

    k) korek w trasie ... jak zrobic "omin nastepne 5 km" ?

    l) informacje o ruchu - to w Polsce dziala ? mam watpliwosci ...

    m) spikera w czasie nawigowania daje sie na N8 zmienic ?

    >I nie znam nikogo, komu nawigacja miałaby się zawiesić w N8.

    A ilu znasz takich, ktorzy uzywaja czesto ?

    J.

  • 12. Data: 2012-07-31 20:24:37
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:

    > A ilu znasz takich, ktorzy uzywaja czesto ?

    Ja używam bardzo często. I paru innych znajomych, a co?

  • 13. Data: 2012-07-31 20:34:24
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:

    > mogę, mogę?

    Widzę, że dla Ciebie konieczna jest jakaś _inna_ nawigacja, skoro korzystanie z
    nowej nokia map 3.09 0.2.46.103 sprawia Ci tyle bólu. Poważnie potrzebujesz aż
    tylu pierdół, żeby dojechać ze startu do celu? Każdą trasę musisz przejrzeć?
    Tutaj możesz każdy skręt zobaczyć. Masz problem na początku nawigowania, żeby
    ustawić sobie 2D w opcjach? Bo można i pamięta. Informacja o ruchu nie działa?
    Litości. Chcesz spikera w czasie jazdy zmieniać? I co jeszcze? Może kolory tła?
    Albo rodzaje czcionek, bo nagle Verdany chcesz poczytać? Weź ochłoń i sprawdź
    wersję Map.

  • 14. Data: 2012-07-31 22:28:00
    Od: atm <...@v...pl>

    > Tu co chwilę różne osobniki z wiadomych tylko sobie powodów próbują
    > podważać reputację niektórych producentów.

    Znalazlem jednak dosc duzy problem w nawigacji Nokii: zarowno w miapie
    Polski jak i Niemiec zdarzylo sie, ze mapa nie zawierala danych na
    pewnej powierzchni o ksztalcie kwadratu. Wczesniej dziwilem sie,
    dlaczego nawigacja tak cudacznie prowadi trase. Po dokladniejszej
    analizie okazalo sie, ze na trasie logiczniejszej z kazdego punktu
    widzenia w pewnym miejscu znajduje sie bialy obszar zapewnie nie
    zawierajacy zadnych informacji, nie tylko graficznych skoro program
    wyznaczyl alternatywna trase. Dzisiaj to samo przytrafilo sie przy
    okazji Niemiec, cisze sie tylko ze sprawdzilem to w domu bo ciagniecie
    nawet malego framentu na roamingu byloby bolesne. Mam nadzieje, ze to
    jest jakis indywidualny przypadek, po przeinstalowaniu map puste pola
    zapelnily sie, ale niesmak pozostaje.

  • 15. Data: 2012-07-31 22:46:29
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał:

    >. Mam nadzieje, ze to jest jakis indywidualny przypadek, po przeinstalowaniu
    >map puste pola zapelnily sie, ale niesmak pozostaje.

    Zapewne w życiu korzystałeś już z wielu nawigacji, z korzystania z których
    pozostało Ci więcej niesmaku, ponieważ dalej działają źle. Natomiast w tym
    przypadku możliwe, że w którymś momencie przerwało Ci update mapy podczas
    aktualizacji z pozycji telefonu i jakieś małe fragmenty mogły się nie nadpisać.
    Przypadek.

  • 16. Data: 2012-08-01 00:53:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 20:34:24 +0200, Tomek napisał(a):
    > Widzę, że dla Ciebie konieczna jest jakaś _inna_ nawigacja, skoro korzystanie z
    > nowej nokia map 3.09 0.2.46.103 sprawia Ci tyle bólu.

    3.06.....

    > Poważnie potrzebujesz aż
    > tylu pierdół, żeby dojechać ze startu do celu?

    Nie, jakos sobie radzilem przez wiele lat papierowa mapa.
    Ale lubie ... i z powodu takich pierdol program jest g*ny :-)

    > Każdą trasę musisz przejrzeć?

    Kazda. Jakos nie lubie o sobie potem czytac ze nawigacja doprowadzila go do
    utopienia w jeziorze :-) Albo ze zamiast na Mazury dojechal do Czestochowy.

    Albo znajdz w google maps trase ze Jakuszyc do Harachova, to moze
    zrozumiesz :-)

    > Tutaj możesz każdy skręt zobaczyć. Masz problem na początku nawigowania, żeby
    > ustawić sobie 2D w opcjach? Bo można i pamięta.

    Nie ma opcji i nie pamieta.
    Ale mozesz miec racje ze na N8 jest inny program, gdzie mozna.

    Oczywiscie moge sobie przesunac na widok 2D za kazdym poczatkiem ... ale
    nazywam program kiepskim.

    > Informacja o ruchu nie działa? Litości.

    Trudno sprawdzic rzetelnie, ale nie sprawia tez wrazenia dzialajacej

    > Chcesz spikera w czasie jazdy zmieniać?

    No chce. Kaska mi sie nie podoba i chce sprawdzi Baske.
    A tu unikalny pomysl nokii - jak nawigacja leci, to pol menu nie dziala.
    Dopiero po zatrzymaniu.

    > I co jeszcze? Może kolory tła?

    A jak najbardziej. Sloneczko swieci i nie widac. Trzeba zmienic.
    Tryb nocny/dzienny daje sie zmienic, ale kolorow nie..

    > Albo rodzaje czcionek, bo nagle Verdany chcesz poczytać? Weź ochłoń i sprawdź
    > wersję Map.

    Niedawno sprawdzalem i nie bylo nowszej.

    A to nawiasem mowiac kolejna wada. Gdzie sie ustawia "nie, k*, nie proponuj
    zadnych aktualizacji" ?
    Bo jedno nieopatrznie stukniete "tak" i sie mozesz zbudzic za granica z
    nowym programem ... i koniecznoscia sciagniecia nowych map. Pareset MB po
    cenie z roamingu ...

    J.

  • 17. Data: 2012-08-01 03:16:18
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:

    > 3.06.....

    To pomyśl przez chwilę, ile mogło się zmienić do wersji 3.09, gdzie samej 3.09
    były 2 updaty.

    > Kazda. Jakos nie lubie o sobie potem czytac ze nawigacja doprowadzila go do
    > utopienia w jeziorze :-) Albo ze zamiast na Mazury dojechal do Czestochowy.

    Toć napisałem, że w 3.09 można przeglądać.

    > Nie ma opcji i nie pamieta.

    U mnie pamięta. Zawsze.

    > Ale mozesz miec racje ze na N8 jest inny program, gdzie mozna.

    Mam rację, bo mam włączoną nawigację i widzę.

    > Oczywiscie moge sobie przesunac na widok 2D za kazdym poczatkiem ... ale
    > nazywam program kiepskim.

    Bo Ty masz kiepski, w którym widocznie się nie da. I stary na dodatek.Pisałem
    wcześniej - pora przestać zwalać winę na program z powodu braku aktualizacji, za
    którą Ty odpowiadasz.

    > Niedawno sprawdzalem i nie bylo nowszej.

    Niedawno? Wersja 3.09 jest od lutego. Pod koniec kwietnia wyszła kolejna
    aktualizacja. To kiedy było to niedawno? 2 lata temu?

    > A to nawiasem mowiac kolejna wada. Gdzie sie ustawia "nie, k*, nie proponuj
    > zadnych aktualizacji" ?

    Mapy same się nie aktualizują. Nigdy. Pobiera się je w opcjach sprawdzania
    dostępnych aktualizacji map. I żeby dotrzeć do pobierania trzeba tapnąć po
    drodze kilka razy.

  • 18. Data: 2012-08-01 08:12:02
    Od: "UARS" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@z...spamem> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku możliwe, że w którymś momencie przerwało Ci update mapy podczas
    > aktualizacji z pozycji telefonu i jakieś małe fragmenty mogły się nie

    No to za przeproszeniem o d... rozbić taką nawigację, ktora mając
    niekompletne dane map, nie sygnalizuje tego użytkownikowi tylko wyznacza
    bezsensowne trasy...

    uars

  • 19. Data: 2012-08-01 13:35:02
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "UARS" <u...@o...pl> napisał :

    > No to za przeproszeniem o d... rozbić taką nawigację, ktora mając niekompletne
    > dane map, nie sygnalizuje tego użytkownikowi tylko wyznacza bezsensowne
    > trasy...

    No to skoro widzisz, że Cię rozłączyło podczas aktualizacji i dalej dociągasz
    mapę (która może zawierać błędy w postaci pustych miejsc z powodów w/w) to o d*
    rozbić takiego fachowca z telefonem w ręku. Swoim notabene. Chciałbyś się
    jeszcze pochwalić jakąś swoją ułomnością?

  • 20. Data: 2012-08-01 13:42:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-08-01 13:35, Tomek wrote:

> [...]
    > powodów w/w) to o d* rozbić takiego fachowca z telefonem w ręku. Swoim
    > notabene. Chciałbyś się jeszcze pochwalić jakąś swoją ułomnością?

    Ladowanie map odbylo sie bez zadnych problemow, nic co wzudzilo by
    watpliwosci. Po zaladowaniu map pojawily sie zielone "ptaszki"
    przy mapach. Nawigacja uruchamiala sie bez najmniejszego problemu,
    nie zglaszala tez zadnych bledow. Puste pola, o ktorych wspominalem
    byly na tyle male, ze dopiero w odpowiedniej skali latwo bylo je
    dostrzec ale na tyle duze, ze wplywaly na wytyczanie tras. Mozesz podac
    latwy/szybki sposob na upewnienie sie, ze wszystkie mapy jakie pobralem
    pozbawione sa takich bledow?