  • 1. Data: 2012-07-30 00:35:28
    Temat: Ręczny wybór sieci a roaming krajowy
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Piszę w imieniu znajomej, która ma smartfona w sieci T-Mobile. Narzeka,
    że telefon często gubi zasięg. Jako, że zdarza się jej bywać w okolicach
    Augustowa, Suwałk i Sejn (a tam można złapać litewskie i białoruskie
    sieci GSM) to doradziłem jej, by przestawiła w ustawieniach telefonu
    wybór sieci na "ręczny". I teraz pytanie - jak taki ręczny wybór ma się
    do możliwości korzystania z roamingu krajowego przez BTS-y innych
    operatorów (chodzi tu oczywiście o stacje Orange dla abonentów T-Mobile
    w ramach NetWorkS!).

    Czy BTS-y T-Mobile rozsyłają do BTS-ów Orange'a informacje o telefonach
    macierzystej sieci, które mogłyby się zalogować w przypadku braku
    zasięgu, czy Orange ma skopiowaną listę aktywnych numerów T-Mobile (z
    danego obszaru czy całość - wymienili się bazami numerów / SIM), by
    mogli z nich korzystać abonenci obu sieci?

    W każdym razie, czy taka transmisja roamingowa lokalna dojdzie do skutku
    przy ręcznym ustawieniu wyboru sieci GSM w telefonie?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2012-07-30 00:52:15
    Temat: Re: Ręczny wybór sieci a roaming krajowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    >
    > W każdym razie, czy taka transmisja roamingowa lokalna dojdzie do skutku
    > przy ręcznym ustawieniu wyboru sieci GSM w telefonie?

    Nie ma takiej opcji i najprawdopodobniej nigdy nie będzie. Stacje bazowe
    Networks będą obsługiwać nadal oddzielnie klientów TMP i O, a w następnej
    kolejności (jeśli operatorzy się zdecydują), będą udostepniały te same
    kanały użytkownikom obu sieci.
    To, co piszesz, to roaming krajowy, dostępny obecnie jedynie uzytkownikom
    Play na stacjach bazowych Oragne i Plusa (ale na przykład juz nie Aero2).

  • 3. Data: 2012-07-30 01:25:26
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-07-30 00:52, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > Networks będą obsługiwać nadal oddzielnie klientów TMP i O, a w następnej
    > kolejności (jeśli operatorzy się zdecydują), będą udostepniały te same

    Znaczy się - jeden maszt i dwóch operatorów na nim z oddzielnym
    osprzętem dla każdego?

    Czyli znajomej mogę rzec, że jeśli ma w danym miejscu słaby zasięg
    T-Mobile to nadajnik Orange w pobliżu niczego jej nie ułatwi.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2012-07-30 02:39:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Znaczy się - jeden maszt i dwóch operatorów na nim z oddzielnym osprzętem dla
    każdego?

    Nie, sprzęt (i maszt) wspólny, ale oddzielne kanały

    > Czyli znajomej mogę rzec, że jeśli ma w danym miejscu słaby zasięg
    > T-Mobile to nadajnik Orange w pobliżu niczego jej nie ułatwi.

    Tak. Przynajmniej teraz. Być może ta lokalizacja zostanie przekazana do
    Networks, wtedy sytuacja powinna się zmienić.

  • 5. Data: 2012-07-30 10:56:52
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    > T-Mobile to nadajnik Orange w pobliżu niczego jej nie ułatwi.

    niech przejdzie do Play, bendzie mieła 3 operatornów w ceie za puł jednego

    Docnet

  • 6. Data: 2012-07-30 13:10:17
    Temat: Re: R?czny wyb?r sieci a roaming krajowy
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-07-30 10:56, Docent Zylber pisze:

    > niech przejdzie do Play, bendzie mie?a 3 operatorn?w w ceie za pu? jednego
    >
    > Docnet

    Przecież Play wg niektórych ma najgorszy zasięg ;)

    gregor

  • 7. Data: 2012-07-30 13:15:55
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-30 13:10, gregor pisze:

    > Przecież Play wg niektórych ma najgorszy zasięg ;)
    >
    > gregor
    Zasięg niby ma dobry/najlepszy, ale ta sieć nie działa zbyt dobrze,
    przynajmniej u mnie.. Mimo niezłego zasięgu często nie mogę się za
    pierwszym razem się połączyć, czasem wysyłanie sms-a zajmuje parę minut
    a mms-a w ogóle nie chce wysłać w danym dniu. W pozostałych sieciach nie
    ma tego typu problemów.

  • 8. Data: 2012-07-30 13:49:12
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-07-30 13:15, Trybun pisze:

> [...]
    > pierwszym razem się połączyć, czasem wysyłanie sms-a zajmuje parę minut
    > a mms-a w ogóle nie chce wysłać w danym dniu. W pozostałych sieciach nie

    no to nie wiem
    zawsze zgłoszenie tego jako reklamacja jest najlepszym sposobem kiedyś
    miałem problem z telefonem z 3G i pisałem reklamacje prawie co tydzień a
    oni, że faktycznie mają jakieś tam problemy i przyznali mi 6 m-cy upust
    na abo po 50% no i w końcu doszedłem, że winny był telefon a nie play
    ale upust został :)

    gregor

  • 9. Data: 2012-07-30 14:17:15
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-30 13:49, gregor pisze:

> [...]
    > a oni, że faktycznie mają jakieś tam problemy i przyznali mi 6 m-cy
    > upust na abo po 50% no i w końcu doszedłem, że winny był telefon a nie

    Oczywiście że zgłaszałem, nawet ptraktowali to dość poważnie -
    konsultant przez tydzień mi zawracał głowę różnymi pytaniami.. Jednak
    efekt był tych zabiegów był taki że skończył się stwierdzenie że po
    stronie Play wszystko jest w porządku.. Oczywiście o żadnych upustach
    nie było mowy. Mimo wszystko i tak ta sieć jest dla minie najlepsza bo
    zapewnia zasięg 3g w domu. A w takim Plusie nie mam takiego zasięgu
    nawet na zewnątrz.