  • 1. Data: 2012-07-31 16:10:17
    Temat: Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
    Od: atm <...@v...pl>

    Jakis czas temu polecalem Route66 na Androida.
    Niezly interfejs, sensowne opcje i lifetime na caly swiat za 50E
    wydaje sie dobrym wyborem.
    Niestety, rzeczywistosc zweryfikowala jakosc tego programu.
    Zainstalowalem 30 dniowy trial w telefonie Motorola Defy CM 7.2.
    Pierwsza rzecz, ktora zauwazylem po pobieznym przejrzeniu map
    najblizszej okolicy to brak ronda, ktore wystepuje w kazdej
    innej testowanej nawigacji a w realu istnieje ok 8 miesiecy.
    Pomyslalem, ze moze akurat ta jedna zmiana im umknela...
    Pozniej podczas podrozy ktos do mnie zadzwonil, odebralem
    na zewnetrznym glosniku. Po zakonczonej rozmowie przywrocilem
    zwiniety Route66 na caly ekran. No i zaczely sie kwiatki:
    najpierw nie bylo wyswietlonej strzalki i trasy (mapa sie przewijala).
    Po kilkukrotnym
    tapnieciu guzika zmiany widoku (gdzie kolejne widoki pojawialy sie
    w kolorystyce nocnej w ciagu dnia...) wrocilem do domyslnego gdzie byla
    juz strzalka. Co z tego jesli po jakims czasie zamiast wyswietlania w
    polach informacyjnych pozostalych km i czasu na stale zagoscil napis
    "Obliczanie trasy". Trasa oczywiscie byla juz wczesniej obliczona.
    Po kilkudziesieciu km program przestal calkiem nawigowac i to w dosc
    wrednym momencie na drodze szybkiego ruchu, gdzie zjazdy nie wystepuja
    zbyt czesto. Zatrzymalem sie na chwile, zamknalem i ponownie otworzylem
    program, po chwili zasugerowal zjazd z tej drogi. Ok, tyle ze w tym
    momencie powrocil problem nieaktualnych map, nie wrysowano obwodnicy
    majacej ponad pol roku. Znowu kombinacje. Po drodze trafilo sie jeszcze
    kilka nienaniesionych rond.
    Ostatnie doswiadczenia calkowicie wyleczyly mnie z checi zakupu tego
    programu, bardzo zalowalem ze nie wzialem Nokii N8.
    Wszystkim zainteresowanym zakupem sugeruje solidny test triala przed
    wydaniem pieniedzy.

  • 2. Data: 2012-07-31 16:17:09
    Temat: Re: Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Ostatnie doswiadczenia calkowicie wyleczyly mnie z checi zakupu tego
    >programu, bardzo zalowalem ze nie wzialem Nokii N8.

    Ja co prawda uzywam Nokii C6, ale generalnie wydaje mi sie ze nie
    masz czego zalowac :-(

    Kiepski interfejs, ubogie opcje, taka sobie nawigacja i jakosc map ...
    i podobne kwiatki jak wyzej. W sumie - nie uzywam.

    J.

  • 3. Data: 2012-07-31 16:23:41
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Kiepski interfejs, ubogie opcje, taka sobie nawigacja i jakosc map ... i
    > podobne kwiatki jak wyzej. W sumie - nie uzywam.

    Zgadzam sie: interfejs do bolu uproszczony, podobnie opcje jednak na
    mapach Nokii jeszcze nigdy nie mialem tylu nieprzyjemnych doswiadczen
    jak w Route66. W Nokii mapy sa czesto aktualizowane, rzadko spotykam sie
    z takimi kwiatkami jak w tanszych nawigacjach zewnetrznych producentow:
    Sygic byl pod tym wzgledem liderem, choc teraz Route66 depcze mu po
    pietach ;]
    Wciaz chyba jest promocja MapaMap na PL, moze sie zdecyduje i kupie na
    Androida.

  • 4. Data: 2012-07-31 16:35:11
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:

    > Ja co prawda uzywam Nokii C6, ale generalnie wydaje mi sie ze nie masz czego
    > zalowac :-(

    Generalnie pieprzysz bzdury porównując działanie C6 do N8.

  • 5. Data: 2012-07-31 17:20:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup
    >Generalnie pieprzysz bzdury porównując działanie C6 do N8.

    Byc moze, ale opcji w programie od tego nie przybedzie.

    No dobra, ma dwa razy wiecej ram, odejmujac to co system zajmuje
    zostanie wielokrotnie wiecej i moze nawigacja przestanie sie wieszac z
    tego powodu. Ale mozliwosci jej nadal nie przybedzie.

    J.

  • 6. Data: 2012-07-31 17:27:30
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

> [...]

    > wielokrotnie wiecej i moze nawigacja przestanie sie wieszac z tego powodu. Ale

    Jej możliwości są dla Ciebie akurat nieznane, a ma ich znacznie więcej niż C6.
    I nie znam nikogo, komu nawigacja miałaby się zawiesić w N8.

  • 7. Data: 2012-07-31 17:38:02
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > zostanie wielokrotnie wiecej i moze nawigacja przestanie sie wieszac z
    > tego powodu. Ale mozliwosci jej nadal nie przybedzie.

    Wiem, sluchasz dodatkowo muzyki w tle. Ja tego nie robie, ale nie
    doswiadczylem problemow ze stabilnoscia nawigacji N8 jak i znacznie
    slabszej 5800XM.
    Inna sprawa nie zwiazana bezposrednio z Route66 a z Androidem to agps
    zwiazany z automatycznym wysylaniem polozenia do Googla. No nie moge sie
    przemoc, zeby im raportowac swoja lokalizacje, niezaleznie od
    korzystania z gps. Wiem, Nokia moze tez to robi ale z drugiej strony czy
    ktos dysponuje wiarygodnym linkiem na popracie tej tezy?

  • 8. Data: 2012-07-31 17:41:24
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał:

    > Wiem, Nokia moze tez to robi ale z drugiej strony czy ktos dysponuje
    > wiarygodnym linkiem na popracie tej tezy?

    Może to robi? I uważasz, że byłoby cicho w porównaniu ze szpiegowaniem w
    Androidzie?

  • 9. Data: 2012-07-31 17:49:05
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-07-31 17:41, Tomek wrote:

    > Może to robi? I uważasz, że byłoby cicho w porównaniu ze szpiegowaniem w
    > Androidzie?

    Ja tak nie uwazam, wg mnie jest sprawa czysta, tym bardziej, ze Nokia
    nie zajmuje sie sprzedaza danych w przeciwienstwie do Googla. Ktos z
    dyskusantow we wczesniejszym watku poddawal to w watpliwosc.

  • 10. Data: 2012-07-31 18:19:33
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał:

    > Ja tak nie uwazam, wg mnie jest sprawa czysta, tym bardziej, ze Nokia nie
    > zajmuje sie sprzedaza danych w przeciwienstwie do Googla. Ktos z
    > dyskusantow we wczesniejszym watku poddawal to w watpliwosc.

    Tu co chwilę różne osobniki z wiadomych tylko sobie powodów próbują podważać
    reputację niektórych producentów.