  • Data: 2011-09-18 14:31:49
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2011 02:39, Lelek@ pisze:

    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > A ja mam prawie 45 lat i nie dalej niż w tym roku zrobiłem jedno
    > urządzenie pisane całkowicie w asm :-)
    Ja mam kilka miesięcy ponad połowę tego co ty i jeszcze nie zrobiłem
    urządzenia w samym ASM. Nie widziałem nigdy w tym sensu.

    > Tam gdzie nie ma obliczeń tylko logika i zabawa stanami to C++ i większy
    > procesor to szkoda forsy.
    Jaja sobie robisz? Ze 2 lata temu robiłem obsługę pilotów IR. Ponieważ
    to był reverse-engineering (bo nie mogłem znaleźć specyfikacji w sieci)
    to wyszedł automat na 30 stanów. Razem z logiką odpowiedzialną za
    zapalanie/gaszenie światła ładowanie/zapis konfiguracji z eepromu i
    konfigurację na żywo przycisków pilota (a nie zahardcodowane wartości)
    zajęło 964 bajtów FLASH i 24 bajty RAM (pisałem pod AtTiny2313, ale jak
    widać w AtTiny13 - chyba najmniejszy wtedy - też by weszło.) Kod w C++
    napisałem w weekend.

    > Jak robisz kilka tysięcy czegoś i przepłacisz po dolarze przy produkcji
    > to masz wymierne straty :-)
    Jeżeli z tego powodu masz straty to znaczy, że coś źle skalkulowałeś. A
    kilka tysięcy $ niekoniecznie musi być mniejszą kwotą niż ta wydana na
    pracę programisty i ewentualne łatanie głupich błędów.

    Michoo