  • Data: 2012-02-07 00:27:44
    Temat: Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: " MH" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <n...@e...spammer_stop> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > całe życie interesowałem się informatyką, posiadam niezłą wiedzę z sieci
    > komputerowych, liznąłem trochę programowania. Od kilku lat serwisuję
    > komputery PC, lecz coraz więcej osób przynosi mi do naprawy notebooki.
    > Proste naprawy jak wymiana matryc, klawiatur, dysków, włączników, gniazd,
    > kondensatorów itp. wykonuję bez problemu, jednak ostatnio coraz częściej
    > trafiają się przypadki awarii sekcji zasilania czy naprawy wymagające
    > reballingu. Jeśli chodzi o reballing to mam zaprzyjaźniony serwis, który mi
> [...]
    ===================

    Z wieloma przedmówcami, którzy stwierdzili że warto - ZGADZAM SIĘ !!
    Z tymi, którzy twierdzą że NIE, też się zgadzam, ale tylko w zakresie
    przydatności dodatkowej wiedzy w serwisie. Ale kto powiedział,że Twoja kariera
    zawodowa ma ograniczyć się po deskę grobową do serwisu??
    30 lat ?! Chłopie, mnie stuknęło 5 dekad, dalej się uczę!! To jest tak jak z
    joggingiem. Chcesz zachować dobrą formę fizyczną - biegaj, chcesz zachować w
    dobrej formie centralny ośrodek nerwowy - czytaj i rozwiązuj problemy ścisłe.
    Przykład : projektowanie filtrów cyfrowych, najprościej skorzystać z
    Matlaba(FDATOOL). Ćwiczyłem to, fajne narzędzie ale... Jak Ci brakuje zasobów
    w FPGA to co wtedy?? Młodzież (20-to latki) mówią mi "NIE DA SIĘ!".
    Proponuję: nie korzystajcie z Matlaba, tylko policzcie współczynniki w/g
    przyjętych założeń, ułóżcie układ równań różniczkowych(liniowych), wrzućcie to
    na kompa i wyliczcie współczynniki numerycznie. Ooops!! A czym to zrobić?!
    Ot,chociażby również Matlabem!! Byle czym!! Źródeł i wszelakich gotowców na
    rozwiązywanie układów równań liniowych jest od zaje.....
    Najgorsze:jakie założenia/warunki początkowe przyjąć do rozwiązania problemu?..
    Ale niestety, 99% nie wie o czym mówię i jak to zrobić. Wygląda to mniej
    więcej tak jak pytanie do pięciolatka: "Skąd są pieniądze?". Odpowiedź:"Z
    bankomatu".

    Reasumując, jeżeli nie wiążesz swojej przyszłości tylko z serwisem, warto
    zdobywać/odświeżać/poszerzać wiedzę w zakresie elektroniki/matematyki/cyfrowej
    teorii przetwarzania sygnałów. Tylko 3 dekady masz za sobą !!

    Znam gościa (absolwent technikum mechanicznego), w wieku 4 dekad, który jest w
    stanie zapędzić w "kozi róg" absolwentów uczelni technicznych (nie prywatnych,
    bo to .. brak słów..).

    Piszesz o pewnych umiejętnościach manualnych jak np. reballing. OK, warto
    takowe umiejętności posiadać, ale... Czy Twoim zdaniem dajmy na to architekt,
    powinien/musi posiadać wiedzę praktyczną w zakresie obsługi betoniarki??

    DLA CHCĄCEGO - NIE MA NIC TRUDNEGO!! Jeżeli naprawdę chcesz, dasz sobie radę.
    Obecnie pracodawcy nie patrzą na świstek, tylko na umiejętności.

    Powodzenia,

    MH