  • Data: 2012-02-07 17:37:32
    Temat: Re: Nauka elektroniki po trzydziestce
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-07 18:02, Marek pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał

    em-a-wymiana-podzespolow-komputera-t1736.html

    > Być może coś się zmieniło, ale do niedawna wymiana płyty POZA GWARANCJĄ
    > skutkowała koniecznością zakupu nowej licencji. Dowiadywałem się wtedy
    > bezpośrednio u źródła, czyli w MS.

    Pytanie co to znaczy w MS? Otrzymałeś oficjalne pismo, czy tak ci
    powiedział doradca do którego zadzwoniłeś? Podejrzewam, że jak się do
    nich zadzwoni z pytaniem: czy można zastosować licencję OEM przy
    wstawianiu nowej płyty, to odpowiedź będzie negatywna. Jeśli natomiast
    zadzwoni się z żądaniem żeby aktywowali licencje do płyty wymienianej
    (serwisowo) do zrobią to bez gadania.Microsoft celuje w tym żeby nie
    dawać jednoznacznych odpowiedzi na temat praw klienta. Sprawa obsługi
    licencji jest niby w gestii firmy OEM. Ale jeśli na przykład padnie
    płyta to firma ją wymieni otrzymując np. na gwarancji od hurtownika czy
    producenta. Ale dlaczego OEMowiec miałby kupować z tego powodu licencję?
    Przy zakupie na siebie każdy jest OEMowcem wiec niby też dlaczego miałby
    dokładać za soft jeśli padł sprzęt?

    > Zapytam z ciekawości raz jeszcze przy
    > okazji, ale wątpię aby coś się zmieniło, gdyż nikt nie kupowałby wersji
    > BOX i każdemu "psuła by się" płyta.

    Wybacz ale to ich problem aby wykazać, że nie miała miejsce wymiana
    uszkodzonej a upgrade do nowszej. A licencję sprzedają producentowi,a
    nie klientowi. Mogą go skontrolować czy miała miejsce naprawa komputera
    skutkująca wymianą płyty. Jeśli producent złamał warunki licencji to nie
    będą mu sprzedawać więcej swoich produktów. Ale MS nie zamierza iść w
    tym kierunku. Rozszerzył pojęcie producenta OEM na klientów fizycznych
    składających komputer dla siebie tak więc widać, że stara się sprzedawać
    jakby wbrew pierwotnym intencjom licencji OEM, ale oczywiście nie powie
    wprost na jakich zasadach, licząc, że większość ludzi nie będzie walczyć
    o swoje.

    --
    pozdrawiam
    MD