  • 131. Data: 2011-04-01 09:09:20
    Temat: Re: Nasze drogie paliwo...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 31 Mar 2011 21:43:35 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Ha, ha, ha :) Wolny rynek... Rynek surowców krytycznych dla gospodarki
    >(i ich pochodnych) od dawna wolny nie jest i być nie powinien.

    A dlaczego nie pozwolić handlować paliwem każdemu, kto ma ochotę na to
    (po spełnieniu oczywiście warunków technicznych w celu zapewnienia
    bezpieczeństwa)? Cóż złego stanie się gospodarce, jeśli ktoś zechce
    sprowadzić parę cystern paliwa, podobnie jak teraz może sprowadzić np.
    parę kontenerów ubrań na wagę czy telewizorów?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 132. Data: 2011-04-01 10:21:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Arek wrote:
    [...]
    > Jeżeli cena towaru akceptowalna dla nabywcy jest X, to nie ma znaczenia
    > jaki składnik tego X'a idzie dla producenta. Po prostu X to cena przy
    > której jest maksymalny zysk. Jeżeli tego nadal nie rozumiesz to
    > przykład:
    >
    > Paliwo kosztuje 6PLN, gdzie 3PLN idzie dla państwa, a 3 to zysk
    > dostawcy.
    > Państwo rezygnuje ze swego udziału. Co robi dostawca? Zarabia 6 a nie
    3. > Dlaczego ma to z czego zrezygnowało Państwo oddawać komuś, skoro może
    > wziąć dla siebie.

    Upraszczasz. Przy mniejszym obciążeniu od państwa maksimum zysku może
    przesunąć się w dół. Co nie zmienia faktu, że oczywiście bzdurnym jest
    twierdzenie, że jak państwo obniży obciążenie o złotówkę to cena spadnie o
    złotówkę. Ale stwierdzenie że na pewno nie spadnie jest zbytnim
    uproszczeniem...

    W dodatku jakby się nagle pojawiło 3zł luzu to jest pole do popisu dla
    konkurencji -- ktoś spróbuje zająć większy kawałek rynku i obniży cenę.
    Ale 3zł się nie pojawi. Teoretycznie może się pojawić 15gr -- a to żadnej
    wielkiej konkurencyjnej walki nie spowoduje.

    [...]

    pzdr
    \SK

  • 133. Data: 2011-04-01 10:40:19
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał

> [...]
    > (i ich pochodnych) od dawna wolny nie jest i być nie powinien.
    > Od razu zaznaczę, że w żadnym wypadku nie miałem na myśli sztucznego

    Swoje "ha, ha" trzeba było odnieść do pytającego "dlaczego z paliwem miało
    by być inaczej?".
    A co do tego, że rynek surówców jak napisałeś "wolny nie jest i być nie
    powinien" to mam mieszane uczucia. Nie specjalnie widzę problem (wiem,
    fiskus go widzi) w tym aby każdy mógł produkować, używać i sprzedawać
    biopaliwa lub energię ze źródeł odnawialnych.

    Zbigniew Kordan

  • 134. Data: 2011-04-01 11:01:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-31 21:43, masti pisze:

    > nie pogrążaj się jeszcze bardziej tylko uzasadnij swoje zdanie

    Hmm faktycznie nie miałem racji co do właściwej funkcji roli prezydenta
    w tej kwestii...
    Z tego co zdołałem doczytać popierał pomysł obniżenia podatków a nie był
    wykonawcą.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 135. Data: 2011-04-01 11:55:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-01 10:40, Hektor pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał

    > Swoje "ha, ha" trzeba było odnieść do pytającego "dlaczego z paliwem
    > miało by być inaczej?".

    Aha, znaczy Ty będziesz decydował co ja mam i komu pisać? Ciekawe.

> [...]
    > fiskus go widzi) w tym aby każdy mógł produkować, używać i sprzedawać
    > biopaliwa lub energię ze źródeł odnawialnych.

    Fiskus to państwo i tak naprawdę to każdy może produkować, używać
    i sprzedawać powyższe. Musi tylko spełnić pewne warunki i posiadać
    stosowne pozwolenia.

  • 136. Data: 2011-04-04 10:13:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ceny popularnej benzyny Pb95 mog? skoczyć do 5,15 zł za litr, a oleju
    > napędowego do 5,10 zł/l - wynika z raportu Money.pl. Grozi nam to, jeżeli
    > rz?d nie zdecyduje się na obniżkę paliwowej akcyzy lub nie zrezygnuje z
    > likwidacji ulgi na biopaliwa. Obniżka podatków jest najprostszym sposobem
    > na
    > to, by ulżyć kierowcom. Ponad połowa ceny, któr? płacimy tankuj?c na
    > stacjach to podatki.

    Też uważam że to państwo jest do d**y. Tusk przecież powinien
    pogrozić paluszkiem i ceny by od razu spadły.

    > Tymczasem ponad 50 procent ?redniej ceny paliwa to haracz jaki płacimy
    > państwu, pod postaci? opłaty paliwowej, akcyzy i podatku VAT. Najwięcej -

    Ja bym państo które "nakłada haracz" podał do prokuratury - to jest karalne.

    Artur(m)

  • 137. Data: 2011-04-04 10:23:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-04 10:13, Artur(m) pisze:

    > Ja bym państo które "nakłada haracz" podał do prokuratury - to jest karalne.

    Niestety ta szajka ma sądy i prokuratury w kieszeni. W dodatku dogadała się
    z okolicznymi gangami i nakładają podobne haracze w całej okolicy.
    Tłumacząc że to dla naszego dobra: "macie za to opiekę, bezpieczeństwo"...

  • 138. Data: 2011-04-04 10:37:07
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:inbv5p$12h6$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > z okolicznymi gangami i nakładają podobne haracze w całej okolicy.
    > Tłumacząc że to dla naszego dobra: "macie za to opiekę, bezpieczeństwo"...

    No to nie widzę innego wyjścia.
    Musisz wyjechać do kraju który nie pobiera haraczu.

  • 139. Data: 2011-04-04 11:47:52
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-04 10:37, Artur(m) pisze:

    > No to nie widzę innego wyjścia.
    > Musisz wyjechać do kraju który nie pobiera haraczu.

    Ludziom to nie dogodzisz. W Libii, benzyna 30gr, nieoprocentowane
    kredyty na mieszkanie itp. A się buntują.

    A.

  • 140. Data: 2011-04-10 08:12:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-30 16:56, Kamil pisze:
    > Paliwo w niemczech drożeje od wielu lat. Według twojej teorii niemcy
    > powinni jeździć na rowerach, a paliwo tanieć.

    Jest akutat dokladnie odwrotnie. Sprzedaz paliw generuje najwiekszy
    przyplyw kasy do budzetu.
    Kazde pomniejszenie konsupcji tegoz wplywa na powiekszenie innych
    obciazen podatkowych.
    Dlatego smieszne jest twierdzenie, ze jak jakies alternatywne paliwo
    zastapi benzyne/ON to bedzie sporo tansze. Nie bedzie z prostej
    przyczyny: za odpowiednik 1ltr. wspolczesnego paliwa i tak bedzie trzeba
    oddac do panstwowej kasy ok 3 zl.
    Wiec wyjsciowa cena paliwa, ktorego nie ma to ok 3 zl

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl