  • 41. Data: 2010-04-13 19:55:56
    Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Olek pisze:
    [..]

    > gdzieś czytałem , że to można wywalić + jakaś specjalna blaszka z
    > otworkiem, żeby ECU nie głupiał...

    Blaszkę wkłada się do EGR (zawór recyrkulacji spalin) z dziurką lub bez
    - żeby zabezpieczyć przed dostawaniem się syfu.

    --
    pozdr,
    W.

  • 42. Data: 2010-04-13 20:21:23
    Od: "Szop" <s...@s...szop>

    > Ja bym poszedł dalej wolnossąca benzyna ośmiozaworowa z jak najmniejszą
    > ilością elektroniki.
    > Robią jeszcze jakieś kompakty albo wyrośnięte miejskie auta z takimi
    > silnikami???

    W RPA do zeszłego roku produkowano Golfa 1. Ale silniki już nieco inne, i
    wnętrze Fabii, i kierownica nie po tej stronie...
    Zostaje Brazylia z Fiatem Mille, Iran z pug405 czy 406 i cit. Xantią. Może
    coś jeszcze?

  • 43. Data: 2010-04-13 20:30:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    PSYLO wrote:

    > Czyli pewnie trasa 6-7l, według tego co pisałeś wcześniej,

    Trasa 7,5, to jest te 70km od Białobrzegów do Wawy.

    > a miasto
    > ~14.

    Żeby średnia którą mi pokazuje wyszła to łatwo policzyć ile musiałby
    spalić po mieście:
    Na tych 70km spalił 5,25 litra (7,5l/100km), a w sumie 9,4l/100km * 1,7
    (170 km mam przejechane od tamtego kasowania= prawie 16l.

    Czyli na tych 100km w mieście musiał spalić około 10,5-11l.

    Ale to smieszne dystanse, na trasie to sobie można ot tak popatrzeć "co
    by było gdybym się pilnował", ale już w mieście to nic nie mówi.

    > Jakby do tego jeszcze wziąć poprawkę na tradycyjne zaniżanie
    > wyników podawanych przez komputer to wychodzi jeszcze ciekawiej. No i
    > 8-10 km to już nie jest krótka trasa w mieście, za taką uważam raczej
    > 2-4 km.

    Tyle że te 8km jadę zazwyczaj 30-40 minut...
    No, poranne 8km jadę 20 minut. Gorzej w ciągu dnia i wieczorem.

    Z drugiego wskazania, czasu jazdy i dystansu (7000 km) mam średnią
    prędkość 27km/h :-( A nie wiem czy się liczenie czasu nie zatrzymuje
    jak się stoi...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 44. Data: 2010-04-13 21:04:17
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-13 18:15, PSYLO wrote:

    > Pobożne życzenia ;) Chyba, że masz na myśli "miasto", a nie miasto. Bo w
    > przeciwnym wypadku życzę powodzenia w schodzeniu poniżej 13-14 litrów na
    > 100 km, szczególnie przy krótkich odcinkach jazdy.

    spoko nie mam doświadczenia - miałem A90 B3 z 2 litrowym silnikiem to
    paliła ok 10 w manualu, teraz mam A100 C4 2.6 V6 i pali mi ok 12-13 w
    mieście (też manual)...

  • 45. Data: 2010-04-13 21:42:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwumasy nie wytrzymujące sporych momentów obrotowych, technika jazdy musi
    > być dostosowana (nie za miskie obroty, nie za wysokie, czasem pokręcić do
    > 4krpm), zapiekające się kierownice turbiny - a wszystko drogie w naprawie.
    > Myślę jednak, że odpowiednia technika jazdy znacząco zmniejsza możliwość
    > wystąpienia "znanej" awarii.
    > A u mnie na razie na liście na miejscu nr1 jest honda accord (przedostatni
    > model) 2.0i 155KM. Korci mnie, choć obawiam sie o zużycie paliwa, jeżdżę
    > głównie w małym mieście, nie zawsze ekonomicznie ;)

    Panie, co też Pan.
    Są jeszcze samochody, które są wyposazone w silniki diesla i nie
    przysparzają kłopotów eksploatacyjnych. Są to auta oparte o silniki PSA 1.6
    i 2.0 HDI (oba 16-zaworowe) oraz nieśmiertelny 1.9 TDI (obecnie 105KM i
    115KM) koncernu VW. Jest tylko jedno ALE. Auto używane, posiadające ten
    silnik, trzeba kupować, jak ma realny przebieg <200.000 km, a nie licznikowy
    (bo może się okazać, że ma realny w okolicach 500.000 km).

    Jurand.

  • 46. Data: 2010-04-13 22:31:37
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Cavallino" wrote
    > Gdy moja Kia będzie miała tyle lat co Twój Pasek, właśnie jej się gwarancja będzie
    > kończyła.

    Ceed fajny, szczególnie 3 drzwiowy, szkoda tylko, że nie ma wersji
    z mocnymi silnikami... :|

    U mnie pewnie następnym autem będzie benzyna V6 albo 4 cyl
    turbo benzyna. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 47. Data: 2010-04-13 22:35:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" wrote
    >
    > Ceed fajny, szczególnie 3 drzwiowy, szkoda tylko, że nie ma wersji
    > z mocnymi silnikami... :|

    W Hultaju nie ma mocniejszych?

  • 48. Data: 2010-04-13 22:42:16
    Od: z <z...@g...pl>

    Szop pisze:

> [...]
    > wnętrze Fabii, i kierownica nie po tej stronie...
    > Zostaje Brazylia z Fiatem Mille, Iran z pug405 czy 406 i cit. Xantią. Może

    http://www.dacia.pl/gama-dacii/logan/silniki/
    łał a jednak :-)

    kto da więcej?

  • 49. Data: 2010-04-13 22:42:52
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo
    > gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami
    > odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu.
    > Tak to widze na ta chwile.
    > A co sadza grupowicze?
    >
    > Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
    > nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.
    >

    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    Zawsze mozna kupic zwyklego diesla bez turbo, ale tu chyba wybor jest
    tylko jeden....

    VW Caddy SDI

    PZDr
    Adam

  • 50. Data: 2010-04-13 23:14:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Massai pisze:

    > Zwracam uwagę na słówko "pewny".
    >
    > W dodatku z takich "michałowych" pieniędzy, jak np. 10k pln.
    >
    > 13% w skali roku na pewny biznes, to trzeba by mieć z 10 mln, a nie 10
    > tysięcy.

    Mi 10 tys gotowki w kieszeni dawalo miesiecznie okolo 1400zl dodatkowego
    zarobku. Po prostu dystrybutor dawal rabat za platnosc gotowka a obrot
    mialem spory. Wiec za przeproszeniem nie pieprz glupot, ze trzeba miec
    10 mln PLN zeby dalo sie zyc z wlasnego biznesu.