  • 51. Data: 2010-04-13 23:16:01
    Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
    Od: topek <t...@p...pl>

    Adam Szewczak pisze:

    > Zawsze mozna kupic zwyklego diesla bez turbo, ale tu chyba wybor jest
    > tylko jeden....
    >
    > VW Caddy SDI
    >
    > PZDr
    > Adam
    Sa tez fabie i polo sdi :)

  • 52. Data: 2010-04-14 01:35:40
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Są jeszcze samochody, które są wyposazone w silniki diesla i nie
    > przysparzają kłopotów eksploatacyjnych. Są to auta oparte o silniki PSA
    > 1.6 i 2.0 HDI (oba 16-zaworowe)

    Ale czesc tych silnikow ma FAP i dwumase.

  • 53. Data: 2010-04-14 08:37:30
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-04-13 22:42, z pisze:
    > http://www.dacia.pl/gama-dacii/logan/silniki/

    mam 1.4 mpi, 8 zaworowy w dużej budzie (kombi)
    trasa 6-7
    miasto 8-10

    --
    radar

  • 54. Data: 2010-04-14 08:57:57
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:hq2vqe$m1l$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ale czesc tych silnikow ma FAP i dwumase.

    No i co z tego.
    Dwumasa - komplet ze sprzęgłem - to dla silników 2.0D koszt c.a. 1600-1800
    PLN za zamiennik. Wytrzymuje bez większych "ale" 150 tysięcy kilometrów. To
    masz raptem 1000 PLN więcej niż sam komplet sprzęgła. Do przeżycia. Bardzo
    szybko odrobisz to na stacji benzynowej, bo te silniki palą wręcz
    niewiarygodnie mało.
    FAP - są na to różne sposoby, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś
    sobie kupił auto bez FAP-a.
    Silniki benzynowe też mają katalizatory i też ludzie kombinują, co tutaj
    zrobić, jak Ci się kat rozsypie - i mało kto jedzie do serwisu i zamawia za
    parę tysięcy "nówkę sztukę".

    Jurand.

  • 55. Data: 2010-04-14 09:07:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Mi 10 tys gotowki w kieszeni dawalo miesiecznie okolo 1400zl dodatkowego
    > zarobku. Po prostu dystrybutor dawal rabat za platnosc gotowka a obrot
    > mialem spory. Wiec za przeproszeniem nie pieprz glupot, ze trzeba miec
    > 10 mln PLN zeby dalo sie zyc z wlasnego biznesu.

    Czyli mając dodatkowe 10 tys potrafiłeś zwiększyć przychód z innego biznesu.

    A tu raczej chodzi o "zwykłego człowieka" na etacie, który ma te 10 tys w banku.
    Jaki pewny interes na 13% zaproponujesz? A w koszta doliczmy jeszcze stracony
    na ów interes czas, po stawkach średniokrajowych...

  • 56. Data: 2010-04-14 10:25:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

> [...]
    > gotowka a obrot mialem spory. Wiec za przeproszeniem nie pieprz
    > glupot, ze trzeba miec 10 mln PLN zeby dalo sie zyc z wlasnego

    Mieć 10 tysięcy i nimi doinwestować swój biznes, a "mieć i
    zainwestować" to dwie różne sprawy.

    Zresztą, jeśli jesteś w stanie wygenerować ponad 16 tysięcy rocznie
    dodatkowego dochodu ze swojego biznesu dzięki dodatkowym 10 tysiącom na
    koncie - to znaczy jedynie że masz bardzo poważny problem z płynnością
    kapitału.

    Serio, nie piszę tego złośliwie.

    Przeanalizuj do jakiego poziomu jesteś w stanie tak skutecznie
    wykorzystywać kapitał - i po prostu weź kredkę, czy załatw sobie
    obrotówkę wyższą. Kurde, jak to sprawdzę, to sam Ci pożyczę na jakiś
    zbójecki procent ;-)

    Pomyśl - jeśli np. mając dodatkowe 50k pln będziesz w stanie
    wygenerować dodatkowe 80k pln rocznie, to kompletną głupotą jest nie
    wykorzystac tej możliwości. Spłata w 3 lata takiej kredki to śmiechu
    warte obciążenie przy takim zwrocie.

    Czy jakbym ci pożyczył milion to też byś po roku miał 2,6 mln?
    Podzielimy sie fifty-fifty - zapłacisz mi 80% odsetek w skali roku,
    czyli 800 tysięcy, i Tobie zostanie 800 tysięcy na czysto.

    Podobnie było z rynkiem mieszkaniowym, jak się zaczynał bum, to jeden
    mój kumpel powiedział takie niegłupie zdanie - "teraz niewykorzystana
    zdolność kredytowa to pieniądze wyrzucone w błoto".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 57. Data: 2010-04-14 10:34:55
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > moj post. Moj diesel z pompowtryskiwaczami jest chyba ostatnia generacja
    > w miare prostych konstrukcyjnie diesli. Przez nowoczesnego diesla
    > rozumiem takiego, w tej chwili, rocznego maks dwuletniego (gdybym znow

    nazwac TDI PD prostym konstrukcyjnie jest troche naduzyciem. Z opinii
    dostepnych tutaj raczej wynikaloby ze jest on rownie problematyczny
    jak diesle CR.

  • 58. Data: 2010-04-14 10:36:13
    Od: "szwagier" <k...@p...fm>

    > Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
    > nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.

    I slusznie, w razie czego zawsze mozna zalozyc gaz ;)

    szwagier

  • 59. Data: 2010-04-14 10:47:14
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    hamberg wrote:

    > nazwac TDI PD prostym konstrukcyjnie jest troche naduzyciem. Z opinii
    > dostepnych tutaj raczej wynikaloby ze jest on rownie problematyczny
    > jak diesle CR.

    Nie jest to prawda z ta problematycznoscia, poza tym zalezy do ktorych
    CR porownujesz.

    Dodatkowo, jak padna pompki to wybor sprawnych uzywanych w sensownych
    cenach jest naprawde duzy.

  • 60. Data: 2010-04-14 10:53:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Grzegorz Prędki wrote:

> [...]
    > mialem spory. Wiec za przeproszeniem nie pieprz glupot, ze trzeba miec
    > 10 mln PLN zeby dalo sie zyc z wlasnego biznesu.

    I te 10 tys. zł to był Twój jedyny kapitał, pozwalający prowadzić ten
    biznes? Po za tym trudno to nazwać "zarobkiem" to raczej po prostu niższe
    koszty, których nie wygeneruje się w próżni.

    --
    cokolwiek