  • 31. Data: 2010-04-13 18:44:34
    Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 13 Kwi, 17:11, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "tadek" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    d.googlegroups.com...

    > To w koncu w automacie, czy w miescie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    automat w mieście zimą krótkie przebiegi ,teraz 12,5

  • 32. Data: 2010-04-13 18:49:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

    > Cavallino pisze:
    >
    > No niby tak, ale zamiast wykladac kase na naprawe, rzeczoznawce, sad
    > mozna te pieniadze zainwestowac i zarobic.

    Niby można, ale znajdź pewny biznes dający zwrot na poziomie odsetek
    ustawowych...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2010-04-13 18:52:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niby można, ale znajdź pewny biznes dający zwrot na poziomie odsetek
    > ustawowych...

    Bez szans raczej.
    Ewentualnie w fotoradary możnaby zainwestować.

  • 34. Data: 2010-04-13 19:04:30
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Massai pisze:

    > Niby można, ale znajdź pewny biznes dający zwrot na poziomie odsetek
    > ustawowych...

    13% w skali roku, rzeczywiscie trudno znalezc taki interes...

  • 35. Data: 2010-04-13 19:13:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    PSYLO wrote:

    > Pobożne życzenia ;) Chyba, że masz na myśli "miasto", a nie miasto.
    > Bo w przeciwnym wypadku życzę powodzenia w schodzeniu poniżej 13-14
    > litrów na 100 km, szczególnie przy krótkich odcinkach jazdy.

    hehe.
    Ostatnio w niedzielę w trasie sobie spalanie testowałem. Akurat mi się
    nigdzie nie spieszyło.
    Benzyna, V6 2.7l, automat stary zwykły czterobiegowy.

    Pierwszy odcinek Kielce-Radom. 75 km, głównie jednojezdniowa droga,
    spory ruch, praktycznie cały czas w kilometrowej kolumnie osobówek za
    jakimiś ciężarówkami. Skoro tak, to jedziemy dla testów
    oszczędnościowo. Prędkość około 70 km/h (oscylująca miedzy 60 a 80),
    tylko miejscami po garach tam gdzie były dwa pasy.
    Standardowo 1h05m jazdy, średnie spalanie - 6,3l/100km.
    Zaraz na początku przejechałem z 10km równo 65 km/h, płynnie kolumna
    się toczyła - spalanie się trzymało około 5,6l/100km.

    Nastepny odcinek - od Jedlińska do końca drogi szybkiego ruchu, tzn. do
    końca obwodnicy Białobrzegów. Jazda "moja szybka", czyli około 140
    km/h, utrzymująca się pomiędzy 130 a 150. Wiem że może dla wielu to
    wcale nie jest szybko, ale ja szybciej w PL nie jeżdżę, i tyle.
    Srednie spalanie na tym odcinku - 10l/100km.

    Potem trzeci odcinek, od końca obwodnicy Białobrzegów - do Magdalenki.
    Jazda "emerycka szybka" czyli około 100 km/h. Minimalne wahania,
    praktycznie przez cały czas na tempomacie. No, z hamowaniem w
    Tarczynie, i w co gorszych miejscach.
    Spalanie 7,5l/100km.

    Letnie gumy, nowe, jakieś "rain" Uniroyala (całkiem fajne, o dziwo
    ciche).

    Nie miałem ostatnio okazji potestować na dłuższym odcinku w mieście,
    tzn. przez dłuższy czas, bo sporo wyjazdów było i mi zaniżały średnią,
    ale od niedzieli, mam w sumie około 70km na trasie i ze 100 km w
    mieście i komp pokazuje 9,4... Po mieście trasy krótkie 8-10km, start
    zimnego. Wyzeruję sobie dziś i się zobaczy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2010-04-13 19:17:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

    > 13% w skali roku, rzeczywiscie trudno znalezc taki interes...

    Zwracam uwagę na słówko "pewny".

    W dodatku z takich "michałowych" pieniędzy, jak np. 10k pln.

    13% w skali roku na pewny biznes, to trzeba by mieć z 10 mln, a nie 10
    tysięcy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 37. Data: 2010-04-13 19:27:37
    Od: CUT <c...@c...pl>

    W dniu 2010-04-13 13:46, topek pisze:
> [...]
    > Jak pisalem chcialbym auto poleasingowe bo traci najwiecej na wartosci
    > ale ma tez ta wade, ze nie ma gwarancji wiec jak padnie DPF czy listwa
    > commonrail to sam bede placil za naprawe.
    >
    > Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo
    > gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami
    > odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu.
    > Tak to widze na ta chwile.
    > A co sadza grupowicze?
    >
    > Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
    > nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.

    Ja benzynowym silnikom wolnossącym daje jeszcze max 10lat. Potem będzie
    powtórka z rozrywki (diesle)

  • 38. Data: 2010-04-13 19:28:19
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Massai pisze:
    > mam w sumie około 70km na trasie i ze 100 km w
    > mieście i komp pokazuje 9,4... Po mieście trasy krótkie 8-10km, start
    > zimnego. Wyzeruję sobie dziś i się zobaczy.

    Czyli pewnie trasa 6-7l, według tego co pisałeś wcześniej, a miasto ~14.
    Jakby do tego jeszcze wziąć poprawkę na tradycyjne zaniżanie wyników
    podawanych przez komputer to wychodzi jeszcze ciekawiej. No i 8-10 km to
    już nie jest krótka trasa w mieście, za taką uważam raczej 2-4 km.

    --
    PSYLO

  • 39. Data: 2010-04-13 19:51:28
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Cześć topek,
    mam identyczne odczucia :) Nowoczesne diesle to skomplikowane i drogie w
    naprawie auta. Może za parę lat lepiej dopracują technologie. DPFy,
    dwumasy nie wytrzymujące sporych momentów obrotowych, technika jazdy
    musi być dostosowana (nie za miskie obroty, nie za wysokie, czasem
    pokręcić do 4krpm), zapiekające się kierownice turbiny - a wszystko
    drogie w naprawie. Myślę jednak, że odpowiednia technika jazdy znacząco
    zmniejsza możliwość wystąpienia "znanej" awarii.
    A u mnie na razie na liście na miejscu nr1 jest honda accord
    (przedostatni model) 2.0i 155KM. Korci mnie, choć obawiam sie o zużycie
    paliwa, jeżdżę głównie w małym mieście, nie zawsze ekonomicznie ;)

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 40. Data: 2010-04-13 19:55:40
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    topek pisze:

    > Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
    > nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.

    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    ja widze tylko jeden problem... taka mazda z benzyna w automacie po
    wawie bedzie palic 15L ...