  • 41. Data: 2018-06-16 09:42:12
    Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-15 o 22:49, J.F. pisze:

    > Rodzina na wsi na brak sklepow nie narzeka - sa trzy i podjezdzaja pod
    > dom :-)
    > No ale trzeba byc emerytem zeby moc czekac az podjada i towary trzeba
    > zamawiac dzien wczesniej, bo wiekszosc zarezerwowana.

    To i nie mają powodów do narzekań i nie muszą korzystać z tych swoich
    mobilnych komór gazowych.

    > Jeszcze sa rowery. O ile zdrowie i pogoda pozwalaja.
    >
    > J.

    No właśnie, i jeszcze by musiały mieć odpowiednio duże bagażniki,
    których nie mają.

  • 42. Data: 2018-06-16 10:00:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-06-2018 o 09:41, Trybun pisze:

    > Ja nie mowie że nie mam i nie jeżdżę autami. Ja tylko mówię że to zło.

    I żeby źle nie czynić, to potrzebujesz zakazu?

    Czy chciałbyś żeby zakaz dotyczył tylko innych którzy są w identycznej
    sytuacji, ale Ciebie nie?

    > Na dwie ręce zagłosuje gdy władze wprowadzą ukaz ograniczający ruch
    > prywatnych samochodów,

    Też tak mówię.
    Najpierw Fujibana w Poznaniu, ze stacją w mojej dzielnicy, a potem mogę
    rozważyć zmianę środka lokomocji.

    >ale oczywiście mają wrócić PRLowskie kursy PKS i
    > PKP.

    Akurat PKP się poprawia.
    W Poznaniu i okolicach od tygodnia jeździ kolej aglomeracyjne - mega
    sprawa, kursy co max pół h, klima, mniejsze zatłoczenie.

    Bo inaczej się nie da funkcjonować.

    > Do centrum dojedziesz autobusem, tramwajem,

    Autobusem + tramwajem.
    Razem z dojściem na/z przystanki i przesiadkami zajmie mi to ponad godzinę.
    Samochodem jestem często w 15-20 minut, a rowerem w pół h.

    G.... a nie alternatywa.

    > naprawdę nie jesteś skazany
    > na śmierdziela trującego wszystko wokół.. Ja niestety praktycznie nie
    > mam wyboru.

    Masz.
    10 km to dystans na elektryczny rower.
    Zmieścisz się w 20 minut.

  • 43. Data: 2018-06-16 17:23:50
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-16 o 09:41, Trybun pisze:

> [...]
    > prywatnych samochodów, ale oczywiście mają wrócić PRLowskie kursy PKS i
    > PKP. Bo inaczej się nie da funkcjonować.

    No i konie. Za PRLu były konie :-)

    > Do centrum dojedziesz autobusem, tramwajem, naprawdę nie jesteś skazany
    > na śmierdziela trującego wszystko wokół.. Ja niestety praktycznie nie
    > mam wyboru.

    Jak to nie ? Możesz przecież mieć konia.

  • 44. Data: 2018-06-16 22:29:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestes niezniszczalny, wysiadzie Ci kolano, zlapie podagra, uszkodzi kregoslup ze
    starosci. Wtedy zobaczymy jak bedziesz gadal.

  • 45. Data: 2018-06-17 08:32:01
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-16 o 10:00, Cavallino pisze:

    > I żeby źle nie czynić, to potrzebujesz zakazu?
    >
    > Czy chciałbyś żeby zakaz dotyczył tylko innych którzy są w identycznej
    > sytuacji, ale Ciebie nie?

    Zakaz to niewłaściwe słowo a i ostateczność, Polacy powinni przede
    wszystkim być uświadamiani że jazda pustym autem nawet do kibla do zło.
    I w życiu prywatnym nie oczekuje jakichś extra przywilejów dla siebie,
    powiem więcej - dałbym w mordę gdyby takie ktoś mi proponował.

    > Też tak mówię.
    > Najpierw Fujibana w Poznaniu, ze stacją w mojej dzielnicy, a potem
    > mogę rozważyć zmianę środka lokomocji.

    Oczywiście, w zamian na maksa sprawna komunikacja miejska.

    > Akurat PKP się poprawia.
    > W Poznaniu i okolicach od tygodnia jeździ kolej aglomeracyjne - mega
    > sprawa, kursy co max pół h, klima, mniejsze zatłoczenie.

    Dobry dowcip! Kuzynkę jadącą niedawno do Warszawy z Konina wyprosili w
    Kutnie ze składu ponieważ miała bilet "nie na TEN pociąg",. i jeszcze
    bezczelnie powiedzieli że tylko ze względu na jej podeszły wiek nie dali
    mandatu jako gapowiczce.. Qr*a - w Polsce Polak musi kupować bilet na
    konkretny pociąg..

> [...]
    > godzinę.
    > Samochodem jestem często w 15-20 minut, a rowerem w pół h.

    A gdzie tak pędzisz że wyliczasz czas do minuty?  A wyskoczyć z kumplami
    na piwsko po robocie, jako pasażerowi nie grozi dmuchanie w balonik..
    Patrzmy na to również z pozytywnej strony.

    > Masz.
    > 10 km to dystans na elektryczny rower.
    > Zmieścisz się w 20 minut.

    Elektryczny czy tradycyjny, nie ma różnicy. Każdy rower to i tak tylko
    sezonowe rozwiązanie.

  • 46. Data: 2018-06-17 08:32:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-16 o 17:23, kk pisze:

    > Jak to nie ? Możesz przecież mieć konia.

    I pewnie furmankę, albo jakiś inny powóz? Myślisz że rozmawiasz z jakimś
    bogaczem?

  • 47. Data: 2018-06-17 08:33:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Nie jestes niezniszczalny, wysiadzie Ci kolano, zlapie podagra, uszkodzi kregoslup
    ze starosci. Wtedy zobaczymy jak bedziesz gadal.

    Niepełnosprawni to już zupełnie inna para kaloszy.

  • 48. Data: 2018-06-17 09:47:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 08:32, Trybun pisze:

    > Dobry dowcip! Kuzynkę jadącą niedawno do Warszawy z Konina

    Poznańska kolej to Koleje Wielkopolskie, nijak nie mówiłem o całości i w
    szczególności Intercity.

    > A gdzie tak pędzisz że wyliczasz czas do minuty?

    Najpierw do pracy, potem do domu.
    Im wcześniej przyjadę, tym wcześniej wyjdę, doajedę do chaty i odpocznę
    - stanie na przystanku, ale wąchanie żuli w NPK nie zaliczam do
    kategorii odpoczynku.

    > Elektryczny czy tradycyjny, nie ma różnicy. Każdy rower to i tak tylko
    > sezonowe rozwiązanie.

    Za to marsz w śnieżycy z buta, na stację czy przystanek, jest
    megaprzyjemnością, dużo lepszą niż odpalenie samochodu we własny garażu....

  • 49. Data: 2018-06-17 11:53:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-17 o 08:33, Trybun pisze:

    > Niepełnosprawni to już zupełnie inna para kaloszy.

    Niepełnosprawność to jak ci nogę upierdoli lub nie władasz nią
    od urodzenia. Jak komuś ze starości noga zaczyna szwankować
    w okolicy pięćdziesiątego roku życia to formalnie niepełnosprawnym
    nie jest. A do lekarza czy do urzędu trzeba go dowieźć i to nie
    zbiorkomem a osobówką.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2018-06-18 02:00:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-17 o 08:32, Trybun pisze:

    > I pewnie furmankę, albo jakiś inny powóz? Myślisz że rozmawiasz z jakimś
    > bogaczem?

    Nie, na oklep pojedziesz