-
11. Data: 2017-08-05 13:36:33
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"P.B." <p...@w...pl> wrote in message
news:um8eosqcmpop.lkddx22eobxz.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>> Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
>> zapłonowej... :-)
>
> A skąd my w Polsce mamy to wiedzieć? Tutaj taką nasadkę, albo kompletny
> klucz do świec kupisz w każdym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za
> rogiem, na Allegro i wielu stacjach benzynowych.
Tak, tak... dokładnie jak klucz 5/8" tutaj. Obleciałem lokalne sklepy
i nie mają 16mm. A to wyżej to było pytanie retoryczne :-)
-
12. Data: 2017-08-05 13:40:40
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"P.B." <p...@w...pl> wrote in message
news:1lkeya7h7fa8f$.jyv7eoo87f6m$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
>> nie
>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
>> czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
>> sondy lambda w tym samym aucie :-)
>
> A wiesz jak w Europie mówią na quarter pounder with cheese?
>
> https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59
They have metric system, they wouldn't know what the fuck a quarter pounder
means! :-))))
Dzięki za ten uśmiech, Przemku!
-
13. Data: 2017-08-05 13:45:22
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>>> Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
>>>> rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
>>>> odkręcić
>>>> dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
>>>
>>> No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
>>
>> A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
>> będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
>> pod nasadkę miałaby być inna?
>
> Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
> wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>> metryczny
>>>> rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>
>>> No jak nie, jak tak ?
>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>
>>> i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
>>> byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
>>
>> No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
>> tylko
>> długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
>
> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
>>>> Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
>>>> grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
>>>
>>> Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
>>> (15.875mm).
>>> A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
>>
>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
>> nie
>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
>> czyli jest za ciasny :-)
>
> Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
> A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ? Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty już takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))
> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
zapłonowe...
-
14. Data: 2017-08-05 14:32:22
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2017-08-05 o 01:38, Pszemol pisze:
> Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
> zapłonowej...:-)
Skoro u nas można kupić calowe to u was metryczne.
Pewnie w firmie gdzie sprzedają narzędzia dla warsztatów.
Robert
-
15. Data: 2017-08-05 14:51:50
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>>>> Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
>>>>> rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
>>>>> odkręcić dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
>>>>
>>>> No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
>>>
>>> A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
>>> będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
>>> pod nasadkę miałaby być inna?
>>
>> Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
>> wiekszej iskry ? Chyba nie.
>
> Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
> mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
>>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>>> metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>>
>>>> No jak nie, jak tak ?
>>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>>
>>>> i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
>>>> byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
>>>
>>> No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
>>> tylko
>>> długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
>>
>> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
>
> No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
>>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
>>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
>>> nie
>>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
>>> czyli jest za ciasny :-)
>>
>> Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
>> A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
>
> :-)
>
>> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
>> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
>
> Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
> i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
> Człowieku, Ty chcesz
> abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
> Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
> nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
>> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
>> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
>
> Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
> zapłonowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
J.
-
16. Data: 2017-08-05 15:31:29
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:16l1vkw4xazwx.1sg8u4y28965j$.dlg@40tude.net...
>>> Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
>>> wiekszej iskry ? Chyba nie.
>>
>> Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
>> mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
>
> Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
> kosiarce :-)
>
> No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
> nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
>>>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>>>> metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>>>
>>>>> No jak nie, jak tak ?
>>>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>>>
>>>>> i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
>>>>> byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
>>>>
>>>> No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
>>>> tylko
>>>> długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
>>>
>>> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
>>
>> No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
>
> ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
>>>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
>>>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
>>>> nie
>>>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał
>>>> 5/8,
>>>> czyli jest za ciasny :-)
>>>
>>> Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
>>> A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
>>
>> :-)
>>
>>> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
>>> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
>>
>> Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
>> i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
>
> nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
> to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
>> Człowieku, Ty chcesz
>> abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
>> Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
>> nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
>
> Z ciekawosci - poszukaj.
> Moze sa takie z takim gwintem.
Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?
>>> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
>>> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
>>
>> Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
>> zapłonowe...
>
> A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
-
17. Data: 2017-08-05 16:16:38
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 5 Aug 2017 08:31:29 -0500, Pszemol napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
>> kosiarce :-)
>>
>> No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
>> nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
>
> Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca.
A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
>>>>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>>>>> metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>>>>
>>>>>> No jak nie, jak tak ?
>>>>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>>>>
>>>> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
>>>
>>> No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
>>
>> ale 16mm, a nie 5/8" :-)
>
> No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
>>>> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
>>>> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
>>>
>>> Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
>>> i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
>>
>> nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
>> to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
>
> Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
> Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
>>> Człowieku, Ty chcesz
>>> abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
>>> Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
>>> nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
>>
>> Z ciekawosci - poszukaj.
>> Moze sa takie z takim gwintem.
>
> Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
> A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
> Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?
dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
>>>> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
>>>> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
>>>
>>> Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
>>> zapłonowe...
>>
>> A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
>
> No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
> Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
J.
-
18. Data: 2017-08-05 17:25:58
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg@40tude.net...
>> Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
>
> Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
> juz sporo miejsca.
> A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
To samo motorower... też dwusuw.
>>>>>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>>>>>> metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>>>>>
>>>>>>> No jak nie, jak tak ?
>>>>>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>>>>>
>>>>> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
>>>>
>>>> No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
>>>
>>> ale 16mm, a nie 5/8" :-)
>>
>> No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
>
> Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
Legacy.
>>>>> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
>>>>> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
>>>>
>>>> Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
>>>> i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
>>>
>>> nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
>>> to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
>>
>> Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
>> Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
>
> Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
> I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Te nasadki do świec muszą mieć mniejsze tolerancje bo są robione
jako cienkościenne aby wejść w tuleję w której świeca schowana.
> Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
Nie strasz! :-)
To Niemcy taki rozrzut mają w swoich Passatach Made in Germany???
>>>> Człowieku, Ty chcesz
>>>> abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
>>>> Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
>>>> nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
>>>
>>> Z ciekawosci - poszukaj.
>>> Moze sa takie z takim gwintem.
>>
>> Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
>> A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
>> Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do
>> świec?
>
> dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
>
> Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
No i jeszcze tą odkręconą świecę trzeba z tej długiej tulei wyciągnąć.
Palca tam nie włożysz :-))))
Nasadki do świec mają właśnie dwa najczęstrze patenty: albo gumową
tuleję chwytającą górną elektrodę albo namagnesowaną tulejkę
schowaną w nasadce tuż nad sześciokątem łba świecy aby ją
chwycić magnesem i wyciągnąć razem z nasadką...
>>>>> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
>>>>> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
>>>>
>>>> Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
>>>> zapłonowe...
>>>
>>> A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
>>
>> No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
>> Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
>
> W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
> zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
> I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
i długo będą...
-
19. Data: 2017-08-06 10:20:12
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
> Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
> zapłonowej... :-)
pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
-
20. Data: 2017-08-06 14:51:39
Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
news:om6jfh$lch$2$m4rkiz@news.chmurka.net...
> On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
>> Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
>> zapłonowej... :-)
>
> pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
:-) Dobre! Brawo za niestandardowe myślenie!
W innym samochodzie miałem mały chinski zestaw nasadek metrycznych
i tam akurat była nasadka uniwersalna opisana 5/8" (16mm)...
Wzbudzało to nadzieję, że jest ciut większa od 5/8" i rzeczywiście weszła
na świecę tego Passata! Brawo Chinczyki!