    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nasadka o świec zapłonowych
    Date: Sat, 5 Aug 2017 10:25:58 -0500

    news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg@40tude.net...

    > Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
    > juz sporo miejsca.
    > A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.

    To samo motorower... też dwusuw.

    > Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P

    Legacy.

    > Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
    > I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.

    Te nasadki do świec muszą mieć mniejsze tolerancje bo są robione
    jako cienkościenne aby wejść w tuleję w której świeca schowana.

    > Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?

    Nie strasz! :-)
    To Niemcy taki rozrzut mają w swoich Passatach Made in Germany???

    > dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
    >
    > Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.

    No i jeszcze tą odkręconą świecę trzeba z tej długiej tulei wyciągnąć.
    Palca tam nie włożysz :-))))
    Nasadki do świec mają właśnie dwa najczęstrze patenty: albo gumową
    tuleję chwytającą górną elektrodę albo namagnesowaną tulejkę
    schowaną w nasadce tuż nad sześciokątem łba świecy aby ją
    chwycić magnesem i wyciągnąć razem z nasadką...

    i długo będą...