-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nasadka o świec zapłonowych
Date: Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <om4ase$1lu$1@dont-email.me>
References: <om2dl1$l21$1@dont-email.me> <5984c079$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<om2fob$s9a$1@dont-email.me> <ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 5 Aug 2017 11:41:02 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="45c5290e518d931d096eaf261e020893"; logging-data="1726";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19D0byzw7BKkafUnYF/zYNt"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:zDr8F6Ahd27NlaRFVFzkxR1xy3w=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612127
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>>> Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
>>>> rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
>>>> odkręcić
>>>> dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
>>>
>>> No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
>>
>> A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
>> będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
>> pod nasadkę miałaby być inna?
>
> Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
> wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
>>>> metryczny
>>>> rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
>>>
>>> No jak nie, jak tak ?
>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
ie-,3530.html
>>>
>>> i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
>>> byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
>>
>> No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
>> tylko
>> długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
>
> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
>>>> Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
>>>> grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
>>>
>>> Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
>>> (15.875mm).
>>> A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
>>
>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
>> nie
>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
>> czyli jest za ciasny :-)
>
> Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
> A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ? Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty już takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))
> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
zapłonowe...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.08.17 14:32 Robert Wańkowski
- 05.08.17 14:51 J.F.
- 05.08.17 15:31 Pszemol
- 05.08.17 16:16 J.F.
- 05.08.17 17:25 Pszemol
- 06.08.17 10:20 m4rkiz
- 06.08.17 14:51 Pszemol
- 10.08.17 13:47 Pszemol
- 10.08.17 14:21 LordBluzg(R)
- 10.08.17 14:50 J.F.
- 10.08.17 15:34 Pszemol
- 10.08.17 17:17 J.F.
- 10.08.17 17:38 Pszemol
- 10.08.17 18:06 J.F.
- 10.08.17 18:16 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa