eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNaprawa starego PegasusaRe: Naprawa starego Pegasusa
  • Data: 2020-04-20 17:29:47
    Temat: Re: Naprawa starego Pegasusa
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 20.04.2020 16:51, heby wrote:

    > Problemem są mappery. Taki dodatek w cartridge NES, o ile wiem mappery
    > nie są emulaowane przez multikarty lub emulowane tylko fragmentami, stąd
    > brak wielu naprawdę ciekawych gier w takich kompilacjach.

    To jest oczywiste. Niestandardowe mappery multicartów są głównie
    problemem w przypadku emulatorów, które nie zawsze muszą w 100% wierne
    oddawać oryginalny sprzęt. Bo emulator można uznać za idealny, kiedy bez
    problemu odpala każdą grę z osobna. Po co komu bootlegowe składanki na
    emulatorze? ;)
    Z punktu widzenia sprzętowej konsoli mapper to po prostu układ I/O,
    zmapowany na określony fragment przestrzeni adresowej. Program sterujący
    obsługą multicarta będzie do niego wysyłał odpowiednie dane, a on będzie
    odpowiednio ustawiał wyższe linie adresowe układu pamięci ROM,
    przełączając banki.


    > Do wszystkich klonów NESa z chin, do dzisiaj, dało się wkładać oyginalne
    > carty i automatycznie przepinały się na takiego carta. Tylko uwaga: o
    > ile pamietam Pegasus to klon Famicona a nie NESa. Róznica w konstrukcji
    > carta.

    Nie zrozumiałeś pytania, nie chodziło mi o uruchamianie standardowych
    kartridży w normalnym złączu konsoli. Posiadany przeze mnie model ma
    jeszcze dodatkowy slot - wewnętrzny. Znajdował się w nim niewielki moduł
    płytki kartridża (oczywiście bez obudowy) na którym były zapisane
    "wbudowane" gry. Jeśli konsolę odpaliło się bez zewnętrznego kartridża,
    kontrolę nad systemem przejmował ten wewnętrzny. Gdzieś więc musiała się
    znajdować logika, która decydowała choćby o tym, którą linię CS aktywować.

    Logiki tej na pewno nie ma na płycie głównej, bo pod tym względem
    urządzenie jest wyjątkowo ubogie. Może się ona mieścić albo w
    pojedynczym układzie o dużej skali integracji, w którym zaszyta jest
    cała logika konsoli, albo właśnie na tym wewnętrznym karcie.

    W tym pierwszym przypadku nic ne powinno stać na przeszkodzie temu, żeby
    w wewnętrzne złącze włożyć dowolny inny kartridż (po zdjęciu obudowy). W
    drugim nie będzie to możliwe, bo standardowy kartridż nie posiada
    logiki, która wyłączałaby go po wykryciu zewnętrznego kartridża.

    Od tego zależy jaką strategię przyjąć. W najgorszym razie mogę usunąć
    wewnętrzny (zepsuty) kartridż, zmostkować wymagające tego linie i używać
    konsoli bez zestawu wbudowanych gier. Nie ukrywam jednak, że byłoby to
    miłym dodatkiem. ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: