  • 11. Data: 2011-01-13 10:08:56
    Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:00:45 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego
    > naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom,
    > w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte
    > i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste
    > to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie
    > wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich
    > pewnie duzo

    Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
    i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
    komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy
    robisz reinstalacje? :)

    Poza tym 'zgaszenie kontrolki' mozna zrealizowac na wiele tanich sposobow,
    poczynajac od opornikow w miejscu podlaczenia poduszek a konczac na
    wymontowaniu zarowki. Nie sadze, zeby produceni robili to aby utrudnic
    kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi,
    ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 12. Data: 2011-01-13 10:52:00
    Od: arek <l...@p...fm>

> [...]
    > kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi,
    > ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja.

    problemu w przeprogramowaniu nie widze pod warunkiem ze wiesz jak to
    zrobic dobrze... nie jest to pewnie banalne tak jak wykasowanie bledu
    w komputerze.
    widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
    komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje
    producent
    mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
    nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
    wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

  • 13. Data: 2011-01-13 11:40:51
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:52:00 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
> [...]

    > widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
    > komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje

    Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
    programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
    jest jego wymiana na nowy.

    > mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
    > nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
    > wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

    A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna,
    czy
    sterujacego elektrownia? :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 14. Data: 2011-01-13 12:02:07
    Od: arek <l...@p...fm>

> [...]
    > jest jego wymiana na nowy.

    > A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna,

    z technicznego punktu widzenia ASO pewnie nie mialoby problemu ale
    pewnie chodzi poprostu o kase

  • 15. Data: 2011-01-13 12:10:04
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 03:02:07 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > z technicznego punktu widzenia ASO pewnie nie mialoby problemu ale
    > pewnie chodzi poprostu o kase

    I o tym wlasnie pisalem w pierwszym poscie.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 16. Data: 2011-01-13 13:48:38
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" napisał

    > Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
    > fejsem tego nie zrobisz.
    > Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły.

    Czujniki chyba też są jednorazowe?

    R.G.

  • 17. Data: 2011-01-13 14:42:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 13:48, Ryszard G. pisze:

    > Użytkownik "BearBag" napisał

    > Czujniki chyba też są jednorazowe?

    Są takie i takie.
    Dawniej były czysto mechaniczne gdzie jakieś kulki przebijały się przez
    "zaporę" i włączały obwód. Taki czujnik będzie jednorazowy.

    Ale dziś chyba powszechnie stosuje się już elektroniczne akcelerometry
    które raczej są wielorazowe.

    Natomiast żeby to wszystko zrobić dobrze, trzeba się albo bardzo dobrze
    na tym znać, albo mieć instrukcje serwisową która powie jak to zrobić i
    jak to potem przetestować.

  • 18. Data: 2011-01-13 15:29:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 11:40, Piotr Klimek pisze:

    > Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
    > programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
    > jest jego wymiana na nowy.

    Tu raczej nie jest kwestia problemu w samym programowaniu.

    Chodzi o to, że producent czegoś takiego nie wspiera, z takiego względu
    że np. nie jest w stanie zagwarantować poprawnego działania po wypadku.
    Bo tak naprawdę nie wiadomo co ten sterownik przeżył, jakie
    przeciążenia, jakie cuda się działy po stronie zasilającej itp.
    A możliwości self-testu też są jakoś tam ograniczone.

    A jak producent nie wspiera, nie ma instrukcji serwisowej opisującej
    całą procedurę, to może być trudno zgadnąć co osoba kasując to tak
    naprawdę zrobiła i czy poduszka zadziała jak zajdzie potrzeba. Może w
    jakiś specjalistycznych serwisach mają emulatory poduszek którymi są w
    stanie sprawdzić czy sterownik generuje poprawne sygnały odpalania
    poduszek po przeprogramowaniu elektroniki.

    Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli
    sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników
    na tym polu chyba nie istnieje.

  • 19. Data: 2011-01-13 16:04:17
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 15:29:49 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Pyra
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Tu raczej nie jest kwestia problemu w samym programowaniu.

    [...]
    Zgadzam sie.

    > Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli
    > sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników
    > na tym polu chyba nie istnieje.

    I to jest moim zdaniem glowny powod. Tak jest po prostu wygodniej dla
    producenta sprzetu, producenta samochodu, warsztatu i ubezpieczalni. Traci
    na tym tylko klient wykupujacy drozsze ubezpieczenie, nie wspominajac juz o takim
    ktory go nie ma.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 20. Data: 2011-01-13 20:21:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy

    Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
    to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

    __
    Irek.N.