  • 21. Data: 2011-01-13 20:44:37
    Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-13 20:21, Irek N. pisze:

    > Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
    > to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

    To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w
    dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
    Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 22. Data: 2011-01-14 09:21:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:21:59 +0100) ktos podajacy sie za Irek N.
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
    > to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

    Nie, tak samo jak nie zagwarantuje, ze inne czesci samochodu rownie wazne
    dla bezpieczenstwa po wystrzeleniu poduszek beda dzialaly tak jak
    wczesniej.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 23. Data: 2011-01-14 09:24:41
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:44:37 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w
    > dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
    > Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.

    Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko
    postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 24. Data: 2011-01-14 14:12:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-14 09:24, Piotr Klimek pisze:

    > Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko
    > postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu.

    Takie są procedury przewidziane przez producentów systemów airbag - np.
    Autoliv. W sumie to nie dziwie się, bo tutaj o nieszczęście dość łatwo.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 25. Data: 2011-01-14 14:47:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 14 Jan 2011 14:12:55 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Takie są procedury przewidziane przez producentów systemów airbag - np.
    > Autoliv. W sumie to nie dziwie się, bo tutaj o nieszczęście dość łatwo.

    Czyli dupochron, za ktory placi koncowy uzytkownik :) Akurat w moim
    samochodzie wartym ~15kzl najechanie na kraweznik skonczylo sie naprawa,
    ktorej koszt to ~1/3 wartosci samochodu. Poza tymi poduszkami/napinaczami
    pogialem tylko felge i wahacz.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 26. Data: 2011-01-14 15:03:22
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:
    > Witam,
    > Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po
    > stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic?
    > Auto to Seat z 2004r.
    > Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
    > juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
    > zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
    > Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
    > taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,
    >
    > pozdr. arek

    A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje
    alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na
    kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Sterownik podejrzewam
    kupisz za jakieś 100-200 PLN. Plus do tego podpięcie pod VAG, skasowanie
    błedów i powinno być OK. JA nie dawno kupywałem sterownik do golfa MK3 i
    dałem za niego 80PLN z przesyłką. Stary sterownik zapisał sobie błąd
    (niski sygnał napięcia), stało się to po padzie aku w holowanym aucie.
    Skasowanie błędów w tym wypadku nic nie dało. Więc kupiłem jeden
    sterownik na allegro i on wykazał błąd, że jest po wypadku. Ale gościu
    który sprzedawał wymienił mi na inny sterownik i ten po podpięciu
    działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i
    nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc
    może nie był kombinowany...

  • 27. Data: 2011-01-14 15:08:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100, Kamil 'Model' wrote:
    >A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje
    >alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na
    >kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera.

    Ale jak to jest w miare nowe auto, to poduszek nie ma a sterowniki sa
    powypadkowe i problem jest ten sam :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-01-14 15:10:36
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100) ktos podajacy sie za Kamil 'Model'
> [...]

    > działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i
    > nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc

    No jasne, ze mozna kupic uzywane. Do mojego samochodu komplet pasow i
    sterownikow to na allegro okolo 200zl. Ale nie chodzi o to jak to mozna
    zrobic malym kosztem i kombinujac tylko o ogolna idee.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02