eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
  • Data: 2024-09-03 23:13:52
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:vb7i88$dcb$1@news.chmurka.net>
    user Krystek pisze tak:

    > Okazało się, że w każdej dziurze tego gniazdka w kuchni oraz na
    > bolcach mam 230V. Myślałem, że to może dlatego, że jest jeszcze
    > bezpiecznik na klatce (zabezpieczenie bezpiecznikowe dla mieszkań
    > na klatce wygląda tak - <https://i.imgur.com/GUWIawm.jpeg>), więc
    > poszedłem wykręcić korek na klatce. Niestety, w gniazdku w kuchni
    > nadal było napięcie. Szczerze, to bałem się nawet użyć multimetru,
    > żeby przypadkiem nie spowodować jakiegoś zwarcia i wywalenia
    > bezpieczników nie wiadomo gdzie.

    na zakresie woltomierz 750v AC nic nie spowodujesz.

    > Martwi mnie, że wyłączając bezpieczniki w mieszkaniu, mógłbym
    > uszkodzić lodówkę podłączoną do gniazdka w kuchni.

    no co ty uszkodzića niby dlaczego?
    lodówka to proste urządzenie.

    > Co z tym robić?
    > Czego to może być objawem i przyczyną? Zgłaszać to do pogotowia
    > energetycznego, żeby przyjechali i dokonali inspekcji?

    nie

    Masz po prostu przeciek potencjału i ten czuły wskaźnik pokazuje
    obecność niby fazy, która przenosi się przez pojemność kabla.

    włącz do gniazdka najbliżej klatki jakieś obciążenie
    np czajnik i wtedy sprawdzaj.

    Jeśli dalej będzie nie tak trzeba sprawdzić ciągłość przewodu "zera".
    Ale elektryk był. Pewnie zmierzył pętlę zwarcia w stronę klatki
    schodowej.

    Raczej masz wszystko ok z kablem w świat. Pytanie jakie są połączenia
    pomiędzy gniazdkowe bo tam powstają przerwy. Luźne śrubki. Kabel
    ameliniowy odwiedzał kolejne gniazdka w łańcuch a nie ma przewodu
    zielonego ochronnego.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo