-
1. Data: 2011-07-19 12:26:00
Temat: Napiecie na podtrzymaniu radia
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Pytanie do obeznanych z elektrotechniką samochodową:
Czy podpięcie woltomierza (w sensie dodatkowego zegara, nie tak na chwilę w
celu zmierzenia) do podtrzymania zasialnia radia ma sens? Innymi słowy, czy
napięcie na podtrzymaniu będzie wskazywało napięcie na akumulatorze
(pomijając oczywiście spadek na kablu)- w stanie spoczynkowym a także w
czasie jazdy, kiedy alternator pracuje? - czy też jest tam coś po drodze, co
może przekłamywać odczyt? Warto ciągnąć osobny kabel bezpośrednio od
akumulatora? Pytam, bo zegar miałby być zamontowany bezpośrednio nad radiem,
więc podpięcie go tam byłoby łatwe technicznie, ciągnięcie kabli od
akumulatora zaś wiązałoby się z poważniejszym nakładem pracy.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/162828181092
07190268210.jpg
-
2. Data: 2011-07-19 12:37:16
Temat: Re: Napiecie na podtrzymaniu radia
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-07-19 12:26, Yogi(n) pisze:
> Pytanie do obeznanych z elektrotechniką samochodową:
> Czy podpięcie woltomierza (w sensie dodatkowego zegara, nie tak na
> chwilę w celu zmierzenia) do podtrzymania zasialnia radia ma sens?
> Innymi słowy, czy napięcie na podtrzymaniu będzie wskazywało napięcie na
> akumulatorze (pomijając oczywiście spadek na kablu)- w stanie
> spoczynkowym a także w czasie jazdy, kiedy alternator pracuje? - czy też
> jest tam coś po drodze, co może przekłamywać odczyt? Warto ciągnąć
> osobny kabel bezpośrednio od akumulatora? Pytam, bo zegar miałby być
> zamontowany bezpośrednio nad radiem, więc podpięcie go tam byłoby łatwe
> technicznie, ciągnięcie kabli od akumulatora zaś wiązałoby się z
> poważniejszym nakładem pracy.
>
Nie wiem w jakim stanie jest Twoja instalacja, ale nic nie powinno
przekłamywać odczytu. Po odpaleniu pojazdu wartość na woltomierzu musi
wzrosnąć do nominalnej wartości. Obie wartości muszą być takie same na
akumulatorze, jak i w instalacji elektrycznej dochodzącej do radia
samochodowego.
Pozdrawiam
-
3. Data: 2011-07-19 12:50:07
Temat: Re: Napiecie na podtrzymaniu radia
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:j03mqs$5sg$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2011-07-19 12:26, Yogi(n) pisze:
>
> Nie wiem w jakim stanie jest Twoja instalacja, ale nic nie powinno
> przekłamywać odczytu. Po odpaleniu pojazdu wartość na woltomierzu musi
> wzrosnąć do nominalnej wartości. Obie wartości muszą być takie same na
> akumulatorze, jak i w instalacji elektrycznej dochodzącej do radia
> samochodowego.
Instalacja jest w dobrym stanie, bo auto jest nowe (2,5 roku), nia miało
dzwonów ani stłuczek, instalacja nie była cięta czy przerabiana, miałem
tylko wątpliwości czy nie ma tam po drodze jakichś regulatorów napięcia itp.
Sam woltomierz jest mi średnio potrzebny, ale chcę podpiąć zegar
(czasomierz), którego po wymontowaniu fabrycznego radia nie ma (to znaczy
jest w nawigacji, którą wsadziłem zamiast radia, ale nie zawsze ją włączam,
na krótkich trasach włączanie nie ma nawet sensu, bo startuje ze trzy
minuty, dlatego chcę podpiąć zegar. Ale ponieważ mam "kurnik" na dwa
urządzenia, pomyślałem, że woltomierz będzie najłatwiej podpiąć w celu
wypełnienia dziury w kurniku. W każdym razie, dziekuję za informację, tak
czy siak pomierzę napięcia bezpośrednio na akumulatorze i na kablach przy
radiu.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/162828181092
07190268210.jpg
-
4. Data: 2011-07-24 20:10:04
Temat: Re: Napiecie na podtrzymaniu radia
Od: "PcmOL" <...@...net>
....
> Nie wiem w jakim stanie jest Twoja instalacja, ale nic nie powinno
> przekłamywać odczytu. Po odpaleniu pojazdu wartość na woltomierzu musi
> wzrosnąć do nominalnej wartości. Obie wartości muszą być takie same na
> akumulatorze, jak i w instalacji elektrycznej dochodzącej do radia
> samochodowego.
Jest to oczywista bzdura.
Napiecie na woltomierzu będzie pomniejszone o o prąd na przewodach "po
drodze" razy ich rezystancja.
Wobec powyższego, napięcie będzie się zmieniać w zalezności od obciążenia
dołączonego do przewodów "po drodze".
Dość konkretnie się będzie zmieniać - ułamki woltów, do pojedynczych
woltów.
-
5. Data: 2011-07-24 23:44:35
Temat: Re: Napiecie na podtrzymaniu radia
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości
news:j0hn6a$1cd$1@opal.futuro.pl...
> Jest to oczywista bzdura.
> Napiecie na woltomierzu będzie pomniejszone o o prąd na przewodach "po
> drodze" razy ich rezystancja.
> Wobec powyższego, napięcie będzie się zmieniać w zalezności od obciążenia
> dołączonego do przewodów "po drodze".
> Dość konkretnie się będzie zmieniać - ułamki woltów, do pojedynczych
> woltów.
Z tymi "pojedynczymi woltami, to trochę przesadziłeś - podczas pomiaru
dokładnym woltomierzem (tj. pokazującym tysięczne cześci wolta) różnice
pomiędzy napięciem bezpośrednio na akumulatorze i na kabelkach przy radiu
wahały się w granicach kilku setnych, co w wypadku woltomierza wyskalowanego
co 0,2 V (a taki mam w kabinie) nie ma najmniejszego znaczenia. W stanie
spoczynkowym pokazuje 12,1, podczas ładowania 14,4 V. Na moje porzeby taka
dokładność w zupełności wytarczy.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/162828181092
07190268210.jpg