eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaNapęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 71. Data: 2020-04-14 02:24:09
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2020 23:56:03 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan Jacek napisał:
    >>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
    >>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
    >> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
    >> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
    >> na pół i na tym koniec.
    >
    > Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    > tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    > instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    > zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.

    Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.

    Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
    no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.

    Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.

    Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
    zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.

    J.


  • 72. Data: 2020-04-14 02:26:55
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2020 12:42:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 04:02:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> Tu jest przyklad realizacji
    >>>> https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto
    >>>
    >>> Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
    popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.
    >>
    >> Owszem, tylko musi tak zrobic, zeby przelaczal na koncu ruchu tloka.
    >
    > Zgadza się. Na obu końcach.

    >>>> https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45
    >>> JPRDL
    >> Ale widac nie sluchales co mlody mowi, jak zrobil pierwsza wersje ...
    >
    > Nie słuchałem.

    A specjalnie zostawilem, zebu nie bylo duzo.
    "Get stuck in the center".

    J.


  • 73. Data: 2020-04-14 09:01:54
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >>>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
    >>>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
    >>> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
    >>> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
    >>> na pół i na tym koniec.
    >>
    >> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    >> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >
    > Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.

    Ja piszę o tych nieelaektrycznych, bardzo prostych.

    > Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
    > no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.

    W życiu by mi nie przyszło do głowy porównywać tak różne od siebie
    urządzenia i ich działanie. Co jeszcze mają ze sobą wspólnego, poza
    tym, że jedno i drugie powietrzem pędzone?

    > Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.

    Spodziewał się ktoś czegoś innego?

    > Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
    > zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.

    Jeśli staje w połowie, to do dupy taki pomysł.

    --
    Jarek


  • 74. Data: 2020-04-14 10:00:32
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 12 Apr 2020 23:56:03 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    >> Pan Jacek napisał:
    >>>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
    >>>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
    >>> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
    >>> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
    >>> na pół i na tym koniec.
    >>
    >> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    >> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >
    > Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >
    > Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
    > no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >
    > Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.

    Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w połowie?
    W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?

    >
    > Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
    > zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.
    >

    Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    sytuacji.
    Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?

    Działanie dodatkowego elementu.
    Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie przestawia.
    Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.


    WM


  • 75. Data: 2020-04-14 10:34:57
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5e956da0$0$17360$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
    >>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani
    >>> myśli
    >>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >
    >> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >
    >> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >> hamulcow,
    >> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >
    >> Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.

    >Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
    >połowie?
    >W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?

    Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
    Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem
    recznym zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i
    jakos trzeba kolo obrocic.

    Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
    czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.

    >> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >> bezwladnosci
    >> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie
    >> cylindra.

    >Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    >sytuacji.
    >Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?

    >Działanie dodatkowego elementu.
    >Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie
    >przestawia.
    >Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    >sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.

    Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
    Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
    nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)

    J.




  • 76. Data: 2020-04-14 10:40:12
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani
    >>> myśli
    >>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >
    >> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.

    >Ja piszę o tych nieelaektrycznych, bardzo prostych.

    Takich jest IMO niewiele.
    wlasnie te pompki ?

    >> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >> hamulcow,
    >> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.

    >W życiu by mi nie przyszło do głowy porównywać tak różne od siebie
    >urządzenia i ich działanie. Co jeszcze mają ze sobą wspólnego, poza
    >tym, że jedno i drugie powietrzem pędzone?

    Maja tez zawor rozdzielajacy ...

    >> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >> bezwladnosci
    >> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie
    >> cylindra.
    >Jeśli staje w połowie, to do dupy taki pomysł.

    I sie sprawa komplikuje.

    Tzn - nie stanie w polowie suwu, bo jest jest ten popychac na koncu
    tloczyska,
    ale wyobraz sobie ze cisnienie spadlo, albo opory duze, tlok sie
    powolutku zbliza do konca,
    powolutku przekreca zawor ... przekreci do polowy, odetnie zasilanie,
    i wiecej sie nie ruszy.

    J.


  • 77. Data: 2020-04-14 12:51:20
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >>>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani
    >>>> myśli zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >>> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >> Ja piszę o tych nieelaektrycznych, bardzo prostych.
    > Takich jest IMO niewiele.
    > wlasnie te pompki ?

    Własnie pompki. I ich odwrotności, jak wspomniany gazomierz.

    >>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >>> hamulcow, no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >> W życiu by mi nie przyszło do głowy porównywać tak różne od
    >> siebie urządzenia i ich działanie. Co jeszcze mają ze sobą
    >> wspólnego, poza tym, że jedno i drugie powietrzem pędzone?
    > Maja tez zawor rozdzielajacy ...

    I na ogół są wykonane z metalu -- pociągnę dalej tę genialną myśl.

    >>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >>> bezwladnosci zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo
    >>> odetnie sterowanie cylindra.
    >> Jeśli staje w połowie, to do dupy taki pomysł.
    > I sie sprawa komplikuje.

    Albo upraszcza (z tym że to dla umiejących czytać).

    > Tzn - nie stanie w polowie suwu, bo jest jest ten popychac
    > na koncu tloczyska, ale wyobraz sobie ze cisnienie spadlo,
    > albo opory duze, tlok sie powolutku zbliza do konca,
    > powolutku przekreca zawor ... przekreci do polowy, odetnie
    > zasilanie, i wiecej sie nie ruszy.

    Gdy opisywałem podstatawy działania układów bistabilnych,
    wyobrażałem sobie, że umiejętność analizy krótkich tekstów
    popularyzujących wybrane idde, na których opiera się technika,
    stoi na wyższym poziomie.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.


  • 78. Data: 2020-04-14 14:24:19
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >>>> hamulcow, no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >>> W życiu by mi nie przyszło do głowy porównywać tak różne od
    >>> siebie urządzenia i ich działanie. Co jeszcze mają ze sobą
    >>> wspólnego, poza tym, że jedno i drugie powietrzem pędzone?
    >> Maja tez zawor rozdzielajacy ...

    >I na ogół są wykonane z metalu -- pociągnę dalej tę genialną myśl.
    Akurat sporo tam jest z plastiku.

    Tak czy inaczej - nie wzbudza sie.

    >>>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >>>> bezwladnosci zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo
    >>>> odetnie sterowanie cylindra.
    >>> Jeśli staje w połowie, to do dupy taki pomysł.
    >> I sie sprawa komplikuje.

    >Albo upraszcza (z tym że to dla umiejących czytać).

    >> Tzn - nie stanie w polowie suwu, bo jest jest ten popychac
    >> na koncu tloczyska, ale wyobraz sobie ze cisnienie spadlo,
    >> albo opory duze, tlok sie powolutku zbliza do konca,
    >> powolutku przekreca zawor ... przekreci do polowy, odetnie
    >> zasilanie, i wiecej sie nie ruszy.

    >Gdy opisywałem podstatawy działania układów bistabilnych,
    >wyobrażałem sobie, że umiejętność analizy krótkich tekstów
    >popularyzujących wybrane idde, na których opiera się technika,
    >stoi na wyższym poziomie.

    Tylko musisz stosowny mechanizm zrobic.
    Albo i nie, bo bezwladnosc wystarczy :-)

    A na razie nikt wspomnial o takim mechanizmie.

    J.



  • 79. Data: 2020-04-14 14:47:48
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-14 o 10:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5e956da0$0$17360$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
    >>>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    >>>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >>
    >>> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >>
    >>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
    >>> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >>
    >>> Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.
    >
    >> Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
    >> połowie?
    >> W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?
    >
    > Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
    > Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem recznym
    > zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i jakos
    > trzeba kolo obrocic.
    >
    > Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
    > czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.

    W pierwszych parowozach mogli na postoju zaworem wpuścić parę do
    dowolnego cylindra niezależnie od mechanizmu rozdzielającego.
    Dopiero jak maszyna ruszyła zawór można było wyłączyć.
    Kiedyś ściągnąłem poradnik maszynisty z XIX wieku.
    Tam pewnie będzie o rozruchu parowozu.

    >
    >>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
    >>> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.
    >
    >> Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    >> sytuacji.
    >> Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?
    >
    >> Działanie dodatkowego elementu.
    >> Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie przestawia.
    >> Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    >> sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.
    >
    > Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
    > Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
    > nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)
    >

    Pierwsze krosna mechaniczne miały mechanizm bijakowy do przerzucania
    czółenka. Czółenko miało słabą bezwładność.


    WM


  • 80. Data: 2020-04-14 15:00:57
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-14 o 14:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    > Pan J.F. napisał:
    >>>>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >>>>> hamulcow, no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >>>> W życiu by mi nie przyszło do głowy porównywać tak różne od
    >>>> siebie urządzenia i ich działanie. Co jeszcze mają ze sobą
    >>>> wspólnego, poza tym, że jedno i drugie powietrzem pędzone?
    >>> Maja tez zawor rozdzielajacy ...
    >
    >> I na ogół są wykonane z metalu -- pociągnę dalej tę genialną myśl.
    > Akurat sporo tam jest z plastiku.
    >
    > Tak czy inaczej - nie wzbudza sie.
    >
    >>>>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >>>>> bezwladnosci zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo
    >>>>> odetnie sterowanie cylindra.
    >>>> Jeśli staje w połowie, to do dupy taki pomysł.
    >>> I sie sprawa komplikuje.
    >
    >> Albo upraszcza (z tym że to dla umiejących czytać).
    >
    >>> Tzn - nie stanie w polowie suwu, bo jest jest ten popychac
    >>> na koncu tloczyska, ale wyobraz sobie ze cisnienie spadlo,
    >>> albo opory duze, tlok sie powolutku zbliza do konca,
    >>> powolutku przekreca zawor ... przekreci do polowy, odetnie
    >>> zasilanie, i wiecej sie nie ruszy.
    >
    >> Gdy opisywałem podstatawy działania układów bistabilnych,
    >> wyobrażałem sobie, że umiejętność analizy krótkich tekstów
    >> popularyzujących wybrane idde, na których opiera się technika,
    >> stoi na wyższym poziomie.
    >
    > Tylko musisz stosowny mechanizm zrobic.
    > Albo i nie, bo bezwladnosc wystarczy :-)
    >
    > A na razie nikt wspomnial o takim mechanizmie.
    >

    Nikt też nie wspomniał o rozdzielaczu sterowanym mechanicznym zegarem.
    Można nakręcić sprężynę raz dziennie i przełącznik precyzyjnie będzie
    zmieniał kierunki ruchu tłoka.
    Jak tłok się zatnie, bo np. wyłączą sprężarkę, to całość ruszy po
    uruchomieniu sprężarki i zmianie ustawienia rozdzielacza.


    WM

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: