-
61. Data: 2020-04-11 19:33:59
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 11 Apr 2020 09:33:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 00:06:58 UTC+9 użytkownik Marek napisał:
>> On Sun, 5 Apr 2020 03:02:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
>> <a...@g...com> wrote:
>>> bydlaczy wychwyt jak z Big Bena,
>>
>> Co to jest "bydlaczy wychwyt"? Google wskazuje tylko jeden link....
>> do tego posta.
>
> Nie drąż. Żartowałem tylko.
> Na początku pierwszą odpowiedź napisałem poważnie, potem to już tu
> wszyscy żartujemy. Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy
> zawór pneumatyczny, przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika.
> tiny.pl/7q5m1
Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
proroczy :-)
Tu jest przyklad realizacji
https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto
Tylko niepotrzebnie skomplikowany - to sie da zalatwic mechanicznie.
Tym niemniej zawor rozdzielajacy musi miec dwie stabilne pozycje, a
tloczysko przelaczac je na koncach posuwu.
https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45
J.
-
62. Data: 2020-04-11 19:50:50
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 02:33:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sat, 11 Apr 2020 09:33:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 00:06:58 UTC+9 użytkownik Marek napisał:
> >> On Sun, 5 Apr 2020 03:02:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
> >> <a...@g...com> wrote:
> >>> bydlaczy wychwyt jak z Big Bena,
> >>
> >> Co to jest "bydlaczy wychwyt"? Google wskazuje tylko jeden link....
> >> do tego posta.
> >
> > Nie drąż. Żartowałem tylko.
> > Na początku pierwszą odpowiedź napisałem poważnie, potem to już tu
> > wszyscy żartujemy. Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy
> > zawór pneumatyczny, przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika.
> > tiny.pl/7q5m1
>
> Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
> wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
> proroczy :-)
>
>
> Tu jest przyklad realizacji
> https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto
Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.
>
> Tylko niepotrzebnie skomplikowany - to sie da zalatwic mechanicznie.
> Tym niemniej zawor rozdzielajacy musi miec dwie stabilne pozycje, a
> tloczysko przelaczac je na koncach posuwu.
>
> https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45
JPRDL
-
63. Data: 2020-04-11 21:01:53
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 11 Apr 2020 10:50:50 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 02:33:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Sat, 11 Apr 2020 09:33:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
>>> Na początku pierwszą odpowiedź napisałem poważnie, potem to już tu
>>> wszyscy żartujemy. Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy
>>> zawór pneumatyczny, przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika.
>>> tiny.pl/7q5m1
>>
>> Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
>> wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
>> proroczy :-)
>>
>> Tu jest przyklad realizacji
>> https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto
>
> Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.
Owszem, tylko musi tak zrobic, zeby przelaczal na koncu ruchu tloka.
>> https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45
>
> JPRDL
Ale widac nie sluchales co mlody mowi, jak zrobil pierwsza wersje ...
J.
-
64. Data: 2020-04-11 21:42:34
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 04:02:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sat, 11 Apr 2020 10:50:50 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 02:33:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >> Dnia Sat, 11 Apr 2020 09:33:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> >>> Na początku pierwszą odpowiedź napisałem poważnie, potem to już tu
> >>> wszyscy żartujemy. Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy
> >>> zawór pneumatyczny, przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika.
> >>> tiny.pl/7q5m1
> >>
> >> Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
> >> wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
> >> proroczy :-)
> >>
> >> Tu jest przyklad realizacji
> >> https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto
> >
> > Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.
>
> Owszem, tylko musi tak zrobic, zeby przelaczal na koncu ruchu tloka.
Zgadza się. Na obu końcach.
>
> >> https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45
> >
> > JPRDL
>
> Ale widac nie sluchales co mlody mowi, jak zrobil pierwsza wersje ...
Nie słuchałem.
-
65. Data: 2020-04-12 23:43:48
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 11.04.2020 o 18:33, Konrad Anikiel pisze:
> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny, przełączany
popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na
tym koniec.
Jacek
-
66. Data: 2020-04-12 23:56:03
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Jacek napisał:
>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
> na pół i na tym koniec.
Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół. Sugestia, jak to
się zwykle robi, padła już w pierwszej odpowiedzi na pytanie w tym
wątku. Jeśli sama sugestia to mało, a z samodzielnym myśleniem krucho,
to można o *konkretne* szczegóły dopytać.
--
Jarek
-
67. Data: 2020-04-13 10:53:02
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2020 06:43:49 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> W dniu 11.04.2020 o 18:33, Konrad Anikiel pisze:
>
> > Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny, przełączany
popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
> żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na
> tym koniec.
Widzę że jesteś mentalnie przywiązany do tej lokomotywy, tylko jak Ty zbudujesz
kocioł parowy jak tam rauchen verboten?
-
68. Data: 2020-04-13 12:09:08
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2020-04-12 o 23:56, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Jacek napisał:
>
>>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
>>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
>> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
>> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
>> na pół i na tym koniec.
>
> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół. Sugestia, jak to
> się zwykle robi, padła już w pierwszej odpowiedzi na pytanie w tym
> wątku. Jeśli sama sugestia to mało, a z samodzielnym myśleniem krucho,
> to można o *konkretne* szczegóły dopytać.
>
Bezwładność lub raczej opóźnienie ma tu dużo do rzeczy.
szkoda, że tego nie wiesz i nie czujesz.
Obciążanie układu dodatkową masą niewątpliwie nie ma sensu.
Myślę, że można zastosować jakieś dodatkowe odpowiednio dobrane
zbiorniki powietrza na dolotach siłownika za zaworem.
Może wystarczy grubszy i dłuższy przewód, którego roli nie widać.
-
69. Data: 2020-04-13 12:34:20
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2020-04-12 o 23:43, Jacek pisze:
> W dniu 11.04.2020 o 18:33, Konrad Anikiel pisze:
>
>> Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny,
>> przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
> żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na
> tym koniec.
> Jacek
Zrobiłem schemat zasady działania tego urządzenia:
https://images91.fotosik.pl/347/382508d2c0966834.jpg
Tłok ma czas się rozpędzić zanim uderzy w dźwignię, więc jest szansa, że
zdąży ją całkiem przestawić nim wyhamuje.
Dlatego rozpędzanie powinno być na dłuższej drodze, niż hamowanie
podczas przestawiania wajchy.
Czas napełniania i opróżniania cylindra nie jest natychmiastowy, co jest
korzystne bo opóźnia przełączanie.
WM
-
70. Data: 2020-04-13 13:56:34
Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
t-1 napisało:
>>> No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
>>> ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
>>> na pół i na tym koniec.
>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół. Sugestia, jak to
>> się zwykle robi, padła już w pierwszej odpowiedzi na pytanie w tym
>> wątku. Jeśli sama sugestia to mało, a z samodzielnym myśleniem krucho,
>> to można o *konkretne* szczegóły dopytać.
>
> Bezwładność lub raczej opóźnienie ma tu dużo do rzeczy.
> szkoda, że tego nie wiesz i nie czujesz.
Nie wiem i nie czuję. Nie czują tego także producenci szpeju do
pneumatyki przemysłowej, którzy robią wszystko, by zmniejszyć
poruszające się masy.
> Obciążanie układu dodatkową masą niewątpliwie nie ma sensu.
> Myślę, że można zastosować jakieś dodatkowe odpowiednio dobrane
> zbiorniki powietrza na dolotach siłownika za zaworem.
> Może wystarczy grubszy i dłuższy przewód, którego roli nie widać.
Nie, nie wystarczy. W każdym razie myślenia nie zastąpi.
--
Jarek