  • 71. Data: 2014-12-08 14:06:59
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Rozumiem, że prosta odpowiedź tak/nie byłaby nie na miejscu?

    Co w tej odpowiedzi było krzywe (albo zbyt skomplikowanie -- bo nie wiem
    jaki jest zarzut)? Zdalne dyski akurat tego problemu same od razu nie
    eliminują, ale baaardzo ułatwiają jego rozwiązanie. Jeszcze prostsza
    i któtsza odpowiedź ("nie") nic by nie wniosła, a mogłaby być wręcz
    uznana za niegrzeczną.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2014-12-08 14:39:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Co w tej odpowiedzi było krzywe (albo zbyt skomplikowanie -- bo nie wiem
    > jaki jest zarzut)? Zdalne dyski akurat tego problemu same od razu nie
    > eliminują, ale baaardzo ułatwiają jego rozwiązanie.

    oj, to trzeba użyć kilku narzędzi? A już myślałem, że te dyski sieciowe
    są "wszystkomające".

  • 73. Data: 2014-12-08 14:41:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Nie ma takiej możliwości. Komputer w tym stanie (bez dostępu do dysków
    > i skryptów zamykających system na nich) nie reaguje na wciskanie
    > wyłącznika. No, chyba że wasz synek, co go być może jeszcze nie macie,
    > wyciągnie wtyczkę z gniazdka.

    Co za niefart. A taki laptop z dyskiem, to i bez zasilania z sieci przez
    te parę godzin będzie w stanie zapisywać pliki. Chyba trzeba się będzie
    przeprosić z nocnikiem.

  • 74. Data: 2014-12-08 15:04:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > oj, to trzeba użyć kilku narzędzi? A już myślałem, że te dyski
    > sieciowe są "wszystkomające".

    Ojej, skąd się takie myślenie bierze?! Przecież my tu w ogole nie
    mówimy o jakichś konkretnych dyskach sieciowych! Rozmowa jest na
    temat samej technologii, ba, jeszcze głębiej -- idei komputerów,
    które nie mają lokalnyej pamięci masowej. I choć zaczęło się od
    potrzeby zasymulowania archaicznego floppa dla MS-DOS, to zeszło na
    współczesne motywy, które skłaniają do takich rozwiązań -- że jest
    bezpieczniej, że jest taniej w utrzymaniu, że jest szybciej w robocie.
    A wszystko to w oderwaniu od wszystkomających rozwiązań NAS z Media
    Marktu -- ja sam nie wiem co w nich jest, nawet o to pytałem.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2014-12-08 15:05:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Co za niefart. A taki laptop z dyskiem, to i bez zasilania z sieci przez
    > te parę godzin będzie w stanie zapisywać pliki. Chyba trzeba się będzie
    > przeprosić z nocnikiem.

    Jest albo i nie jest. Ostatnio miałem taki, co przez 40 minut (mierzyliśmy
    z zegarkiem w ręce) otwierał bądź zamykał system. Jeszcze na gwarancji,
    więc nowa bateria na to pozwalała. Serwis HP wymienił dysk i rzeczy wróciły
    do normy -- ten stary wytrwale próbował dobierać się do sektorów, za którymś
    razem mu się udawało. Ale że mu się uda zawsze, na to przeciez gwarancji
    nie ma. Stare przysłowie mówi przecież, że póty nocnik gówno nosi, póki mu
    się ucho nie urwie.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2014-12-08 18:01:05
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.12.2014 um 15:01 schrieb Pszemol:

    > Dzięki za dobre rady.
    > Po zastanowieniu się, chyba pójdę w inną stronę, mianowicie spróbuję
    > czy uda się te 3-4 dyskietki bootujące się do MS-DOS z różnymi
    > konfiguracjami przerzucić jakoś na bootowalnego Pendrajwa USB.
    > Czy ktoś może polecić dobry soft któremu mogę wrzucić z jednej
    > strony bootowalnego floppa 3.5" a program wypluje image do pendrive?

    http://www.pendrivelinux.com/boot-dos-from-usb/

    Nie próbowałem, ale podobno funkcjonuje. Oprócz tego jest jeszcze drdos
    project, Caldera też ma DR-DOS, ale za pieniądze i nie wiem, czy z USB
    supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma
    USB więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

    Waldek

  • 77. Data: 2014-12-08 22:29:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Owszem, ostatnie wersje MS-DOS już "umiały" FAT32. Ale teraz stawia się
    > zazwyczaj tego DOS-a z Windows 98.
    > Wadą powyższego rozwiązania jest to, że taki sys src_drv: dst_drv: możesz
    > zrobić, mając komputer odpalony w trybie MS-DOS, z wiersza poleceń w
    > trybie okienkowym Windows (zwłaszcza od XP w górę) to nie zadziała raczej.
    > Czyli w twoim przypadku masz błędne koło.

    A jaki to problem odpalic maszyne wirtualna z jakims DOSem
    i podmontowanym pendrive'em?
    Reszta "standardowo", jak na "normalnym" komputerze.

    Zadnego blednego kola tu nie ma.

  • 78. Data: 2014-12-08 22:31:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > boot.ini, w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na
    > przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia tej
    > 100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

    A co ma kolejnosc instalowania systemow do tworzenia tej partycji
    100-megabajtowej?
    Dzielisz dysk/pen na partycje i wskazujesz instalatorowi,
    na ktorej partycji ma zainstalowac tego Win7 czy podobnego.

  • 79. Data: 2014-12-08 22:41:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
    > MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
    > Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    > i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    > pendraka usb...
    Który ci moze pójdzie ale najczęściej nie pójdzie na starej płycie.
    Masz CDROM? jeżeli tak to ściągnij sobie obraz hiren boot, tam oprócz
    kupy róznych narzędzi jest też dos z różnymi sterownikami usb. wypalasz
    płytkę cd i odpalasz z niej kompa, masz natywnego dosa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 80. Data: 2014-12-09 02:26:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> [...]
    > supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma USB
    > więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

    Dzięki Waldku, popatrzę i na ten.