  • Data: 2010-10-22 22:07:04
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "User" <U...@U...com.pl> napisał w wiadomości
    news:4cc1f115$0$27037$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba oryginalny DOS też by się gdzieś znalazł. Pod ręką mam dyskietkę
    > startową 3,5"
    > zrobioną pod Win98. Problem jednak polega na tym, że nie mogę z niej
    > uruchomić
    > system mając podłączony napęd 5,25".
    > BIOS widzi tylko jeden napęd FDD (3,5").
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam
    > User

    Mając dyskietkę startową zrobioną pod Win98 masz wszystko co potrzeba.
    Wydzielić na dysku (przełączonym wcześniej w biosie na IDE) tymczasową
    partycję FAT16/FAT32 (oczywiście nie Fdiskiem z dyskietki), ustawić ją jako
    startową, potem zabootować kompa z tej dyskietki, przeformatować partycję z
    przeniesieniem plików systemowych/startowych (komenda format c: /s). A potem
    zabootować dosa już z tej partycji. Albo użyć do tej zabawy oddzielnego HDD,
    jeśli będzie na nim tylko ta jedna partycja to można nawet Fdiskiem tworzyć
    i aktywować partycje (wcześniej odłączajac główny dysk, żeby Fdisk na nim
    nie nabroił). No i Norton Commander :)