  • Data: 2010-10-23 12:17:29
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    User wrote:

    > Dzięki.
    > Na HDD do tego celu mogę zrobić partycję FAT16.
    > Sprawdzę także VirtualPC. Zastanawiam się również nad Knoppixem.

    Czy te dyskietki 5,25'' to Twoje archiwa czy jakiś spadek / prezent?
    Moje pytanie ma na celu przypomnienie że dość powszechne było używanie
    niestandartowych formatów zwiekszających pojemność nośników (n.p. z
    360kB do 830kB, 1,2M do 1,76M) i jeśli coś takiego zostało zastosowane,
    to próba odczytania pod MSDOS / Windowsem kończy się zniszczeniem zapisu
    o ile wcześniej nie zainstalowano w autoexec programu obsługi takich
    formatów (n.p.: FDREAD.EXE, 2M.COM). - Bez tego Windows probuje bez
    ostrzegania "naprawic" dyskietki przy próbie odczytu! Podobnie
    niszczące może być użycie standartowych linuxowych narzedzi.

    --
    Pozdrowienia!
    M.