  • Data: 2010-10-23 12:41:16
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy te dyskietki 5,25'' to Twoje archiwa czy jakiś spadek / prezent?
    > Moje pytanie ma na celu przypomnienie że dość powszechne było używanie
    niestandartowych formatów zwiekszających pojemność nośników
    > (n.p. z 360kB do 830kB, 1,2M do 1,76M) i jeśli coś takiego zostało zastosowane, to
    próba odczytania pod MSDOS / Windowsem kończy
    > się zniszczeniem zapisu o ile wcześniej nie zainstalowano w autoexec programu
    obsługi takich formatów (n.p.: FDREAD.EXE,
    > 2M.COM). - Bez tego Windows probuje bez ostrzegania "naprawic" dyskietki przy
    próbie odczytu! Podobnie niszczące może być użycie
    > standartowych linuxowych narzedzi.

    Dzięki.
    To są z grubsza moje archiwa.
    Nie wiem jak by to było pod Win XP, ale pod Win 98 na pewno nic nie ulegało
    zniszczeniu. Chyba, że dyskietka jako taka była felerna, nie miało to jednak związku
    z jej odczytem.
    Ponadto, te dyskietki są przeważnie zabezpieczone przed zapisem, więc przynajmniej
    teoretycznie żadna akcja ze strony systemu operacyjnego nie powinna im grozić.

    Pozdrawiam
    User