    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd dvd nie działa
    Date: Wed, 13 Jun 2012 02:47:52 +0200

    Powitanko,

    > Co za bzdury. Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    > tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    Niestety, ale UE wymyslila sobie ROHS. Brak Pb w lutowiu powoduje
    rosniecie "wasow" czystej cynie. 2-3 lata przy odleglosciach miedzy
    nozkami kosci rzedu 0,65mm to wlasnie mniej wiecej czas do wystapienia
    pierwszych zwarc. Przed RoHS mozna bylo dac dozywotnia gwarancje, teraz
    dzieki promowaniu ekologii przez UE, mamy tony elektrosmieci.
    Do autora watku: czysty izopropanol w strzykawke i polej optyke lasera.
    Niczym jej nie dotykaj, nie wycieraj, nie przedmuchuj sprezonym
    powietrzem, niech sobie pare godzin spokojnie przeschnie. Jak to nie
    pomoze, to mi by sie nie chcialo szukac usterki dluzej niz 5 min. Jesli
    wszystkie tasiemki na miejscu, czujniki czyste, a dalej nie bangla, to
    smietnik (znaczy sie politpoprawny punkt zbiorki elektrosmieci).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa