  • 1. Data: 2012-06-23 20:03:24
    Temat: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    Witam,
    była burza, po której napęd SupraMatic z "palca", czyli panelu podnosi się i
    opuszcza. Z pilota radiowego tylko podnosi się.
    Podejrzewam, że w odbiorniku jest jakiś przerzutnik, który pamięta poprzedni
    kierunek ruchu i że go piorun dopadł. Czy ktoś ma może schemat?
    Pozdrawiam grupę.

    Adam

  • 2. Data: 2012-06-23 21:14:17
    Temat: Re: Napęd bramy Hörmann - problem po burzy
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podejrzewam, że w odbiorniku jest jakiś przerzutnik, który pamięta
    > poprzedni kierunek ruchu i że go piorun dopadł. Czy ktoś ma może schemat?

    A kto dzisiaj stosuje jakieś przerzutniki.. Założę się że tym wszystkim
    jakie jednoukładowy mikroprocesor steruje i leży która noga.
    Mam kilka różnej maści atmeli AVRów w których pojedyncze wyprowadzenia leżą
    a reszta procka jako tako normalnie funguje.
    Schemat? Hoermana? Wątpię abyś znalazł. Z innej strony to coś słabo masz
    zabezpieczone. U mnie jebło w słupa że aż u sąsiada stara skrzynka
    bezpiecznikowa ze ściany wypadła. Ja profilaktycznie miałem wszystko
    powyłączane z gniazdek prócz esa na którym wiszą mechanizmy bramy i garażu
    oraz routery internetu. Router tplink padł, ubiquiti nanostation padł a
    chamberlein mechanizmy oba jakby nigdy nic.

    Marek

  • 3. Data: 2012-06-24 10:47:32
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz routery internetu. Router tplink padł, ubiquiti nanostation padł a
    > chamberlein mechanizmy oba jakby nigdy nic.

    Mam zabezpieczone tak, jak zabezpieczona jest sieć i producenci
    zabezpieczają.
    Układ działał 14 lat więc nie jest źle. A jak są pioruny (nie używam słów
    typu "jebło") to żadne zabezpieczenia czasem nie pomagają.
    może i nie ma przerzutnika. Jest chyba jakiś PIC.

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2012-06-24 11:22:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.06.2012 20:03, Adam wrote:

    > była burza, po której napęd SupraMatic z "palca", czyli panelu podnosi
    > się i opuszcza. Z pilota radiowego tylko podnosi się.

    Masz fotokomórki?
    Jakie jest sterowanie z urządzenia - tak jak z pilota jeden przycisk i
    zamknij, stop, otwórz ... czy inaczej?

    Mirek.

  • 5. Data: 2012-06-24 18:53:51
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    Dzięki. Po problemie. Wyłączenie i włączenie (reset) pomogło.
    Dziękuję wszystkim.

  • 6. Data: 2012-06-25 09:11:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Układ działał 14 lat więc nie jest źle. A jak są pioruny (nie używam słów
    > typu "jebło") to żadne zabezpieczenia czasem nie pomagają.
    > może i nie ma przerzutnika. Jest chyba jakiś PIC.

    A co cię tak drazni "jebło"? W sobotę w godzinach południowych w TV kątem
    ucha usłyszałem "ten kolor jest zajebisty"
    Co do sterowników bram, to uważam że odporniejsze są te które mają typowy
    zasilacz transformatorowy a nie przetwornicę.
    W moich obu siedzą transformatory akurat. Jakimś cudem?... przeżyły
    uderzenie pioruna w słup a routery nie.

    Marek

  • 7. Data: 2012-06-25 09:13:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dzięki. Po problemie. Wyłączenie i włączenie (reset) pomogło.
    > Dziękuję wszystkim.

    A to nie trzeba było od tego zacząć?

    Marek

  • 8. Data: 2012-06-25 14:05:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A co cię tak drazni "jebło"?

    Powinno byc "jebnęło" ;)

  • 9. Data: 2012-06-25 18:12:20
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > Powinno byc "jebnęło" ;)

    10/10
    :-)

  • 10. Data: 2012-06-25 18:13:47
    Od: "Adam" <a...@n...net>

    > Użytkownik "Adam" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > A to nie trzeba było od tego zacząć?
    >

    > Marek

    Sorry, ale jesteś jak pewien jasnowidz, który wszystko przewidział.
    Po fakcie.
    Pozdrawiam,
    Adam