  • 1. Data: 2012-06-23 13:21:09
    Temat: Mikroskop
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Szukam mikroskopu z USB do kontroli jakości połączeń na pcb w cenie kilkuset złotych.
    Możecie doradzić jakiś model?

  • 2. Data: 2012-06-23 13:56:15
    Temat: Re: Mikroskop
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-23 13:21, Elektrolot wrote:
    > Szukam mikroskopu z USB do kontroli jakości połączeń na pcb w cenie
    > kilkuset złotych.
    > Możecie doradzić jakiś model?

    Mam taki (lub bardzo podobny):

    http://www.teleskopy.pl/Mikroskop-Bresser-Biolux-AL-
    20x---1280x-z-kamer%C4%85-PC-VGA-640x480-i-walizk%C4
    %85-teleskopy-870.html

    Kupiony w lidlu za < 300zł.

    Wada: maly stolik.

    Zaleta: działa. kamera, jak kamera, do analizy jakości lutów ok.

  • 3. Data: 2012-06-23 15:13:22
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    no niestety, za kilkaset zł to nie kupi się nic porządnego...
    Też potrzebuję , i wychodzi na to, że najlepsze rozwiązanie to:

    mikroskop stereoskopowy
    (http://allegro.pl/mikroskop-stereoskopowy-delta-opt
    ical-xtl-iv-pro-t-i2404639272.html)

    plus kamera mikroskopowa - najtańsza
    http://allegro.pl/kamera-mikroskopowa-1-3-mp-plugpla
    y-sprawdz-i2435189999.html

    No, ale to razem 1620 zł brutto.

    Ale - z drugiej strony sprzęt już w miarę ok (znaczy mikroskop, bo ta
    najtańsza kamera to wiadomo...lepsza to już przynajmniej 500 zł).
    Chyba będę musiał sprzedać wszystkie butelki...

  • 4. Data: 2012-06-23 15:33:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:56:15 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    >
    > Kupiony w lidlu za < 300zł.
    >
    > Wada: maly stolik.
    >
    > Zaleta: działa. kamera, jak kamera, do analizy jakości lutów ok.

    http://teleskopy.pl/movies/biolux_woda_z_rowu.html
    Robi wrażenie.;)

  • 5. Data: 2012-06-23 17:19:11
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

    > http://teleskopy.pl/movies/biolux_woda_z_rowu.html
    > Robi wrażenie.;)

    "żywa woda" :-))

  • 6. Data: 2012-06-23 17:55:06
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Z ciekawości spojrzałem na ceny mikroskopów na Ebay, i - zgroza - takie ceny, że
    można popuścić.
    A myślałem,że będzie taniej niż i nas. Ale nie.

  • 7. Data: 2012-06-23 22:01:08
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > Możecie doradzić jakiś model?

    Elektrolot, przyjedź pooglądasz sobie te luty na miejscu - szkoda pieniędzy
    ;-)
    ;-)

    MiSter

  • 8. Data: 2012-06-23 23:25:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:
    > no niestety, za kilkaset zł to nie kupi się nic porządnego...
    > Też potrzebuję , i wychodzi na to, że najlepsze rozwiązanie to:
    >
    > mikroskop stereoskopowy

    Zdecydowanie nie polecam mikroskopu stereoskopowego, psują mi się od
    niego oczy. Mimo iż obraz dają niezły to cena płacona wzrokiem jest wysoka.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 9. Data: 2012-06-23 23:34:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    AlexY wrote:

    > Zdecydowanie nie polecam mikroskopu stereoskopowego, psują mi się od
    > niego oczy. Mimo iż obraz dają niezły to cena płacona wzrokiem jest
    > wysoka.

    EE tam, Rydzyk prawda. Chyba, że siedzisz godzinami przed takiem
    mikroskopem. Najważniejsze, to dobre ustawienie odstępu i ostrości dla
    każdego oka, oraz przerwy, co kilka minut na minutkę.

    Waldek

  • 10. Data: 2012-06-23 23:57:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > EE tam, Rydzyk prawda. Chyba, że siedzisz godzinami przed takiem
    > mikroskopem. Najważniejsze, to dobre ustawienie odstępu i ostrości dla
    > każdego oka, oraz przerwy, co kilka minut na minutkę.

    Piszę z własnego doświadczenia, wierzyć nikt mi nie musi, używam go
    kilkadziesiąt razy dziennie po średnio 2 minuty, za każdym razem jak
    kończę mam ból oczu przez kilkanaście sekund. Ustawiony idealnie bo
    inaczej to 15s patrzenia nie mogę wytrzymać, można powiedzieć że zaczęło
    się po około 2-ch latach użytkowania.