  • 1. Data: 2012-06-23 20:47:56
    Temat: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowerowy.
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Witam, uszkodził mi się czujnik od prędkościomierza rowerowego. Dioda (o
    ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest
    roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić uszkodzony
    element.
    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2012-06-23 20:55:43
    Temat: Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowerowy.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Maru pisze tak:

> [...]
    > Dioda (o ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik
    > Halla) jest roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby

    nie lepiej kupić w karfiurze nastepny?

    uciąć kabel i podlutować bo czujniki są do wyszabrowania z video lub z
    silników krokowych w drukarkach ale kształt mają inny.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-06-23 21:48:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.06.2012 20:47, Maru pisze:
> [...]
    > ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest
    > roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić uszkodzony
    to chyba jest kontaktron,
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontaktron
    i da się go kupić w każdym sklepie elektronicznym. dla bezpieczeństwa
    można go osłonić kilkoma koszulkami termokurczliwymi, albo zalać
    dostalem, poxyliną itp
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-06-23 21:55:29
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-06-23 21:48, ToMasz pisze:
> [...]
    > i da się go kupić w każdym sklepie elektronicznym. dla bezpieczeństwa
    > można go osłonić kilkoma koszulkami termokurczliwymi, albo zalać
    No ja kupiłem kontrakton w sklepie elektronicznym, taki który wszedłby
    do istniejącej obudowy, zapłaciłem 6pln, a w markecie jakimś cały
    licznik 7,99 :)

  • 5. Data: 2012-06-23 21:59:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Maru wrote:
> [...]
    > (o ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest
    > roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić

    Ja takie rzeczy to przzy rowerach na złom trafiajacych znajdowałem.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 6. Data: 2012-06-24 14:13:29
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest
    > roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić uszkodzony

    W moim liczniku na pewno jest to konktrakton - szklana rurka, a w niej
    dwa styki. Nie powinno to być drogie. Jakby co - kiedyś bez problemu
    kupiłem w rowerowym podstawkę do licznika wraz z kabelkiem, czujnikiem i
    magnesem - po kradzieży roweru został mi wtedy sam licznik, a
    marketowych za 10zł wówczas nie było ;). Ale to się opłacać może tylko,
    jeśli masz jakiś wypasiony, firmowy licznik i żal Ci się go pozbywać. W
    przeciwnym wypadku najłatwiej kupić nowy cały licznik :).

    Konop

  • 7. Data: 2012-06-24 19:32:12
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-06-24 14:13, Konop pisze:
    > Ale to się opłacać może tylko,
    > jeśli masz jakiś wypasiony, firmowy licznik i żal Ci się go pozbywać.

    Do firmowych liczników zwykle da się kupić zapasowe podstawki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-06-25 19:47:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 24.06.2012 19:32, PeJot pisze:

    > Do firmowych liczników zwykle da się kupić zapasowe podstawki.

    Ale ja właśnie o tym pisałem! Tu masz większy fragment mojej wypowiedzi:

    ;)

    Konop

  • 9. Data: 2012-06-26 21:25:42
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 23.06.2012 21:48, ToMasz pisze:
> [...]
    > i da się go kupić w każdym sklepie elektronicznym. dla bezpieczeństwa
    > można go osłonić kilkoma koszulkami termokurczliwymi, albo zalać

    Faktycznie to jest to, ale pewnie skończy się tak jak większość pisze,
    czyli zakupem nowego licznika. Wszystko zależy co ile będzie kosztować.
    Ale ponoć wiedza jest bezcenna, a teraz przynajmniej wiem, że tym
    czujnikiem jest po prostu kontaktron.
    Wielkie dzięki za pomoc, to mi w zupełności wystarczy. A może kiedyś
    przyda mi się do czegoś innego;-) Pozdrawiam.