eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNajwygodniejsza pozycja za kierownicą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 31. Data: 2012-08-15 21:40:00
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-08-15 20:20, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
    >> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
    >>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
    >>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji "jak na krześle".
    >>>
    >>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
    >>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
    >>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
    >>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
    >>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
    >>
    >> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
    >> ceedzie sie zmienia
    >
    > Nie zmienia się.

    Masz innego Cee'd? Co prawda nie dam sobie ręki uciąć, bo mi już został
    tylko procek, ale wydaje mi się i to złudzenie graniczy z pewnością, ze
    w cedziku miałem dokładnie te same fotele.

    --
    anacron


  • 32. Data: 2012-08-15 21:40:56
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-08-15 14:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
    > ceedzie sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej czuła
    > :-)

    Ale zmienia się także wysokość, a właściwie przede wszystkim wysokość, a
    kąt tylko przy okazji.

    --
    anacron


  • 33. Data: 2012-08-15 21:54:11
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-08-2012 o 20:31:37 Przembo <x...@x...xx> napisał(a):

    > *Tomasz Gorbaczuk* w wiadomości news:op.wi21132gg01fvf@l-089.mshome.net
    > napisał(a):
    >> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
    >>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
    >>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
    >>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji "jak na krześle".
    >>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
    >>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
    >>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
    >>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
    >>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
    >> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
    >> ceedzie sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej
    >> czuła :-)
    >
    >
    > Mniej czułe na pewno palce, od czego zacząłeś? Aaa, już mam: "W
    > większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje się
    > tylko kąt pochylenia" - wypisz wymaluj opis tzw.kołyski, a nie regulacji
    > wysokości i jakby większość osobówek to miała... a raczej trafia się od
    > klasy średniej wyższej w górę.
    >
    > W tej części wątku każdy mówi o czym innym i jakby nie patrzeć to Ty
    > namieszałeś ;-)
    >

    Faktycznie trochę namieszałem :-) - nie pisałem o "kołysce" bo nie
    widziałem, że takie coś istnieje. Chodziło mi tylko o fakt, że regulacja
    wysokości, w wyniku której zmienia się też kąt siedziska jest przynajmniej
    dla mnie do du..py. Zakres wysokości przy których mam optymalnie podparte
    uda jest bardzo mały.

    TG


  • 34. Data: 2012-08-15 22:02:56
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 15 Aug 2012 19:26:07 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:1lcsrjpwtfyvn$.141kbzgqlrssl.dlg@40tude.net...
    >> Szwindel to raczej nie.
    >> Tak samo możesz nowego Craftera 50 kupić zarówno w wersji 5t jak i 3.5t.
    >>
    >> Samochód po zrobieniu zabudowy idzie na badanie techniczne w którym
    >> określają dane do dowodu. A DMC można zadeklarować mniejszą niż w
    >> homologacji i nie jest to żaden problem.
    >>
    >> Wszystkie te duże dostawczaki mają zazwyczaj homologacje również na 3.5t.
    >
    > tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
    > homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).

    No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
    Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.

    Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
    Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
    jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
    Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
    nawet nie mówiąc.

    Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
    a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?


  • 35. Data: 2012-08-15 22:31:35
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    >> tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
    >> homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
    >
    > No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
    > Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.
    >
    > Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
    > Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
    > jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
    > Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
    > nawet nie mówiąc.
    >
    > Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
    > a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?

    Na pewno jazda bez uprawnień i lawet dopuki auto nie będzie wazyło <3500.
    Pewnie jeszcze kilka rzeczy ale to na pewno.



  • 36. Data: 2012-08-15 22:33:23
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    Peugeot Partner też ma siedzącą pozycję a nie dało się nim jechac bez bólu
    kręgosłupa. Focusem takich problemów nie mam. Dla mnie to chyba raczej
    kwestia konstrukcji fotela.



  • 37. Data: 2012-08-15 22:38:16
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>



    > W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska


    Chyba większość współczesnych ma, albo ja miałem wyjatkowe szczęście.



  • 38. Data: 2012-08-15 22:46:34
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k0gttk$bgs$...@i...gazeta.pl...
    > W dniu 2012-08-15 20:20, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
    >>> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
    >>>
    >>>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
    >>>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
    >>>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji "jak na krześle".
    >>>>
    >>>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
    >>>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
    >>>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
    >>>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
    >>>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
    >>>
    >>> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
    >>> ceedzie sie zmienia
    >>
    >> Nie zmienia się.
    >
    > Masz innego Cee'd?

    Niż Twój na pewno.

    >Co prawda nie dam sobie ręki uciąć, bo mi już został tylko procek, ale
    >wydaje mi się i to złudzenie graniczy z pewnością, ze w cedziku miałem
    >dokładnie te same fotele.

    Widzisz, Ty masz złudzenia, a ja to dzisiaj sprawdzałem, więc nic mi się
    wydawać i łudzić nie musi.



  • 39. Data: 2012-08-15 23:34:51
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-15 11:30, DoQ wrote:

    >> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
    >> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
    >> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
    >> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
    >
    > Do tego wysoka pozycja to dużo lepsza widoczność (nieporównywalnie
    > lepsza niż w "minivanach") również wpływa pozytywnie na komfort no i
    > pionowa szyba chroni przed oślepianiem.

    Widoczność i owszem.

    Związku z szybą kompletnie nie widzę, szczególnie gdy ma powłokę
    antyrefleksyjną.

    Mało kto sobie natomiast sprawę zdaje, co tak naprawdę wpływa na
    zmęczenie na trasie - bynajmniej nie pozycja za kierownicą... a to są
    przede wszystkim:

    - bujanie poprzeczne (o wysokiej częstotliwości)
    - krótkie nierówności wzdłużne (drgania o niskiej amplitudzie)
    - krótki rozstaw osi

    I teraz chwila zastanowienia - co jest lepsze:

    - niska, z dużymi kołami, miękka limuzyna z zawieszeniem
    [hydro]pneumatycznym i dużym rozstawem osi

    czy

    - sztywny, krótki i wysoki dostawczak typu Transit, z relatywnie małymi
    kółkami

    Odpowiedź jest jasna...

    I drugie pytanie - po co mamy pneumatyczne zawieszenie kabiny/fotela
    kierowcy w autobusach czy ciągnikach siodłowych?

    Pozdrawiam,

    --
    MM



  • 40. Data: 2012-08-15 23:43:59
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-08-14 23:53, Tomasz Pyra pisze:
    > Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
    > i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
    >
    > Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
    > pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
    > Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
    >
    > W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
    > pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
    > No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
    > wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
    >
    > Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
    >

    Ja najwiecej zrobilem 17h (z malymi przerwami na siku) za sterem Ducato
    Maxi, i fizycznie bylo w porzadku, a najbardziej zmeczone to mialem oczy...
    Osobowka jadac tyle h to juz bym umieral na kregoslup, szyje i kolana.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: