-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
or-mail
From: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Date: Wed, 15 Aug 2012 23:34:51 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 45
Message-ID: <k0h4lp$dmp$1@usenet.news.interia.pl>
References: <u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net>
<k0fqeu$ghd$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: bdi192.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1345066489 14041 83.27.250.192 (15 Aug 2012 21:34:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Aug 2012 21:34:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:14.0) Gecko/20120713
Thunderbird/14.0
In-Reply-To: <k0fqeu$ghd$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463890
[ ukryj nagłówki ]On 2012-08-15 11:30, DoQ wrote:
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
>> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
>> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
>> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
>
> Do tego wysoka pozycja to dużo lepsza widoczność (nieporównywalnie
> lepsza niż w "minivanach") również wpływa pozytywnie na komfort no i
> pionowa szyba chroni przed oślepianiem.
Widoczność i owszem.
Związku z szybą kompletnie nie widzę, szczególnie gdy ma powłokę
antyrefleksyjną.
Mało kto sobie natomiast sprawę zdaje, co tak naprawdę wpływa na
zmęczenie na trasie - bynajmniej nie pozycja za kierownicą... a to są
przede wszystkim:
- bujanie poprzeczne (o wysokiej częstotliwości)
- krótkie nierówności wzdłużne (drgania o niskiej amplitudzie)
- krótki rozstaw osi
I teraz chwila zastanowienia - co jest lepsze:
- niska, z dużymi kołami, miękka limuzyna z zawieszeniem
[hydro]pneumatycznym i dużym rozstawem osi
czy
- sztywny, krótki i wysoki dostawczak typu Transit, z relatywnie małymi
kółkami
Odpowiedź jest jasna...
I drugie pytanie - po co mamy pneumatyczne zawieszenie kabiny/fotela
kierowcy w autobusach czy ciągnikach siodłowych?
Pozdrawiam,
--
MM
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.12 23:43 v...@i...pl
- 15.08.12 23:56 Tomasz Pyra
- 16.08.12 21:48 Kuba \(aka cita\)
- 18.08.12 10:49 t?
- 29.08.12 18:39 Marek Dyjor
- 29.08.12 18:39 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz