eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNajwygodniejsza pozycja za kierownicąRe: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Date: Wed, 15 Aug 2012 23:34:51 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <k0h4lp$dmp$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net>
    <k0fqeu$ghd$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: bdi192.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1345066489 14041 83.27.250.192 (15 Aug 2012 21:34:49
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Aug 2012 21:34:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:14.0) Gecko/20120713
    Thunderbird/14.0
    In-Reply-To: <k0fqeu$ghd$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463890
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-08-15 11:30, DoQ wrote:

    >> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
    >> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
    >> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
    >> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
    >
    > Do tego wysoka pozycja to dużo lepsza widoczność (nieporównywalnie
    > lepsza niż w "minivanach") również wpływa pozytywnie na komfort no i
    > pionowa szyba chroni przed oślepianiem.

    Widoczność i owszem.

    Związku z szybą kompletnie nie widzę, szczególnie gdy ma powłokę
    antyrefleksyjną.

    Mało kto sobie natomiast sprawę zdaje, co tak naprawdę wpływa na
    zmęczenie na trasie - bynajmniej nie pozycja za kierownicą... a to są
    przede wszystkim:

    - bujanie poprzeczne (o wysokiej częstotliwości)
    - krótkie nierówności wzdłużne (drgania o niskiej amplitudzie)
    - krótki rozstaw osi

    I teraz chwila zastanowienia - co jest lepsze:

    - niska, z dużymi kołami, miękka limuzyna z zawieszeniem
    [hydro]pneumatycznym i dużym rozstawem osi

    czy

    - sztywny, krótki i wysoki dostawczak typu Transit, z relatywnie małymi
    kółkami

    Odpowiedź jest jasna...

    I drugie pytanie - po co mamy pneumatyczne zawieszenie kabiny/fotela
    kierowcy w autobusach czy ciągnikach siodłowych?

    Pozdrawiam,

    --
    MM


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: