-
41. Data: 2012-08-15 23:56:54
Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Wed, 15 Aug 2012 22:31:35 +0200, Marek P. wrote:
>>> tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
>>> homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
>>
>> No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
>> Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.
>>
>> Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
>> Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
>> jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
>> Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
>> nawet nie mówiąc.
>>
>> Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
>> a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
>
> Na pewno jazda bez uprawnień
To jest nieprawda, bo prawo jazdy mówi o DMC, a nie masie rzeczywistej.
Przy okazji taka ciekawostka, bo ciągnąc nawet pustą przyczepę, pustym
holownikiem w sytuacji kiedy DMC zestawu przekracza 3500kg i mając PJ kat.
B, jedzie się bez uprawnień, nawet pomimo że rzeczywista jest znacznie
niższa). A w przypadku szkody, ubezpieczyciel może wystąpić z regresem do
kierowcy.
Za to jadąc samochodem który w papierach ma DMC 3500kg, choćby był nie
wiadomo jak przeładowany, takiego problemu już nie ma - uprawnienia są,
tylko pojazd przeciążony.
> i lawet dopuki auto nie będzie wazyło <3500.
No jadąc lawetą odchudzenie zestawu to zazwyczaj żaden problem :)
Zwalam rajdówkę, ktoś do niej wsiada i jedziemy osobno skoro się władza
uparła.
Pod warunkiem że auto sprawne.
> Pewnie jeszcze kilka rzeczy ale to na pewno.
Raczej zastanawia mnie jaki to będzie mandat.
Bo taryfikator na ten temat milczy, a fajnie by było wiedzieć czy grozi mi
raczej 200zł czy 5000zł.
Bo ładowność mam 1250kg.
Wieziony samochód waży jakieś 1100kg, ale do tego dochodzi jeszcze trochę
gratów, paliwo w jednym i drugim aucie i mniej-więcej pewnie ważę w
okolicach 3500kg.
Ale gwarancji nie ma że gdyby ktoś to zważył czy by nie wyszło np. 3600kg.
No i jak się jakiś wybitnie dokładny stróż napatoczy to ciekawe co mi może.
-
42. Data: 2012-08-16 21:48:05
Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl> napisał w
wiadomości news:k0h0vh$4ps$1@inews.gazeta.pl...
>> Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg
>> DMC,
>> a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
Tobie nic - bo liczy sie to w DR, ale właścicielowi już różnie - w
zależności ile ma oleju w głowie. Najgorsze jest unieruchomienie auta
poprzez zabranie DR.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
-
43. Data: 2012-08-18 10:49:49
Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>
begin Kuba \(aka cita\)
> Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
Można w nich wozić śmieci? Albo dwa ogony?
--
ignorance is bliss
-
44. Data: 2012-08-29 18:39:02
Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Cavallino wrote:
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
>> Dnia 15-08-2012 o 11:46:44 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
>
>>> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
>>> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są
>>> takie, które nie mają np. fiat 126p). :)
>>
>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska -
>> reguluje się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm
>> ud)
>
> W jakim badziewiu istnieje tylko taka regulacja?
> I kto zmusza do zakupu takiego badziewia?
>
> Bo używam raczej tanich samochodów, a jak do tej pory wszystkie, o
> ile miały regulację wysokości, to miały ją robiona normalnie, z
> lewarowaniem fotela do góry.
w wielu samochodach zakres tej regulacji jest zbyt mały dla osoby z długimi
nogami...
w Xarze z fotelem podniesionym na maksa i tak kolana były powyżej krawędzi
fotela, w vel satisie osiągam podparcie ud na pełnej długości.
-
45. Data: 2012-08-29 18:39:42
Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Tomasz Gorbaczuk wrote:
> Dnia 15-08-2012 o 12:18:18 Cavallino <c...@k...pl>
> napisał(a):
>
>>
>> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
>>> Dnia 15-08-2012 o 11:46:44 anacron <a...@a...pl> napisał(a):
>>
>>>> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
>>>> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są
>>>> takie, które nie mają np. fiat 126p). :)
>>>
>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska -
>>> reguluje się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm
>>> ud)
>>
>> W jakim badziewiu istnieje tylko taka regulacja?
>> I kto zmusza do zakupu takiego badziewia?
>>
>> Bo używam raczej tanich samochodów, a jak do tej pory wszystkie, o
>> ile miały regulację wysokości, to miały ją robiona normalnie, z
>> lewarowaniem fotela do góry.
>
>
> Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie
> spotakałem auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez
> zmiany kąta jego pochylenia. W cedzie też jest to rozwiązane w taki
> sposób jak mówię.
w Xarze napewno się podnosi całe siedzisko.