  • 1. Data: 2012-01-12 11:13:50
    Temat: Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Bry :)

    Chyba musze zlozyc nowy komputer do ciezszej obrobki video HD.

    Ilosc pamieci nie jest juz tak istotna - mysle ze 4-8GB wystarczy
    - chodzi o moc obliczeniowa bo ciezsza obrobka potrafi isc
    z wydajnosci kilka klatek / s lub nawet kilka s / klatke co
    jest nie do przelkniecia na dluzsza mete...

    Dyskow mam zapas, wiec nie musze kupowac.

    Karta video w zasadzie bez znaczenia, bo tej obrobki ktora
    robie karta nie wspiera...

    Czyli stabilna plyta glowna i jak najszybszy procek.

    Soft korzysta z wielu rdzeni, wiec prosze jak najwiecej ;)
    Choc w sumie nie wiem z ilu, sprawdze...

    Co proponujecie?

  • 2. Data: 2012-01-12 11:27:24
    Temat: Re: Najszybszy na dzien dzisiajszy PC...
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Chyba musze zlozyc nowy komputer do ciezszej
    > obrobki video HD.
    >
    > Karta video w zasadzie bez znaczenia, bo tej
    > obrobki ktora robie karta nie wspiera...

    Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

    > Czyli stabilna plyta glowna i jak najszybszy procek.

    Intel Core i7 3960X za jakies 4,5 KPLN moze byc? ;)

    > Co proponujecie?

    Na poczatek okresl budzet ;)
    A pozniej poszukaj konkretnych wynikow dla softu, ktorego uzywasz.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2012-01-12 11:27:34
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Informacje dodatkowe :)

    W tej chwili mam procek E7400 - rozwazam jeszcze wymiane procka
    na jak najszybszy sie da.

    Czy Q6600 bede mogl wsadzic w miejsce E7400 1:1?
    http://allegro.pl/intel-core-2-quad-q6600-4-x-2-4ghz
    -8mb-1066mhz-i2051737051.html

  • 4. Data: 2012-01-12 11:29:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

    Napewno.

    > Intel Core i7 3960X za jakies 4,5 KPLN moze byc? ;)

    Bez jaj. Powiedzmy ze do 1500zl za procek.
    Okolo 2000zl plyta, procek, 8GB RAM.

  • 5. Data: 2012-01-12 11:30:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    PS. Czy na AMD wogole warto spogladac?

  • 6. Data: 2012-01-12 11:46:54
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 12:27:34 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    > na jak najszybszy sie da.
    >
    > Czy Q6600 bede mogl wsadzic w miejsce E7400 1:1?

    Swietnie koresponduje tytul watku z tym co piszesz w kolejnych postach :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-01-12 11:59:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    -8mb-1066mhz-i2051737051.html

    > Swietnie koresponduje tytul watku z tym co piszesz w kolejnych postach :-)

    Mysle na glos - jesli Ci to przeszkadza zmien kanal ;)

    Przeczesalem cennik najblizszego sklepu i jesli sie nie myle to
    szalu nie ma. Wszystkie procki poza jednym mieszcza sie ponizej
    1500zl. Nawet sporo ponizej. To jesny sygnal, ze ten jeden jedyny
    ma taka cene tylko po to zeby nikt go nie zamawial ;)

    Roznica realnej wydajnosci miedzy i7-960 a i7-990X jak znam zycie
    bedzie na poziomie kilku %. Doplacac za to 3000zl to juz glupota.

    Szczerze mowiac od dluzszego czasu nie sledze rynku i nie wiem
    jakiej spodziewac sie roznicy wydajnosci miedzy takim Q6600
    a w sumie z niewiele wiekszym zegarem i7. Wyniki testos sugeruja
    spora roznice - nawet 5-7 razy. Prawda to?

  • 8. Data: 2012-01-12 12:18:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Vituniu" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Na pewno? CUDA? Nowy silnik w Radeonach HD 7xxx?

    Kodowanie za pomocą karty graficznej daje gorsze efekty (nie da się dokładnie
    ustawić odpowiedniego bitrate w 2 przebiegach).

  • 9. Data: 2012-01-12 12:35:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Kodowanie za pomocą karty graficznej daje gorsze efekty (nie da się
    > dokładnie ustawić odpowiedniego bitrate w 2 przebiegach).

    No i nie o kodowanie tu chodzi, tylko o edycje i zaawansowane efekty.
    Musze przy tym byc zeby zmienic parametry, zobaczyc efekt etc.
    Niektore operacje potrafia trwac wielokrotnie dluzej niz trwa film...

    Samo finalne kodowanie to nie jest wielki problem - puszczam
    i ide na obiad albo spac ;-)

  • 10. Data: 2012-01-12 12:43:30
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 12:29:18 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Napewno.

    > Bez jaj. Powiedzmy ze do 1500zl za procek.
    > Okolo 2000zl plyta, procek, 8GB RAM.

    Do podobnych celów używam ośmiojajowego AMD. Zdecydowanie słabszy niż i7
    ale też mocniejszy niż i5 w sporo wyższej cenie. 1090T na płycie Asus
    Sabertooth 990FX po włączeniu w BIOS-ie autooc podkręcił się do 4 GHz. W
    spoczynku bierze to (z grafiką GT 520) ~80 W. Jak pracuje ~380 W. Pamięci
    mam tylko 4 GB (mnie wystarcza) ale za to 2000 MHz (przy takim podkręceniu
    się przydaje). Według mnie ten zestaw miał najlepszy stosunek
    wydajność/cena.