  • 1. Data: 2013-03-21 13:53:56
    Temat: Najmniejsza lustrzanka APS-C
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Canon wypuścił najmniejsza lustrzankę APS-C:

    http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-100d-rebe
    l-sl1

    Co ciekawe mimo ekraniki 3" producent nie ograniczył liczby przycisków. No
    niestety Pentax to nie jest więc nie ma serii naleśników by je do tego body
    podpinać, ale na pewno jest to jakaś alternatywa dla dużych bezlusterkowców
    jak Samsung NX.

    Co sądzicie sprzeda się to w jakiejś sensownej liczbie sztuk na świecie czy
    raczej pozostanie eksponatem muzealnym? Ja po chwili zastanowienia dochodzę
    do wniosku że będzie miał sporą sprzedaż wśród młodzieży. Jakby jeszcze
    zrobili różne kolory wzorem Pentaxa to byłby hit. Co jakiś czas słyszę jak
    jakaś córka męczy swojego ojca fotografa: "tato ja też chcę lustrzankę ale
    małą i lekką", do tej pory najmniejszy był Pentax, ale dwie szklarnie w
    jednym domu to dodatkowy wydatek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-03-21 14:51:40
    Temat: Re: Najmniejsza lustrzanka APS-C
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 13:53, Ergie pisze:
    > Co sądzicie sprzeda się to w jakiejś sensownej liczbie sztuk na świecie
    > czy raczej pozostanie eksponatem muzealnym?

    Sprzeda się, bo będzie tani, lustrzanka i Canon :)

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 3. Data: 2013-03-21 15:33:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Sprzeda się, bo będzie tani, lustrzanka i Canon :)

    A to Canon jeszcze jest w Polsce trendy? Słyszałem, ze ponoć Nikon od kilku
    lat ma większą sprzedaż, a najszybciej rośnie sprzedaż Sony. Ponoć w ogóle
    na tle Europy w Polsce sprzedaż lustrzanek Sony jest nieproporcjonalnie
    duża.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-03-21 15:41:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 15:33, Ergie pisze:
    > A to Canon jeszcze jest w Polsce trendy? Słyszałem, ze ponoć Nikon

    Jak ktoś nie lubi Nikona, to kupuje Canona :)

    > najszybciej rośnie sprzedaż Sony. Ponoć
    > w ogóle na tle Europy w Polsce sprzedaż lustrzanek Sony jest
    > nieproporcjonalnie duża.

    Sony - to piękne logo na telewizorach trzydzieści lat temu... Ludzie
    potrafili z tą odlepiającą się folijką na kineskopie, z kropkami w
    kształcie ''S'' całe dekady oglądać telewizję. Zostali uwarunkowani :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 5. Data: 2013-03-21 16:23:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Sony - to piękne logo na telewizorach trzydzieści lat temu... Ludzie
    > potrafili z tą odlepiającą się folijką na kineskopie, z kropkami w
    > kształcie ''S'' całe dekady oglądać telewizję. Zostali uwarunkowani :)

    ROTFL, dobre :-) Przypomniałem sobie, ze rzeczywiście u niektórych ta folia
    na telewizorze była jeszcze długo po zakupie.

    Choć po prawdzie w swoim czasie cylindryczny trinitron w porównaniu do
    poduszkowych baniek to był jednak postęp w jakości, więc to nie tylko marka
    decydowała o zakupie. Ale tak to było dawno temu skoro komuś zostało do
    teraz to musiał się długo na tę naklejkę gapić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-03-21 18:17:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 14:51, Janko Muzykant pisze:
    > Sprzeda się, bo będzie tani

    Przepraszam, pomyłka: 3300zł. Nikon 3200 z kitem - 1900zł, a rozwalający
    jakością wszystkie canony apsc 5100 ze świetnym 18-105 - 2500zł.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 7. Data: 2013-03-22 07:59:22
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    >W dniu 2013-03-21 14:51, Janko Muzykant pisze:
    > Przepraszam, pomyłka: 3300zł. Nikon 3200 z kitem - 1900zł, a rozwalający
    > jakością wszystkie canony apsc 5100 ze świetnym 18-105 - 2500zł.

    Z tą jakością - to chyba przesadzasz. Z tego co pamiętam to Nikon D5100 nie
    ma wstępnego podnoszenia lustra -
    a to nie pozwala w pewnych sytuacjach zrobić ostrego zdjęcia ze statywu. W
    tym momencie bardzo dobra matryca nic nie pomoże.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Sławek

    P.S.
    Nie rozumiem dlaczego Nikon podnoszenia lustra nie skojarzył z trybem
    samowyzwalacza z opóźnieniem; np. ustawiam wyzwalacz na 2 sekundy, lustro
    podnosi się, timerek tyka, po 2 sekundach klapie migawka (tak jest w
    Pentax'ie(.
    Poza tym bardzo fajny ten "aparacik".

  • 8. Data: 2013-03-22 10:19:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-22 07:59, slawmir pisze:

> [...]
    > a to nie pozwala w pewnych sytuacjach zrobić ostrego zdjęcia ze statywu.
    > W tym momencie bardzo dobra matryca nic nie pomoże.

    Nawiasem mówiąc parę lat temu sprawdzałem, przy jakich czasach otwarcia
    migawki wstępne podnoszenie lustra ma sens. Przyznam się, że wyniki mnie
    nieco zaskoczyły, choć po przemyśleniu wydają się naturalne. Otóż efekt
    poprawy ostrości jest widoczny przy 1/4 i 1/8 sekundy, zauważalny przy
    1/15 i 1/2 sekundy i całkiem bez znaczenia przy dłuższych i krótszych
    czasach.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2013-03-22 11:59:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > naturalne. Otóż efekt poprawy ostrości jest widoczny przy 1/4 i 1/8
    > sekundy, zauważalny przy 1/15 i 1/2 sekundy i całkiem bez znaczenia

    Nie ma to jak wyważanie otwartych już drzwi ((:

    Dla dociekliwych: na temat tych wstrząsów znajdujemy ciekawe wyniki
    badań amerykańskich, japońskich i zachodnioniemieckich w artykule M.
    Bantela Czy ruch lustra wpływa na ostrość obrazu w lustrzankach?
    (Beeinflusst die Spiegelbewegung die Bildscharfe in
    Spiegelreflexkameras? "Phototechnik und Wirtschaft", 1970, nr 1, s.
    6-7). Przeciwnicy lustrzanek będą rozczarowani wnioskiem autora, że przy
    czasach dłuższych niż 1/2 s i krótszych niż 1/125 s wstrząs pochodzący
    od uderzenia lustra o obudowę w ogolę nie wpływa na ostrość obrazu, a
    istotne pogorszenie wywołuje właściwie tylko między 1/15 s i 1/30 s.
    Wszystko to dotyczy jednak tylko zdjęć wykonywanych ze statywu, podczas
    gdy przy zdjęciach "z ręki" szkodliwy wpływ tej niestatecznej bazy jest
    i tak większy niż lustra! Wpływ lustra bardziej się uwydatnia przy
    migawkach centralnych, gdyż szczelinowe zacierają nieco ten efekt, same
    będąc przyczyną lekkiego wstrząsu obudowy. W aparatach na błony zwojowe
    uderzenie lustra jest dwukrotnie dotkliwsze niż w małoobrazkowych ze
    względu na mniej korzystny stosunek mas ruchomych do nieruchomych.

    Andrzej Voellnagel, "Fotoleksykon dyskusyjny", 1971

    I zaraz potem jeszcze o przyszłych SLT Sonego:

    Radykalnym rozwiązaniem wszystkich tych trudności mógłby się okazać
    japoński pomysł zastosowania lustra półprzezroczystego w postaci błony
    grubości 0,02 mm z tworzywa sztucznego, pokrytej jednomikrometrową
    warstewką siarczku cynku. Lustro takie zastosowano w r. 1965 w aparacie
    Canon Pellix. Odbija ono 30% światła na pryzmat celownika i przepuszcza
    70% w kierunku błony. Należy przypuszczać, że jakieś niedoskonałości
    tego systemu zapobiegły jednak szerszemu jego rozpowszechnieniu.

    [mr.]

  • 10. Data: 2013-03-22 12:10:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > "Należy przypuszczać, że jakieś niedoskonałości tego systemu zapobiegły
    > jednak szerszemu jego rozpowszechnieniu."

    To zdanie świadczy że pisał to jakiś amator. Problemem nie były
    niedoskonałości tylko konieczność używania bardziej czułych a co za tym
    idzie bardziej szumiących filmów. Sam pomysł nie powstał ze względu na
    poruszenie pochodzące od lustra ale ze względu na większą szybkostrzelność
    takiego aparatu. Najwyraźniej większość reporterów bardziej ceniła sobie
    małe szumy lub krótkie czasy ekspozycji niż większą szybkostrzelność.

    Pozdrawiam
    Ergie