  • 21. Data: 2010-06-23 14:38:28
    Temat: Re: Najdluzszy tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał
    > Koszty materiałów sa bardzo zblizone w obu krajach, ale
    > wynagrodzenia sa z grubsza 4x takie - począwszy od taczkowego.
    > Budowlanka ma to do siebie, ze jest przede wszystkim bardzo
    > pracochłonna, inwestujesz relatywnie niewiele w narzędzia,

    Akurat w tunelach moze byc odwrotnie - wjezdza specjalna maszyna
    jednorazowego uzytku, wymaga 20 osob obslugi i przejezdza kilometr
    rocznie.
    Zostawia za soba zacementowana rure, a 15 z tych ludzi dowozi
    materialy..

    J.

  • 22. Data: 2010-06-23 14:46:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Akurat w tunelach moze byc odwrotnie - wjezdza specjalna maszyna
    > jednorazowego uzytku, wymaga 20 osob obslugi i przejezdza kilometr

    Ano właśnie.
    A kosztuje gigantyczną kasę, zarobki taczkarzy to przy tym śmieszne promile.

  • 23. Data: 2010-06-23 15:14:41
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

> [...]
    > rocznie.
    > Zostawia za soba zacementowana rure, a 15 z tych ludzi dowozi materialy..

    Sądząc po gigantycznym miasteczku przyczep kempingowych obok budowy (ze
    100?), codziennych kawalkadach minibusów na dojazdach i 15 ludkach obok
    kazdego wystającego z ziemi pręta - wydaje mi się, ze robocizna to 90% całej
    imprezy. Zresztą są gdzies w necie filmy z tej budowy - wygląda bardzo
    tradycyjnie: koparki, wywrotki, beton.
    Niezaleznie od technologii, wydaje mi się, ze w PL takie inwestycje powinny
    być dużo tańsze.

  • 24. Data: 2010-06-23 15:17:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 100?), codziennych kawalkadach minibusów na dojazdach i 15 ludkach obok
    > kazdego wystającego z ziemi pręta - wydaje mi się, ze robocizna to 90%

    LOL !!!!
    No to w życiu się nie doliczysz tych rachunków.
    Tak to chyba za Hitlera było, gdy autostrady się kilofami budowało.
    A pewnie i wtedy nie.

    > Zresztą są gdzies w necie filmy z tej budowy - wygląda bardzo tradycyjnie:
    > koparki, wywrotki, beton.
    > Niezaleznie od technologii, wydaje mi się, ze w PL takie inwestycje
    > powinny być dużo tańsze.

    Masz rację - wydaje Ci się.
    Autostrady w PL są droższe, więc czemu miałoby być taniej w tunelach?

  • 25. Data: 2010-06-23 23:49:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 10:34:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie mowie nie, Niemcy sobie podobny zrobili za Zgorzelcem.
    > Ale moze bysmy tak najpierw zbudowali tansze odcinki autostrad, np
    > do Zakopanego :-)

    A po cholerę autostrada do Zakopanego? Żeby warszawka mogła stac w korku na
    autostradzie?

    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2010-06-23 23:49:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 10:41:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Niech sobie warszawiacy i krakusi inne góry wybiorą, to korków nie będzie.

    Krakusi? A kto by się tam, panie, do Zakopanego pchał?

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2010-06-24 14:36:54
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > A po cholerę autostrada do Zakopanego? Żeby warszawka mogła stac w korku
    > na
    > autostradzie?

    Zeby zagraniczny turysta przylecial samolotem, dal zarobic lotnisku, wynajal
    samochod i dal zarobic wypozyczalni, zostawil troche pieniedzy w kraju w
    podatkach z paliwa a na koncu wydal sporo na wakacje w polskich gorach
    zamiast poleciec gdzies, gdzie dluzej bedzie z wakacji korzystal niz
    sterczal w korkach i szukal drogi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-06-25 20:45:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 13:36:54 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > podatkach z paliwa a na koncu wydal sporo na wakacje w polskich gorach
    > zamiast poleciec gdzies, gdzie dluzej bedzie z wakacji korzystal niz

    Wybacz, ale autostrada w żaden sposób nie zapewni tego. Bo raz, że nie
    dojedzie nią do gór, tylko postoi sobie na niej w korku, a dwa, potem sobie
    bedzie stał w Zakopanem.

    --